![]() |
|
||||
|
||||
![]() ]De mijne ook Sipke! Afgeleverd op 3 januari 1977 , wel erg jammer is want de auto is 7 September 1976 gebouwd,
Alleen het kenteken is ouder waarschijnljk al eerder aangevraagd al in ik denk September 1976 de lettercombinatie is NF.[/QUOTE] Ja wist ik had je mij gestuurd ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat zou echt zonde zijn om een 78er gti op te offeren om een model 77er op te knappen. Als ik eerlijk ben vind ik die 78er veel interessanter om weer in originele toestand te brengen dan die modeljaar 77 die dan wel uit 1976 komt. Die zwarte 78er is wel compleet origineel en zeg nou zelf denk je echt dat er zo heel veel meer 78ers zijn dan 77ers? Alles met stalen bumpers is zeldzaam. Gewoon de zwarte 78er restaureren en dan de rode 76er. Heb je nog jaren de tijd om onderdelen te zoeken en mocht je er in de toekomst als nog geen zin meer in hebben om de 76er op te knappen dan kun je hem altijd weer verkopen en heb je je geld weer terug. Om 2 oer-gti's te restaureren moet je gewoon 10 jaar (!) voor uittrekken. In die tijd doe je steeds meer contacten op in het oer-gti wereldje en komen er genoeg kansen voorbij voor onderdelen. Weet zeker dat het met beide auto's goed gaat komen. |
|
||||
|
||||
![]() Idd, die '78er nooit offeren, die wagen is misschien wel bijna net zo uniek door zijn originaliteit. De '76er is een kas en zal nooit meer de wagen worden zoals hij in '76 was, die zwarte wel. Moet je niet stuk maken nu. Maar enfin, je weet mijn mening...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Leuke vondst. Ik snap niet dat ze dit soort rete zeldzame auto's nog steeds voor de cross willen gebruiken.
Kunnen ze daar niet gewoon een gare '83er voor pakken ofzo? |
|
||||
|
||||
![]() Niet om iedereen over 1 kam te scheren. Maar er wordt wat afgebeund in de cross wereld.
|
||||
|
||||
![]() Gave vondst
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik heb mij dit ook al dikwijls afgevraagd van WAAROM!! maar die mannen denken van zolang het maar bijna gratis is en plooit mag dit zelfs een Ferrari zijn... heb ook vrienden die in het cross milieu zitten en als ik soms hoor welke wagens die ze zomaar de vernieling in rijden.. slaap je soms niet van ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Er gaan nog steeds iedere keer een hoop Scirocco type 1s de cross in , sommige zijn allang blij dat ze er 1 gevonden hebben , zag tijdje geleden ook een hele nette staan met met stalen bumpers maar kenteken al ingeleverd , die moest de cross in....
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, een vriend van mij doet ook crossen, een vriend van hem rijdt met een 91'er Colt GTI mee, in NL maar 500 stuks verkocht en nu amper er een te vinden ![]() Beter gezegd, momenteel 0 in NL en BE, 2 in Duitsland ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wat schetst mijn verbazing, mijn GTI is origineel naar NL uitgeleverd!
En wel op 14-10-1976 geproduceerd en op 21-10-1976 uitgeleverd. Het is mij een raadsel waarom het kenteken dan van 1978 dateert, ik ga de RDW contacteren. Het lijkt me namelijk sterk dat deze GTI eerst twee jaar in een showroom heeft gestaan, immers ze werden toch uitsluitend op bestelling geleverd? hier het bewijs van VW: Modell: 171331, Golf GTI, 2-Türer, 4-Gang Motor ab Werk: „EG“, 110 PS Lack ab Werk: Marsrot – Lack-Nr. 31B Stoffpolsterung: Schottenkaro – schwarz-rot Mehrausstattung: Handbrems- und Zweikreisbrems-Kontroll-Leuchte Produktion: Wolfsburg, Datum nicht überliefert Auslieferung: 21.10.1976 Nach: Niederlande |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het kan zijn dat het kenteken een keer is ingenomen door schade of diefstal van de auto, Vroeger kreeg je dan een nieuwe kenteken wanner hij weer was gezien bij de RDW .En Ik heb us een Golf swallowtail daar was dat ook mee gebeurt .Als het goed is kan je het weer terug zetten op het oude kenteken ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hoi Sipke, dat ga ik proberen te regelen inderdaad! Het kenteken was al een keer vernieuwd, in 1985, dus heb nu al sowieso een "modern" kenteken. Ik ga de RDW maar eens bellen ![]() groeten! |
|
||||
|
||||
![]() Coole vondst, succes ermee!
Wat is het kenteken eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen? Just curious... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Toffe vondst, alleen wat je al zegt, niks origineel meer aan. Maar een zoektocht naar onderdelen van dat jaar is door het interessante verhaal erachter wel de moeite waard. On the side, tot je de boel compleet hebt
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja kan je doen hoop dat het lukt ![]() ![]() |