![]() |
|
|||
|
|||
![]() Trek de stekker van het stationair regelapparaat er eens af, als ie beter gaat lopen dan is het je regelapparaat. Dit is tevens merkbaar als je gas geeft en dan opeens los laat, normaal moet de wagen netjes uitvieren doet die dat niet en duikt de neus van de waggel naar beneden dan is het niet goed.
En ook gok ik op een vacuum lek van de carb, de kleine slangetjes aan de achterzijde zijn ook vaak los of poreus. |
|
|||
|
|||
![]() Ik weet zo even niet waar die stekker van dat regelapparaat zou moeten zitten; is dat de "schub abstellung"? dus de regeling die ervoor zorgt, dat het motor toerental langzaam terugvalt, maar boven de 1500 toeren de benzine inspuiting afschakelt, en daarna weer inschakelt?
Dat lijkt goed te werken; het motortoerental vanaf ca 3000 valt langzaam terug, ik schat dat is onbelast ca 3-4 seconden duurt, dus dat is goed, zoals jij het beschrijft, toch? Ja, vacuüm lek dat zou ook goed kunnen, want zoals ik al eerder aangaf heb ik mijn vraagtekens bij het feit, dat de motor blijft lopen, als ik mijn hand op de aanzuigopening van de plastic kap houd. Dan trekt hij wel een hoog vacuüm, en zuigt de carterontluchtings slang helemaal plat, maar de motor slaat niet af! Waar haalt hij dan zijn lucht vandaan! Krijg er wel een grote rode plek van in mijn handpalm.... Toch maar eens alle slangen nog eens nazien. Maar zou hij daar onregelmatig van gaan lopen? Dus alsof hij mist op de ontsteking [wat hij volgens mij echt niet doet] Cor
|
|||
|
|||
![]() Een defect stationair apparaat gaat die niet onregelmatig lopen, dat kan ik uit eigen ervaring wel vermelden. Heb zelf een mk3 variant gehad met dezelde motor, en ben er ook een hele tijd mee bezig geweest om alles op te speuren.
![]() voor een iets grotere foto hiero klikken !! Last edited by Sjeesbeest : 15-11-2012 at 07:08. |
|
|||
|
|||
![]() Kijk, dat is nog eens service!
Ik was sinds gisteren ook meer geneigd om verder te zoeken naar een vacuüm probleem, want dat die motor bleef lopen terwijl ik mijn hand over de inlaat had gelegd, dat moest niet kunnen, hoewel hij behoorlijk vacuüm trok. Ik had AL de door jou omcirkelde punten onderzocht, en toch niet gevonden waar die motor zijn lucht vandaan kreeg: er moest een lek zijn, anders kan hij niet lopen. Onder het plastic T-stuk, dat op de rem vacuümleiding zit, zit een 45* slangetje; dat ziet er prima uit, en er was niets aan te zien; zover was ik gisteren gekomen. Vandaag toch weer terug naar dat punt: als ik mijn hand daarachter om die slang heen legde met draaiende motor voelde ik het vacuüm zuigen! Barst in de slang afgedicht met de vingers, en de motor loopt goed! Vinger eraf, en de motor ligt te schudden Met andere woorden: dader gevonden; een nieuw stukje slang van 12mm erop met de bestaande slangklemmen, en het probleem is verholpen, waar ik al weken lang naar heb lopen zoeken, en €150 aan materialen en gereedschap [compressiemeter] heb uitgegeven. Oplossing: kost niks Wie heeft er nog een splinternieuwe compressiemeter nodig ![]() of een Lambda sensor? Conclusie: probleem opgelost. Overigens: als je de stekker van het stationair regelapparaat aftrekt, slaat de motor onmiddellijk af. Allemaal bedankt voor het meedenken. Cor
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig!
EDIT: als ik bij de mijne de stekker eraf trok bleef ie gewoon lopen, blok was van 1997, ook een ADZ. Dan heb ik het over de stationair regeling en niet over de gaskleppotentiometer. Last edited by Sjeesbeest : 15-11-2012 at 20:54. |
|
||||
|
||||
![]() Je hebt het gevonden, mooi! Heb zelf ook een stationair onrustige monopoint. Zal dit eens bekijken.