![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het gaat over de moer in het toplager... haalt ie niet los, aangezien er een schroefset op komt. de vwtool is ook niet zo duur hoor, ik heb em van ebay...staat ook een link naartoe bij onderdelen te koop internationaal.
|
||||
|
||||
![]() Thanks berend, es ff kijken, altijd handig zo'n ding
|
||||
|
||||
![]() die dude stuurt em relatief snel op.
oftewel zeer netjes. hij verkoopt nog een reeks andere zwaar rielekste tools...
|
||||
|
||||
![]() Na nog een vruchtenloze poging om het zelf te doen toch maar een afspraak gemaakt bij de bandenboer. Vandaag hebben ze de de veerpoten aan de voorkant voor me vervangen. De luchtsleutel had er geen moeilijkheden mee om alles los te krijgen.
Het setje zit er nu dus volledig op! ![]() Een probleempje merkte ik vrijwel direct bij het wegrijden: Als je na een bocht het stuur loslaat trekt het stuur zichzelf bijna niet recht. Bij een grote stuuruitslag voelt het ook niet goed aan, een beetje alsof je zonder lucht in je banden rijdt. Hij is nog niet uitgelijnd, maar de hoogte is zo goed als niet veranderd (-6 cm). Komt dit stuurgevoel omdat hij nog niet is uitgelijnd, of is er een fout gemaakt bij de montage?
|
||||
|
||||
![]() Als je andere veerpoten hebt gemonteerd kan de uitlijning nooit 100% goed zijn. Je veerpoten zijn los van je fusee's geweest. Deze kan je niet even op de gok monteren zonder uitlijnen.
Eerst uitlijnen dus.
|
||||
|
||||
![]() Ik had afgesproken dat ik eerst zelf de hoogte definitief zou doen, en daarna zou komen uitlijnen. Ik had niet verwacht dat het zulke effecten zou kunnen hebben.
Ik was verbaasd toen ik zag hoeveel speelruimte er is bij het monteren van de veerpoten op de fusees. De monteur was bij de eerste poging niet tevreden, toen heeft hij de wielen er weer afgehaald, en de veerpoten weer een stukje losgedraaid. Toen heeft hij de bovenkant van de fusees zeker een centimeter naar binnen geduwd en alles weer vastgezet. Bij alle auto's die ik tot nu toe heb laten uitlijnen hebben ze nog nooit de wielen er af gehaald. Logischerwijs moeten ze dat nu wel doen? Ik ga morgen in ieder geval gelijk bellen voor een afspraak, want dit rijdt niet lekker.
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? Last edited by PeterZ : 15-09-2005 at 20:55. |
|
||||
|
||||
![]() Je kunt de wielen niet uitlijnen als ze er niet op zitten. Veerpoten kan je ook loshalen vanaf de binnenkant (als de auto op de uitlijnbrug staat).
Weet dat je nu je banden verkeerd aan het slijten bent. Dit kan vrij snel gaan.
|
||||
|
||||
![]() Heb er zelf ook last van, subframe vervangen en zelfde probleem. Het schijnt em in t caster van t wiel te zitten. Moet dus ook nog uitlijnen
|
||||
|
||||
![]() Vanochtend terug gegaan naar de bandenboer. De uitlijning zat er inderdaad gigantisch naast. Hij stuurt weer zoals het moet. Lekker!
Fotootje van de nieuwe rijhoogte (voor bijna hetzelfde als met de vorige set, achter iets lager): Hij kan uiteraard nog stukken lager, maar dat is niet mijn ding. Dit projectje is afgesloten, op naar het volgende: de voorremmen!