![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heb ook wat foto's genomen op Eurosunday dit weekend!
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Die mercedes
![]() Ik wil trouwens komende week een nieuwe lens halen. Nu wilde ik een 50mm, maar aangezien ik een DX heb ipv een FX zou ik dan een 35mm moeten nemen omdat dat omgerekend rond de 50mm uitkomt? Klopt dit of niet? Volgens meerdere foto speciaalzaken en fotografie fora's wel ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als het je exact om de cropfactor gaat dan is de kijkhoek van een 35mm prime op een crop-sensor ongeveer evengroot dan die van een 50mm op een full-frame sensor. Het is niet meteen te zeggen dat deze exact dezelfde foto opleveren en als je wellicht is de welbekende, en prijstechnisch erg interessante, niftyfifty wel interessanter voor je dan de duurdere 35mm primelens. Ik zelf heb me destijds voor de 1,6x crop sensor een 50mm gekocht en was er erg blij mee, deze gebruik ik mog steeds op mijn full frame nu. Je hebt eigenlijk niet zoveel aan deze uitleg want eigelijk zeg ik: je moet het zelf bepalen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Update, gisteravond de 35mm lens gekocht. Nog niet echt veel mee gefotografeerd maar ben er al erg tevreden over
![]() Heb pas geleden een 50mm erop gehad en vond dat ik met deze lens toch snel wat stappen achteruit moest doen. De 35mm bevalt nu prima, gisteravond even getest en zelfs met weinig licht kan ik gewoon foto's uit de losse hand schieten ![]()
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() Last edited by Sven-GTI : 08-05-2014 at 14:37. |
|
||||
|
||||
![]() foto van mij van eurosunday afgelopen zondaghij is gelinkt vanaf facebook, dus de kwaliteit is hierdoor wel wat minder
foto is wat meer bewerkt dan normaal, ben beniewd wat jullie er van vinden.. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Gaaf geworden hoor!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Erg mooie foto Bas! en meer bewerkt zeg je maar staat hem zeker goed hoor, is niet te zien zo. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Heren,
erg benieuwd naar jullie meningen.. ben op dit moment in Hongarije, weekje Boedapest aan het bezoeken.. nu een drietal foto's, al bewerkt, zullen nog wel wat meer volgen, baal alleen dat ze erg korrelig zijn bij inzoomen.. iemand daar ideeën voor? ![]() Budapest by JalkeBrouwer, on Flickr ![]() Parliament Budapest by JalkeBrouwer, on Flickr ![]() Donau by JalkeBrouwer, on Flickr voor groot formaat, linkje naar Flickr volgen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Beste Jalke, De 2e en 3e foto zijn twee mooie beelden. De 1e is daarin tegen een stukje grauwer en staat een tikkeltje scheef op de horizon. Ik zie dat je nu vooral in schuine lijnen gefotografeerd hebt (de kade onder in beeld zie je schuin weglopen). Wat dan vaak mooi werkt is om dan echt laag te gaan zitten, desnoods op je buik op straat (je wilt niet weten hoe ik er dagelijks bij lig ![]() Wat ook heel mooi kan werken is echt kaars rechte lijnen gebruiken. Dus echt rechte kade onderin beeld, strak vooraanzicht op de gebouwen. Dat klink misschien weer heel saai maar het mooie ervan is, is dat de architectuur in zo'n stad echt gaat leven. Wat de korrel betreft. Het kan zijn dat je foto tijdens het bewerken te ver ''gepushed'' hebt. Een foto bevat een X aantal informatie (kleur, doortekening). Wanneer een foto vanzichzelf weinig kleur bevat, maar je probeert dit er toch in te trekken met software dan moet de software dingen gaan ''bijverzinnen''. Dit kan een oorzaak zijn van de korrel. Ik zie overigens ook in de informatie dat je op ISO 400 geschoten hebt en diafragma f/18 tot f/20. Wanneer je de ISO op 100 a 200 zet scheelt dit ook alweer in je korrel. Bovendien zit je met de meeste lenzen rond f/11 op de maximale scherpte van de lens. Alles daarboven gaat weer ten koste van de kwaliteit (dit gaat op voor de digitale SLR camera's). Hopelijk heb je hier iets aan! |
|
||||
|
||||
![]() Zie dat je je foto's gemaakt hebt met iso 400. Misschien is proberen met iso 100 ?
En mocht je het met lightroom of photoshop doen kun je proberen de radius van de ruis onderdrukking te verkleinen. (Dit helpt bij mij meestal wel iets) Verder wel mooie foto's ![]() Edit: Remie was me voor :P
|
||||
|
||||
![]() Zo te zien wel een hele mooie stad zeg!
![]() Noteer ik ook weer op m'n 'vakantielijstje' ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tnx voor de tips! ga er zeker wat mee doen! iig de iso aanpassen, even op 100 of 200 proberen.. stel meestal zelf alleen de shutter in, ben nog niet zo heel ver daarmee, moet nog een boel leren ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja klopt! ga ik eens proberen.. ![]() ![]() Thanks! ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jaa klopt, qua architectuur en hoffelijkheid zeer aan te bevelen! alleen zorg dat je de buitenwijken niet in gaat, die schijnen erg crimineel te zijn.. ![]() ![]() ook qua uitgaan zeker een stad om aan te bevelen! zal nog wel wat meer foto's delen deze week van de stad ![]()
|
||||
|
||||
![]() Aanstaande zaterdag of zondag even vreemdgaan, als alles goed gaat deze wagen voor de lens zetten:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Heel gaaf Rick! erg benieuwd!
![]() prachtige mercedes ook! ![]() heren poging 2 ![]() ![]() DSC_1902 by JalkeBrouwer, on Flickr ![]() DSC_1890 by JalkeBrouwer, on Flickr ![]() DSC_1887 by JalkeBrouwer, on Flickr erg benieuwd! heb geschoten op iso 100, en F/10.0
|
||||
|
||||
![]() Gave foto's ! Mooi weer er ook bij.
Foto's zien er in mijn ogen zo op het eerste gezicht een stuk beter uit wat ruis betreft ![]()
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad een stuk beter Jalke!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Twan z'n auto, superding!