![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die zitten echter op dezelfde motorsteunen als de smallblock motoren. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ok mensen, even een update.
Ik ben met m'n eigenwijze hoofd toch even gaan passen met een andere motor ![]() De motor die ik heb gebruikt is een 1.6 AFT (101pk) uit een mk3 (big block). Gisteren even in de polo gehangen en wat denk je.... Het past!! 2 van de 3 motorsteunen passen. De ene aan de bak en die 'dagbone' passen. Ook de originele aandrijfassen passen perfect op de bak. De enige motorsteun die niet past is die aan de distributiezijde, maar die is goed zelf te maken. Wat ik zou moeten doen om deze motor in m'n polo te hangen: - 1 motorsteun op maat maken. - uitlaat passend maken (na het spruitstuk moet deze een klein stukje worden aangepast) - kabelboom aansluiten/passen maken - grotere radiateur monteren (heb ik nog liggen) - misschien brandstofpomp? Ik denk dat het probleem vaak is dat mensen een 'dikkere' motor nemen met bijv. een 02a bak. Dan passen direct de 2 motorsteunen + aandrijfassen niet meer.. Mijn motor heeft zo'n zelfde bak als de polo (085) en daar passen de steunen en aandrijfassen perfect op ![]() Ik heb over een maandje vakantie dus hoop er dan aan te beginnen ![]() ![]() Ohja, moet enkel de kabelboom nog repareren... blijkbaar heeft iemand daar in zitten knippen want er ontbreekt een deel. Dat krijg je als je je garage met meerderen deelt...
|
||||
|
||||
![]() Een big block met 085-bak???
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Foutje, ik bedoelde een 020 ![]() Maar de steunen komen overeen met die van m'n polo bak ![]() ![]() Edit: volgens het 'internet' zit er een 02K bak op een AFT motor? Dacht dat deze alleen op nieuwere type vw's zaten.. Al zie ik vrijwel geen verschil tussen een 020 en een 02K bak.
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() Last edited by Sven-GTI : 09-05-2016 at 09:51. |
|
||||
|
||||
![]() de 02K heeft een andere (hydraulische) hevel voor de koppeling en de aansluiting voor de motorsteun op de bak is anders dan een 020 bak.
|
|
||||
|
||||
![]() Weer wat geleerd!
![]() Maar goed, het belangrijkste is dat de bak in ieder geval past ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ben eens benieuwd... Hier gaat het ook ineens kriebelen
![]() Misschien dat een steun van een sdi blokje past op dat big block? SDI liggen ook achterover. enne: fotos zijn welkom! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Foto's komen zeker ![]() Die van een SDI zou wellicht ook passen, maar dit wil ik wel zeker weten voordat ik er eentje koop. Een steun zelf maken is ook niet zo'n probleem (zeker niet wanneer je zelf een metaal werkplaats tot je beschikking hebt ![]() Het enige waar ik nog mee zit is de kabelboom, zekeringkast is hetzelfde als mk3 dus hopelijk werkt alles 1 op 1. Ik heb altijd zo'n gruwelijke hekel aan elektronica, vooral als het niet werkt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Goed kans dat het overzetbaar is. Polo 6N is in principe een te heet gewassen golf 3 dus er komt best veel overeen (helaas ook de bekende rotterij)
Beetje puzzelen kom je er wel uit lijkt me.
|
|||
|
|||
![]() Motorsteun van n sdi nodig?
Ik heb er eentje liggen mag zeer goedkoop weg Sdi blok lag in m'n Inca |