![]() |
|
|||
|
|||
![]() een nieuwe motor moet ook spoel draaien zit alles wel goed in elkaar geen hoofd of een drijfstang lagerkap verkeer om gemonterd
|
|
|||
|
|||
![]() Met de motor aan zich zit alles goed. Ik heb veel informatie bij VW gevraagt en gekregen. Ook de vraagbaak was zeer handig.
De motor loopt nu soepel na een paar rondje's getrokken te hebben. (Ik denk dat de zuigers te schraal liepen, nieuwe zuigerveren en cilinderwanden opgehoond) + dat alle pakkingen/keerringen enz nieuw waren. De startmotor draait nu goed rond, enkel ik heb nog geen benzine druk en geen vonk. Eerst kijken hoe het kan dat mijn dynamo geen stroom krijgt. Ik heb deze tip gelezen: contaktslot ??? Die stuurt toch enkel de schakeldraad aan? (die groene met dat dunne zwarte streepje?) Maar waarom heb ik dan ook geen stroom op de rode met zwarte streep? Ik dacht dat die constant stroom moest geven. |
|
||||
|
||||
![]() zet daar eens stroom op ,constand van de accu dan zie je het wel ,
de rode moet spanning op staan zodra jij hem op contakt zet , alls die spanning heeft denk dat de rest ook wel goed gaat , succes , gr gooigolf |
|
|||
|
|||
![]() waar de rood/zwarte op de bobine zit een draad van de plus van de accu opzeten en even proberen
|
|
|||
|
|||
![]() Update vandaag. ik heb al jullie tip's opgeschreven en nagekeken op de wagen. ik heb nog steeds geen vonk maar wel m'n benzine pomp aan de praat kunnen krijgen. er zat een relais verkeerd aangesloten. morgen verder zoeken waarom ik geen stroom krijg op de bobine. wel vreemd de ene keer heb ik op alles stroom plus en min en de andere keer helemaal geen stroom.
|
|
|||
|
|||
![]() Update vandaag:
![]() Nog steeds geen vonk. Weer andere startmotor er op gezet omdat we dachten dat hij daar geen stroom door gaf. (hielp niet) massa van de startmotor nog eens opgeschuurd. Andere rotor en verdeelkaphuis er op gezet omdat hij daar de min niet wou doorgeven .(bleek het ook niet te wezen) dat kleine stroom blokje dat op het schutbord zit op een andere GTI gezet en getest. (bleek het ook niet te wezen). vraagbaak zwart gebladderd met kijken of ik draadje's verkeerd had gezet. alles lijkt te kloppen. andere bougie's,boegie kabels enz erop gezet (nog steeds geen kl#*%^$te k*t vonk. ik denk als dat ding nu vonkt is het van brand omdat ik momenteel op punt staat die auto in brand te steken. maar goed weer eens een nachtje slapen en zaterdag met frisse moed weer verder zoeken. |
|
|||
|
|||
![]() Jaaaa we hebben het voor elkaar gekregen
![]() de Bougie heeft gevonkt en we hebben al een test rit gemaakt in de wagen ![]() wat was nu het probleem? de 3 draden die naar de verdeelkap(huis) moesten gaan - 0 + gaven alle 3 + nadat ik de min afgeknipt had en rechtstreeks naar de accu had ik - + + toen zochten we verder en bleek dat ik een min niet op de accu had gezet. (draadje vergeten) en voilla een vonk jihaaaaaaa auto nog maar eens gesleept en hij draaide op 2 cilinders. toen maar eens een hulplijn gebeld en die vertelde me dat ik moest controleren: 1e cilinder op bovenste punt dan moet de rotor ong op dat streepje staan... en dat stond die totaal niet. verdeelkap huis een tand verdraaid en jaaa op 4 cilinders draaide hij. nu de boel verder afwerken en laten fijn afstellen. allen dank voor jullie hulp. |