Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 05-07-2005, 11:27
Melvin Melvin is offline

@feto: waar woont ie in duitsland? kunnen we samen gaan... ik moet er ook nog naartoe

helaas heb ik hetzelfde meegemaakt als jou, ging om 375 euro... echter niet eens via ebay... dom dom dom...
Old 05-07-2005, 14:29
feto feto is offline
Forum regular

Volgens Ebay woont hij in Nürnberg maar de tenaamstelling op de bankrekening is een andere dan die hij in mailtjes gebruikt en die ik via Ebay kreeg. Vaag....
Old 05-07-2005, 15:00
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie

simpele oplossing log je in op msn onder nieuw acount .log je opnieuw in op ebay ,bied op elke advertentie van die vent met 1000 euro (bod is terugtrekbaar tot 24 uur einde veiling),schrijf hem een mailtje dat ie jou w de lampen op moet sturen (hebje betaald immers)anders verkoopt ie nooi meer wat via ebay met winst
Old 05-07-2005, 15:16
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

ja en dan maakt ie een nieuwe account aan en gaat gewoon verder...
Old 05-07-2005, 15:39
feto feto is offline
Forum regular

Vanmiddag ontvangen van hem (als antwoord op mijn eerdere mailtje vanochtend dat eronder staat):

Quote:
Sei einfach ruhig , Geld kam heute, Ware geht raus, lasse uns in Ruhe mit Ihren unseriösen Gerede

Ende

Michael

Frederik Laanen <nekafm38a1@yahoo.com> schrieb am 05.07.05 11:53:20:

Deine eigene Bank hat ja bestätigt daß das geld schon da ist. Außerdem schreibst du selber daß das Geld innerhalb 8 Arbeitstage auf deinem Konto sein muß und das ist der Fall. Du brauchst wirklich Hilfe. Ebay hat schon mehrere Nachrichte über dich bekommen. Falls du mit meinem Geld davon gehst ohne daß ich tadellose Scheinwerfer zu Hause erhalte hast du noch nicht Geburtstag. Schön aufpassen Michael.....

Frederik Laanen

Ik ben benieuwd. Hij klinkt alsof hij een beetje terugdeinst, maar ik geloof het pas als ik mijn schijnwerpers in huis heb zonder enigerlei schade.
Old 06-07-2005, 20:08
VolksKai's Avatar
VolksKai VolksKai is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by feto
Vanmiddag ontvangen van hem (als antwoord op mijn eerdere mailtje vanochtend dat eronder staat):

Ik ben benieuwd. Hij klinkt alsof hij een beetje terugdeinst, maar ik geloof het pas als ik mijn schijnwerpers in huis heb zonder enigerlei schade.

Klinkt alsof je nog niet echt vaak iets via ebay hebt gekocht. (wil niet lullig doen ofzo hoor).
Als je gewoon een beetje geduld had gehad, wat je altijd wel een beetje moet hebben, had je volgens mij gewoon je lampjes gekregen hoor. Vergeet niet dat sommige mensen ook nog een leven hebben naast internet/computer, en dat ze dus niet dag en nacht tijd hebben om hun rekening te checken of jou geld erop staat.
Dat hij 'binnen 8 dagen' in zn advertentie heeft staan, is denk ik alleen om zichzelf in te dekken voor het geval dat het misgaat!

je krijgt je lampen heus wel (in goede staat), je zult alleen nooit meer iets bij diegene kunnen kopen.

Mijn tip voor de volgende keer: Heb een beetje geduld... het komt (meestal) allemaal wel goed! Ik heb ook wel eens 4 dagen geen tijd om mailtjes te beantwoorden of om pakketjes te versturen...

Succes ermee, en ik hoop dat je veel plezier hebt van je lampen!
Old 06-07-2005, 20:28
feto feto is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by kai+mirjam
Klinkt alsof je nog niet echt vaak iets via ebay hebt gekocht. (wil niet lullig doen ofzo hoor).
Als je gewoon een beetje geduld had gehad, wat je altijd wel een beetje moet hebben, had je volgens mij gewoon je lampjes gekregen hoor. Vergeet niet dat sommige mensen ook nog een leven hebben naast internet/computer, en dat ze dus niet dag en nacht tijd hebben om hun rekening te checken of jou geld erop staat.
Dat hij 'binnen 8 dagen' in zn advertentie heeft staan, is denk ik alleen om zichzelf in te dekken voor het geval dat het misgaat!

je krijgt je lampen heus wel (in goede staat), je zult alleen nooit meer iets bij diegene kunnen kopen.

Mijn tip voor de volgende keer: Heb een beetje geduld... het komt (meestal) allemaal wel goed! Ik heb ook wel eens 4 dagen geen tijd om mailtjes te beantwoorden of om pakketjes te versturen...

Succes ermee, en ik hoop dat je veel plezier hebt van je lampen!

Volgens mij is hier sprake van een misverstand van jouw kant: ik heb geen geduld met deze kerel na zijn reacties die ik vanaf afgelopen vrijdag heb gekregen. Hij vond dat hij het geld niet rap genoeg op zijn rekening had staan en daar is het hem allemaal om begonnen. Ik kreeg van hem op vrijdag 01/07 een kort en getergd mailtje waarin stond "Nee, nog steeds niets ben zuur". Ik vond er niets raars aan dat hij een werkweek op zijn geld moest wachten dat vanuit het buitenland (buiten de eurozone) kwam, maar dat was meneer teveel van het goede kennelijk.

Na dertig keer iets op Ebay te hebben gekocht ken ik het klappen van de zweep inmiddels wel, dus daar ligt het niet aan. Waar het mij om gaat is dat deze man een ongepaste toon aanslaat binnen vijf dagen. Bovendien krijg ik van hem twee verschillende bedragen opgegeven voor de verzendkosten die 10 € verschillen. Typfoutje? Kan...... Maar ik zou dan prompt een mailtje naar de tegenpartij sturen met de verontschuldiging voor de fout en niet lomp gaan doen.

Als iemand een leven naast de computer heeft dan is dat prima, maar dat betekent niet dat je dan mensen (mij dus) kunt beschuldigingen van wanbetaler en weet ik veel meer terwijl het geld wel op de rekening van de ontvanger staat.
Old 06-07-2005, 20:28
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Van de kopers en verkopers die met hem zaken hebben gedaan is 99,3% tevreden. Staat wel een paar keer dat het wat lang duurt. Iets op Ebay kopen is meestal niet 1 2 3 in huis.
Old 06-07-2005, 20:33
feto feto is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Van de kopers en verkopers die met hem zaken hebben gedaan is 99,3% tevreden. Staat wel een paar keer dat het wat lang duurt. Iets op Ebay kopen is meestal niet 1 2 3 in huis.

Daar gaat het hem ook helemaal niet om en dat is ook niet mijn bezwaar tegen deze kerel.....

Het punt is: ik betaal prompt en krijg binnen een week getergde mailtjes van deze meneer met allerlei verwijten terwijl hij zelf slecht geïnformeerd is over zijn saldo. Snap je?

Er zijn ook anderen die hem een negatieve beoordeling hebben gegeven na bedreigingen en scheldpartijen als je zijn beoordeling nakijkt.
Old 06-07-2005, 22:39
berendd's Avatar
Married to PC

die gast is slecht geinformeerd omdat ie jouw storting over het hoofd heeft gezien.
15-20 artikelen per dag verkopen is best wat werk, kan weleens wat misgaan.

zal wel goed komen
Old 08-07-2005, 12:46
Rico Rico is offline
Postwhore

PayPal introduceert Kopersbescherming voor Nederlanders

Uitgegeven: 8 juli 2005 10:54
Laatst gewijzigd: 8 juli 2005 11:00
AMSTERDAM - Het online betalingssysteem Paypal kondigt vrijdag aan dat Nederlandse eBay-leden gebruik kunnen maken van het PayPal Kopersbeschermingsprogramma. Dit programma biedt gebruikers die via PayPal betalen een financiële dekking voor aankopen tot 500 euro.

Het PayPal Kopersbeschermingsprogramma is gratis. Indien aankopen sterk verschillen van de objectbeschrijving of wanneer er helemaal geen levering plaatsvindt, zijn aankopen gedekt tot 500 euro.

Om als verkoper in aanmerking te komen voor PayPal's Kopersbescherming dient men op eBay.nl over een handelshistorie te beschikken van minstens 50 beoordelingen - ook wel feedback geheten – die een positieve feedbackscore van minimaal 98 procent vertegenwoordigd.

PayPal's Kopersbescherming wordt behalve in Nederland ook gelanceerd in Oostenrijk, België, Ierland, Spanje en Zwitserland. In Duitsland, Italië en Frankrijk wordt het bestaande programma, dat een dekking biedt tot 400 euro, uitgebreid tot een dekking van 500 euro.

Om gebruik te maken van PayPal dient de gebruiker zich eenmalig in te schrijven met een e-mailadres en een bankrekeningnummer of creditcard. Met Paypal hoeven gebruikers geen bank- of creditcardgegevens bij hun aankoop te verschaffen. Deze gegevens (van zowel koper als verkoper) zijn alleen bij de tussenpartij - Paypal - bekend. Als de gebruikers kiest voor betaling met Paypal, ontvangt hij een mailtje waarin hij de koop bevestigt.
Old 08-07-2005, 12:50
berendd's Avatar
Married to PC

ja maar de ontvanger heeft niet altijd paypal, als ze het accepteren altijd gebruiken inderdaad.
Old 08-07-2005, 13:05
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren

Op heb al HEEL veel gekocht op ebay, en Geduld heb je zeker wel nodig, een setje donkere achterlichten voor de golf 1 had ik pas na 2maanden binnen. NOU EN het is toch goedgekomen, alleen maar omdat ik altijd NETJES kontakt heb gehad met die persoon via de email!!
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Old 08-07-2005, 15:31
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC

Jullie snappen het echt niet he! Feto heeft geduld zat, maar die andere gozer vond het te lang duren! Dus hou op te zeuren over geen geduld! Jullie lezen volgens mij gewoon over Feto's post heen! En als je wilt zeuren over geduld, doe het dan bij de verkoper, want zo is niemand geholpen!

(PS: is niet slecht bedoeld, tegen niemand, maar iedereen heeft het maar over geduld, terwijl Feto duidelijk heeft aangegeven dat juist DE VERKOPER geen geduld had!)

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Old 08-07-2005, 19:29
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren

met geduld bedoel ik ook, als de verkoper een *&^%$#@ is gewoon netjes terug BLIJVEN antwoorden, hij heeft immers het geld EN de spullen......
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Old 14-07-2005, 12:37
feto feto is offline
Forum regular

Ik heb de spullen ontvangen, alleen was de aansluiting (plastic ring met koperen contacten) die de lamp aan de achterkant tegen de reflector houdt bij één koplamp in 6 stukken. Waarschijnlijk is die tijdens het transport losgekomen en zo stukgeschud. Voor de rest was alles in goede staat. Ik heb de verkoper wel negatief beoordeeld vanwege zijn gescheld en zijn houding.
Old 14-07-2005, 12:40
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life

Send a message via MSN to Bussie komt zo

Quote:
Originally Posted by feto
Ik heb de spullen ontvangen, alleen was de aansluiting (plastic ring met koperen contacten) die de lamp aan de achterkant tegen de reflector houdt bij één koplamp in 6 stukken. Waarschijnlijk is die tijdens het transport losgekomen en zo stukgeschud. Voor de rest was alles in goede staat. Ik heb de verkoper wel negatief beoordeeld vanwege zijn gescheld en zijn houding.

Dubbele koude kermis dus.. Beetje jammer tis al koud zat bij jullie in de winter.

Posting Rules