![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik het net hetzelfde in mijn stuur. banden zijn ook niet gebalanceerd bij mij. maar toch schuift mijn auto niet weg, en zowel op 120 als 140 heb ik geen trillend stuur.
enkel bij lage snelheden is die wat aan het slalommen. dit verklaard nog altijd niet waarom je auto schuif bij draaien en bij remmen. maar die banden op 2,5bar verklaren wel veel. door die hoge druk hebben de banden totaal geen grip meer, en dit is nu net waarom je stuur weer makkelijker draait zonder de servo. er is amper nog wrijving van je banden = schuiven
|
|||
|
|||
![]() Ga eerst maar eens uitlijnen en een goeie uitlijner zet jou banden ook wel op de goeie druk
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik durf vanaf hier niet te zeggen wat er mis is maar hoop dat je een heel eind van de openbare weg blijft met je bolide!?
|
||||
|
||||
![]() Zit er wel een stabilisator onder je auto!?
Uitlijnen speelt zeker wel een grote rol bij de wegligging van je auto! Balanceren van je wielen niet direct, dit verhelpt vooral het trillen in het stuur. Neemt niet weg dat gebalanceerde wielen ook een must zijn, want als deze trillen ga je dit na verloop van tijd ook terug zien in slijtage van stuur- en fuseekogels.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bandencentrale heeft de banden op 2.6bar opgepompt, toen waren ze na een 2 weken gezakt naar 2.1 bar, heb ik ze op 2.5bar gezet aan een tankstation. Uitlijnen zal ook wel moeten gebeuren zotezien.. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Remt precies slecht op nat wegdak, blijft slippen. (geen ABS) , wat onder jullie misschien normaal zou zijn aangezien het nat is, maar ik vind dit abnormaal, moest je ooit dringend afremmen, dan vlieg je zo de vangrail op. Van 50km/h naar stilstaand, slippend. rempedaal niet helemaal ingedrukt. Last edited by Vince89 : 10-11-2013 at 13:48. |
|
||||
|
||||
![]() De vangrail is nog mijn minste zorg, wat denk je van andere weggebruikers die de boel wel normaal voor elkaar hebben.
|
|||
|
|||
![]() Wat Tjeerd zegt , rijd hem op een aanhanger naar de garage en laat hem na kijken , maken , en uitlijnen door een goeie uitlijner met verstand van zaken
|
|
||||
|
||||
![]() En iets minder paniekerig op je rempedaal trappen, meer opbouwend remmen
![]()
|
|||
|
|||
![]() ligt denk ik aan je banden hoor, heb op mijn golfje nu ook een setje banden van een merk god mag het weten,zijn zo goed als splinternieuw.
let wel zijn enkel banden om hem in de winter weg te zetten, en om naar de keuring te gaan. nu heb ik er gisteren toch eens met op het nat wegdek gereden en is levens gevaarlijk. smijt die rommel maar weg, of verkoop ze maar zeg dan aan de koper wat voor banden het zijn. en koop een deftig merk, dunlop toyo michelin,enz mvg
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ooit Sava laten monteren (2002).
Met droog wegdek was ik wel tevreden. Maar met regen durfde ik er niet mee te rijden. Levensgevaarlijk. Banden waren op aanraden van de garage.
|
||||
|
||||
![]() mijn gedacht: servo repareren en die banden OP NORMALE druk zetten. 1.6-1.8 bar. wedden dat ze dan wel goed rijden.
sommige banden komen echt bol te staan als ze veel te hard worden gezet. de grip vervalt, je kan harder rijden en je vebrruikt minder. ik rijd ook altijd langzaam en bijgevolg staan mijn banden op 2.4-2.5bar. ik weet dat de auto dan in bochte sneller wegschuift, ik pas de rijstijl aan. rijd wel met een verbruikt van bijna 1:30. als het meer regent, verlaag ik de druk iets (je hebt dan nog altijd zuinig verbruik door de mindere wrijving met regen)
|
||||
|
||||
![]() 1.6-1.8 bar?
![]() Die van mij gaan toch echt op rond de 2.5, onder de 2 bar zijn ze sowieso te zacht. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb zelfs 2.8 in de Audi. De gti op 2.3 en mijn oude bedrijfs auto stond op 10bar
|
|||
|
|||
![]() De mijne liggen nu op 2.5bar, onder de 2 stuurt te zwaar zonder servo.
hangt ook van van banddikte denk ik? mijn pa heeft 205/60/15 en daar zet ie 2.4bar op. beladen auto 2.6bar Maar het probleem is als je ze gaat oppompen aan een tankstation dan heb je ze ondertussen warm gereden, wat daarna niet de juiste hoeveelheid wordt weergegeven? Meestal zeggen ze dat je je bandenspanning op koude banden moet opmeten, maar alsof iedereen hier een compressor thuis heeft liggen.. |
|
|||
|
|||
![]() jullie denken wel allemaal aan de banden... maar waarom kan het niets met de remmen zijn?? dat die gewoon vast slaan door het een of het ander..
laatst hier een meid met een scootertje.. die hoefde de rem maar aan te raken, het voorwiel blokkeerde en die viel met het scooter... mij lijkt dat toch het nakijken waard voordat je nieuwe banden gaat monteren terwijl het daar niet aan licht.. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als ze remmen vast zouden slaan en hij glijd de weg af was deze topic er waarschijnlijk niet geweest ![]()
|
||||
|
||||
![]() Niemand in omgeving waar je ff banden van kan lenen, kijken wat hij dan doet
|
||||
|
||||
![]() Quote:
eerste post lezen. heeft het ook als die van stilstand vertrekt en een bocht neemt. precies alsof die op ijs rijd
|
|||
|
|||
![]() met goedkope banden moet je wel normaal kunnen rijden hoor. Er is iets anders mis. Ik heb een tijdje met nankang gereden onder g60. Voor 'normaal' rijgedrag wel te doen. Heb toen andere gehaald omdat ik wou hoeken met die auto. Maar 190 ging prima zonder te trillen op die dingen. En ik doe ook altijd 2,3 bar ofzo in een band.