![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ga morgen even de vin van Thijs ophalen, ik hoop dat het dan opgelost is
![]()
|
|||
|
|||
![]() Let er wel op dat er ook verschil in zit in de hoogte van de motor.
Gaat niet alleen om de fan diameter.
|
||||
|
||||
![]() Voor 2 tientjes is het het proberen waard. Watvoor vin zou jij anders aanraden?
Ik had gevraagd naar het nr wat op mijn huidige staat maar die kost ±320 euro nieuw. Dat leek me wat overdreven ![]()
|
|||
|
|||
![]() Dat is Golf G60 he
![]() Corrado is namelijk anders , die motor is hoger. Als je sluiting wil moet je die gewoon domweg monteren. Golf G60 zoals Rallye heeft een kortere motor dit omdat deze een intercooler ervoor heeft zitten en de ruimte ervoor nodig heeft in het motorruim. Dat heeft een Corrado namelijk niet dus heb je meer ruimte.
|
||||
|
||||
![]() Wat is het alternatief dan, wat geen 300 euro kost als het even kan...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als die het koelsysteem niet onder druk kan houden dan loopt de temparatuur op dan gooit die alle kvs uit de reservoir de temp loopt vele maal sneller op dan je normaal gewend bent het is net als het idee zonder dop rijden als de temp te snel oploop dan werkt de fan gewoon niet als een overdrukventiel kapot is en je rijd op bedrijfstemparatuur trap maar eens op de staart van de auto zie maar hoe snel de temp oploopt de temp loopt te snel op voordat de fan kan aanspringen en dan nog al zou de temp tot max komen dan zou die het kvs nog niet meteen eruit moeten gooien tenzij de koppaking lek is en het koelsysteem onder druk staat is dat het niet het geval dan is de bij kvs dop overdrukventiel gewoon kapot...of je koppaking is gewoon lek.. of de waterpomp kan het geest ook hebben begeven.. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je hebt gelijk domenico,gti>g60 is diameter verschil,cor>g60 hoogte verschil. ![]()
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. Last edited by De Pul : 19-10-2012 at 22:17. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
net bij mijn auto geweest,kon de staart niet vinden,dus heb het niet kunnen testen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
eigenwijs... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Toch interessant .. hij wordt wel vrij snel warm in ieder geval. Koppakking is het, slangen etc worden gewoon warm.
Hoe kan je dat testen eventueel?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je maakt er wel een omslag verhaal van , of of of of. heb je alles gehad ? ![]() Zonder dop kan je hem gewoon stationair laten draaien om alles netjes te testen. Je praat nergens over de thermostaat of die open of dicht is wat erg belangrijk is bij een G60 en veel voorkomt dat ze kapot gaan en vooral immitaties die nieuw zijn en al niet goed werken. @Mischa , Misschien als ik even diep in mn onderdelen graaf vind ik er nog eentje. wat bied je ? ![]() http://link.marktplaats.nl/604751946 Mail hem even ik dacht dat hij hem nog had liggen. ![]() @De Pul , Amen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb een koppakkingtester. Als je een Co apparaat hebt kan je het ook testen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
tuurlijk.even voor de duidelijkheid,ik doe dit soort dingen voor de kost.wat uiteraard niet wil zeggen dat ik altijd gelijk heb,maar in dit soort gevallen hoef je geen geleerde te zijn om te snappen dat als je de vin een zetje met de hand geeft hij wel gaat draaien,dit niet veroorzaakt word door een koppakking,radiateurdop,staart? of waterpomp.dus als jij daar dan op door blijft hameren,ben ik niet eigenwijs,maar jijzelf.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jij ook al ? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Koppakking is het idd niet wilde ik zeggen.. wat 1 woordje al niet scheelt
![]() @Rallye, ik heb je even een pb gestuurd. Het zal (lijkt mij) ook gewoon een luie motor zijn, nu alleen ff zorgen dat ik een juiste vervanger te pakken krijg.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
busted ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
stationair loopt de temperatuur gewoon rustig zoals je gewend bent omdat je de motor niet belast kan de fan gewoon werken.. tijdens het belasten komt er gewoon druk in het systeem en als er in de circulatie systeem teveel druk op komt loopt de temp loopt te snel op voordat de fan kan inschakelen.. dan gooit die alle kvs eruit..omdat de druk te groot is in het koelsysteem ja tuurlijk een de thermostaat gaan kapot.. niet alleen bij een g60 mijn advies een thermostaat kopen vw dealer en niet bij een lokale onderdelen komt gewoon te vaak voor dat de nieuwe thermostaat gewoon kapot zijn.. |
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
verklaar jij dan waarom die kvs uit de reservoir gooit..? omdat de fan niet inschakeld dacht het niet.. lees begin in de topicstarter dat er ook staat dat die kvs uit de reservoir gooit en als je goed hebt gelezen heb ik ook geschreven dat al is je koppaking niet lek en je temp op max zit..dan hoeft nog niet het kvs uit het reservoir gooien.. |
|
|||
|
|||
![]() Belast of niet de fan is elektronisch aangestuurd dus dat heeft daar niks mee te maken.
Als die stuk is kan je belasten wat je wil. Plus en min op de koelfan rechtstreeks dan weet je of de fan werkt en dan op de andere stand dan weet je of stand 1 en 2 werkt. ![]() En anders je benzine tempvoeler links achterop de kop wat bij je benzinedrukregelaar zit dat stekkertje aan massa leggen dan weet je het ook (bij uitgeschakeld contact). ![]()