![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo heb nu de Golf 1 Jaar en 1 dag en hij is terug van de straler.
Zondag avond ga ik eens beginnen met lassen. Foto's: ![]() ![]() Het tot voorheen ontzichtbare laswerk door een eerder eigenaar: ![]()
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 21-05-2015 at 21:12. |
|
||||
|
||||
![]() Da's mooi bakwerk aan de achterzijde. Maar meestal zit dat mooi verborgen achter kilo's plamuur, kit en meer van dat soort zooi. Voor de rest nog meer verrassingen tegengekomen?
Foto's laten even wat te wensen over op het moment. Is niet echt duidelijk te zien nu ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nee de rest is vrijwel het zelfde.
Alleen is bij de hoek aan de a-style aan beide kant dun en paar kleine gaatjes. Zal de volgende keer wel eens betere foto's maken van de roest. Ohja en bij de wielkastranden is het op 1 plek net iets buiten het al eerder uitslepen gedeelte ook dun. Dus dit heb ik net nog even eruit geslepen. |
|
||||
|
||||
![]() valt allemaal wel mee dus ziet er goed uit
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Al met al viel het wel mee dus ? Als je zondag gaat beunen moet je maar bellen, dan heb ik wel tijd
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jep valt inderdaad reuze mee.
Ik ga morgen avond inderdaad het eerste laswerk verrichten. Als je langs wilt kommen mag dat natuurlijk. |
|
||||
|
||||
![]() Zo vanavond begonnen aan het eerste laswerk.
Niet veel maar wel iets. Heb de buitenrand er niet opgelast aangezien ik eerst nog even alles heb ingestreken met roest omzetter voor alle zekerheid, er zat namelijk klein beetje vliegroest achter het uitgeslepen plaatwerk. Foto van mijn allereerste laswerk aan een auto: (het donkere rechts van het inlasstuk is de roestomzetter en geen roest zelf) ![]() Hier wat foto's van na het stralen: ![]() ![]() ![]() ![]()
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 21-05-2015 at 21:16. |
|
||||
|
||||
![]() Als ik de buitenwielkastrand erop las, hoe moet ik dan de binnenkant beschermen?
Want wil het wel zosnel mogelijk behandeld hebben tegen roest. |
|
||||
|
||||
![]() Gaat niet, na het lassen van de buitenrand alles volspuiten met ML (of iets wat er op lijkt ) andere optie is er niet.
Succes.
|
||||
|
||||
![]() Ja die optie bodoede ik ook, maar wist niet met wat.
Vandaar mijn vraag. Ga straks eens kijken voor die ML. en dan vanavond even de buitenrand erop lassen en dan inspuiten. |
|
||||
|
||||
![]() Bussen zij verkrijgbaar bij iedere automaterialenzaak, bv Zuid in Heythuysen
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig man!, lekker project!
|
|
||||
|
||||
![]() Danke,
Helaas heb ik vanavond geen tijd meer gehad om de wielkastrand in te lassen. Is nu wel al aardig op maat gemaakt. |
|
||||
|
||||
![]() toen ik de golf zo bij mij in de loods zag staan had ik dit totaal niet verwacht!
maar goed, houd je van de staat hè ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo het de het hoekje van de wielkastrand zit erin.
Foto's: Niet het netste laswerk maarja: ![]() Las weggeslepen: ![]() Zo ff wat primer erover: ![]() Beetje slechte pasvorm: ![]() Quote:
Ja mij valt het nog mee maar zo zie je maar weer dat er onder de lak nog genoeg roest zit.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 21-05-2015 at 21:20. |
|
||||
|
||||
![]() Ik vind dat je het niet verkeerd hebt gedaan. En dat laswerk is een kwestie van oefenen en fine tuning van je lasinstellingen. Na het slijpen zie je toch niets meer van, maar hoe beter het laswerk, hoe minder werk je hebt met strakmaken
![]() Ziet er iig goed uit zo met de primer erop. Keep up the goord work. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja is zeker een kwestie van oefenen.
Maar heb nog genoeg plaatwerk wat erin moet dus nog genoeg oefenmateriaal. Gewoon rustig en precies werken. |
|
||||
|
||||
![]() volgens mij moet je het ook niet helemaal aflassen. Dit omdat je dan grotere kans hebt dat je plaatwerk gaat golven.
Denk ik... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als ik jou laswerk zie, wat overigens niet heel slecht is, zou ik met wat meer vermogen lassen. Jou laswerk brandt niet goed in zoals ik het op de foto's zie. Dus met wat meer amperage puntlassen en om de 15 mm a 20 mm koelen met lucht (compressor) dan gaat het zeker goedkomen. Ik zou het trouwens wel helemaal aflassen, denk aan vocht wat er weer tussen kan kruipen, of je moet van binnenuit weer gaan kitten, lijkt me ook niet de beste oplossing gezien het werk je al hebt gehad met kit verwijderen.
![]() Succes.
|
||||
|
||||
![]() Ja ik had ook het idee dat de spanning wat omhoog mocht,
Alleen was ik bang dat het dan krom ging trekken. Maar ga het de volgende keer eens proberen met wat meer spanning. |