![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De pomp doet eigenlijk hetzelfde alsdat deze altijd deed. Bij op contact zetten geeft hij 2x een zoom, en klikt het relais net als hij dat deed vanaf de dag dat ik hem heb. Met andere woorden ik heb er niets vreemds aan kunnen horen. Hoe kan ik checken of er een probleem is met de pomp in de tank? (oja het schudden is trouwens weggegaan met het vervangen van de dynamo.)
|
||||
|
||||
![]() Kan ik deze onderdelen gewoon halen zonder dat ik de verkeerde heb?
Vervangen is echt alleen afhalen, nieuwe erop en lopen? D 5036 ROTOR ONTSTOORD 1000 OHM ASMAAT 8 MM BOSCH KW €4.05 D 4051 VERDEELKAP Z.BESCHERMKAP BOSCH KW €9.87 Bron: www.h-base.nl
![]() Last edited by Djinn_4fun : 27-12-2005 at 09:16. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als dat opgelost is hoef je die niet te controleren ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja het bedrijfje waar ik de verdelerkap en de rotor heb gekocht zit bij mij aan het einde van de straat.
Morgen als het licht is ga ik het even proberen om het te vervangen. Ik had vandaag wel een ander vaag probleem. Ik startte de auto, niets aan de hand, ik rijd ongeveer 300 meter en de motor viel uit (accu lampje aan). Ik haal de auto van contact en zet deze weer op contact. Nu brandde het accu lampje het koelwater lampje knipperde 3x (zoals normaal) en ging uit. Maar het lampje voor de olie ging niet aan... De auto startte wel weer gewoon. Later toen ik de auto weer op contact zette werkte alles wel naar behoren. Ik heb het oliepeil gecontroleerd en dat was in orde. Het lijkt wel of de problemen zich blijven opstapelen met de golf ![]()
|
|||
|
|||
![]() even de stekker verbinding op de sensor controleren
|
|
||||
|
||||
![]() Het is alleen deze ene keer voorgekomen, moet net ook weer weg met de golf. En toen was er niets aan de hand.
|
||||
|
||||
![]() Nou de verdelerkap en de rotor heb ik vervangen.
Zie handleiding ![]() ![]() Hierboven de beschermingskap van de verdelerkap, te herkennen aan de bougiekabels die er vanaf komen. ![]() ![]() Hier zie je de binnenzijde van de verdelerkap in de beschermingskap. Bij de mijne is het duidelijk zichtbaar dat de contactpunten geoxideerd waren. Let goed op hoe de bougiekabels zitten op de verdelerkap. (ik heb ze gewoon letters gegeven en die volgorde aangehouden bij het er weer opzetten) ![]() Hierboven zie je de nieuwe rotor geplaatst, de rotor is makkelijk eraf te halen door deze recht eraf te halen, hij kan maar op 1 manier geplaatst worden dus hier kan je geen fouten maken. Hieronder een plaatje van de oude rotor, heel goed te zien dat er een scheur zat en dat de contactpunten geoxideerd. ![]() Het heeft voor mijn probleem helaas geen uitkomst geboden maar het was niet verkeerd dat ik het vervangen heb. Dus voor de rest... wie kan me helpen, het probleem van de onregelmatig stationair lopen is er nog steeds. Welliswaar wel minder nu bovenstaande vervangen is, maar ik wil er wel vanaf komen.
|
||||
|
||||
![]() Up!
|
|||
|
|||
![]() lambda regeling controleren
|
|
||||
|
||||
![]() hoe doe ik dat, en is het iets dat ik zelf kan doen?
of moet de dealer dat doen?
![]() Last edited by Djinn_4fun : 28-12-2005 at 19:48. |
|
|||
|
|||
![]() je heb mail
|
|
||||
|
||||
![]() en jij ook
![]()
|
|||
|
|||
![]() al gelezen en gereageert
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heej niet voor het een of ander he
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je er eentje weet heb ik wel interesse
|
|||
|
|||
![]() Quote:
heb ik het ook uit ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Die pagina's die je me stuurde zagen er zeker goed uit.
Waar kan je zo'n boek kopen? Is voor mij inderdaad wel handig, ik wil graag zelf alles leren doen met de golf.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
boeken die niet vaak of nooit gelezen worden bij de bieb in de uitverkoop automaterialenzaak boekenhandel kosten nieuw ongeveer 30euro en er zelf veel aan sleutelen doe ik ook heb de boeken eigelijk allen voor aanhaalmomenten suc6 |
|
||||
|
||||
![]() Je hebt (lijkt mij) wel veel verstand van dit type.
Woon je niet in de buurt? Dan kan ik eens langskomen.