![]() |
|
|||
|
|||
![]() De Duitse T1 in doveblue, geimporteerd vanuit Engeland, was ook "flink gewaarschuwd" begreep ik van je collega Lennart. De eigenaar had hem uit voorzorg op de trailer gezet, omdat hij de openbare weg niet meer opmocht. Deed hij dat wel, mocht hij de sleutels en papieren afstaan omdat hij te laag lag. Ik bedoel deze T1 cabbie:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Op www.dubnutterz.com komen ook meer en meer foto's online.
Was dit jaar weer super! Heerlijk weer en een goede sfeer! Voorproefje: ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoezo in beslag genomen? Ik snap het niet helemaal.... Wat hebben die Oostenrijkers ermee van doen hoe laag wij rijden?
|
|
|||
|
|||
![]() volgens mij moet je een minimale rijhoogte hebben van 11 cm.
Of geldt dat alleen voor België? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Omdat je wagen moet voldoen aan de wetgeving en normen die gelden in het land waar jou voertuig zich bevind... Wanneer je bijvoorbeeld doorheen Frankrijk rijdt ben je wettelijk verplicht om in het bezit te zijn van een alcoholtester. Ik vindt het allemaal dikke larie want als je naar Spanje rijdt vanuit België over Luxemburg om de tank vol te gooien rij je doorheen Frankrijk en je moet dus aan wetgevingen van welgeteld 4 landen voldoen... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Minimale rijhoogte in Oostenrijk is 9cm, maar wordt met het treffen verlaagd naar 7 cm
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wist het nog niet van die alcoholtester, heb het gegoogled. Slaat nergens op ![]() ![]() Maar andere voorbeelden zijn b.v. brandblusser, veiligheidsvestjes, jerrykan etc. Ieder land heeft zo zijn regels |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Slaat idd nergens op, ik dacht één Europa dus alle deelstaten dezelfde regels maar niet dus, verkeerd gegokt... Het is één zooitje en zal altijd eentje blijven tenzij onze briljante politiekers hier dringend werk van maken... enfin, we wijken te ver af dus nu BoT ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gewoon zo laten anders mogen we dadelijk op de autobahn ook maar 130 ![]() Gelukkig schijnt het zonnetje hier weer ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt, de wagen moest minimaal 3 cm omhoog geschroefd worden, en de xenon moest eruit. Kentekenplaten in beslag genomen, zelf platen regelen om de volgende dag richting het politiebureau te gaan.. Oh, en of hij even 310,- wilde aftikken... Pascal was niet zo happy.. |
|
|||
|
|||
![]() Is ook gewoon maar om te zoeken hoor want alles hier rijdt te laag.
|
|
||||
|
||||
![]() er geld hier idd een minimale rijhoogte maar die als je goed kunt verwoorden dat het volgens de apk is mag dit normaal geen probleem zijn. Ik hoorde vorig jaar wel van een autoberger dat als je papieren in worden genomen omdat hij te laag is dat hij ook moet worden uitgelijnd en dat je deze papieren dan moet kunnen overleggen en dan pas je spul terugkrijgt. dan is airride toch wel handig.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dan is elevel toch iets handig, presetting en klaar ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je hebt tegenwoordig al schroefsets die je met je smartphone kunt verstellen.
(kan zijn dat die "elevelen" is)
|
||||
|
||||
![]() Er zijn gewoon airsystemen met pre settings
Maar als ze je zo laag zien rijden, help geen setting oid ;-) Eff omhoogknallen is geen optie... (ja maar is al te Laat met welk systeem dan ook) |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb er ook1 gehad, zette mijn air nog omhoog maar hij had natuurlijk allang gezien dat ik veel te laag reed. 150eu mocht gelukkig gewoon (hoger) doorrijden zonder verder gezeur.
|
||||
|
||||
![]() Moet een wagen dan echt zo absurd laag liggen om mooi te zijn?
ik bedoel dat "een beetje verlaagde wagen" ook mooi oogt. Op mijn vorige wagen had ik een 60/40mm verlaging (gele Koni dempers) en dat ding lag beenhard, reed zoals een go-cart, mijn huidige wagen is slechts 30 a 35mm verlaagd en dat rijdt toch veel aangenamer hoor. Zeker over lange afstanden en vooral op onze in prima staat verkerende Belgische wegen. ![]() En ik heb nooit problemen; niet op de openbare weg (binnen en buitenland) en niet op de Belgische autokeuring. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() rotterdam records ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hm.. de prijzen zijn wel omhoog gegaan. In 2005 ben ik een keer aangehouden met Sebas z'n matzwarte mk2 toen. Ding lag echt aso laag. We moesten ook de papieren inleveren.. maar wist me er uit te praten door te vertellen dat het niet m'n auto was. Kostte me toen €25,-.. geen bonnetje gekregen trouwens ![]()