![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil ook zown grote schuur
![]()
|
||||
|
||||
![]() neeee niet weer een veendammer Hou ons op de hoogte van het project
|
|
|||
|
|||
![]() Mooie Golf en über kleurtje!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Mooi werk!
Quote:
ik heb nog een personal-embleempje liggen die je mag hebben. Deze is het: ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
tot modeljaar 1980 waren alle "S" modellen(handgeschakeld en automatic) afwisselend 1500 en 1600 blokken, van het begin in 1974 tot in de zomer van 1975 1500cc, daarna twee jaar 1600cc en tot in de zomer van 1979 weer 1500cc. Vanaf modeljaar 1980 (dus beginnend in zomer `79) kreeg men de handgeschakelde "S" modellen met een 1300cc motor, en de "S" modellen met een automatische bak hadden wel nog gewoon een 1500cc blok. Dit duurde ongeveer een jaar en hierna werd de 1300cc 60PK blok niet meer geleverd in de Golf en kreeg men ook weer een 1500cc met handgeschakelde bak, dus zeg maar met invoering van de brede achterlichten. Een originele 1300cc Golf 1 is dus tamelijk zeldzaam..... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En m'n vader maar zeuren dat ik hem moet ombouwen naar 1600... ![]() Nee, ik laat hem mooi origineel met de 1300 motor ![]()
|
||||
|
||||
![]() ziet er top uit!
|
|
||||
|
||||
![]() Nette golf zeg. Ik ben jalours op die wielkastranden en dat vulgat van de benzine
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee pappa heb dat gelast, net zoals bij de mijne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb volgens mij geen foto's van het laswerk... ![]() ![]() De binnenranden waren ook helemaal weg, dus heeft ie die tegelijkertijd ook vervangen. Dus alles eruit gezaagd en de randen volgens hem "met een centimeter overlap voorzichtig aan de carrosserie gelast". Het vulgat aan de buitenkant was niet verrot overigens... Aan de binnenkant (wielkuip) was het wel verrot... Daar is dus ook een gedeelte van de Klokkerholm catalogus in gegaan ![]()
|
||||
|
||||
![]() Gaaf golfie ik heb je weleens zien rijden dacht ik.
Ook al meer mensen uut Grunn op dit forum ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij valt dus wel op ![]() Zal wel moeilijk worden om m'n vader ook nog op het forum te krijgen als ie straks ook een Golf 1 koopt... MSN is al moeilijk voor hem ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Uhuh idd, Ik moet hem nog altijd uitleggen hoe hij dit hier kan bekijken. Heb het volgens mij al eens gedaan. Maar niet dat hij er wat van snapt! Hell no! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ach, hij helpt jullie met jullie Golfjes, en jullie hem met de computer
![]() Ik zoek trouwens ook dat binnenplaatwerk van het tankgat, maar het was hier niet te bestellen.. Bij automat 6 weken levertijd waarschijnlijk... Waar heb jij hem vandaan? ![]() Was jou golf slechter dan mijn Jetta ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het plaatwerk dat gebruikt is voor mijn Golf komt allemaal bij Brezan Autogros vandaan... En de leverancier daarvan is Scheemder Autoparts ![]() Het spant erom welke van beiden slechter was... Ik denk dat de jouwe met een neuslengte wint ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Overigens komt het plaatwerk nu bij Busman weg, dat is allemaal VanWezel. Mja dit is in Assen dan zo. Het Nor plaatwerk wat Scheemder levert is in kwalititeit slecht, en toch is het duurder dan VanWezel!! |
|
||||
|
||||
![]() Oke, bedankt voor alle info
![]() Kzal dit topic (jullie auto's) in de gaten houden kwa updates ![]()
|
||||
|
||||
![]() De laatste tijd heeft de Golf problemen met starten, veroorzaakt door een lege accu. Waarschijnlijk zit er dus ergens een spanningslek
![]() De olietemperatuurmeter en de klok waren niet over het contact geschakeld, dus daarvan heb ik eerst de stekkers maar eens los gehaald en daarna de lege accu weer opgeladen. De Golf startte de laatste dagen wel... ![]() Samen met m'n vader de laadstroom nog gemeten, was ongeveer 14 Volt... Is ook niet te laag dus... En er was geen spanningslek te meten vanaf de accu als de Golf niet op het contact stond. Binnenkort de metertjes en de radio maar ff over het contact schakelen in ieder geval ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kleine correctie, 14 volt is de laadspanning en niet de laadstroom ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Idd Michel
![]() |