Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-05-2006, 14:51
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

I know, maar lees je de post wel...?

...Ik doe het JUIST niet, omdat ik het NU niet kan veroorloven (vakantie voor de deur).

Als ik het straks wat BREDER heb...

Reply With Quote
Old 18-05-2006, 15:44
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren

ik heb alles aandachtig doorgelezen, maar houd er gewoon rekening mee dat de kosten altijd veel hoger uitvallen
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
Old 18-05-2006, 19:35
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

O oke, sorry, ja dat is altijd zo idd. Of je maakt wat kapot, of er gaat wat kapot, of je mist wat, of er past weer eens iets niet...ik ken t . Maar ga zowiezo nooit op de grens wat kopen, houd altijd wel rekening met een marge .

Daarom doe ik het nu dus niet !
Reply With Quote
Old 19-05-2006, 13:01
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by TD15
Precies...Voor de hele set heb ik het geld nu ook niet voor! En hij wil natuurlijk alleen de complete set verkopen, volkomen logisch toch ! Compleet wil zeggen 900 euro, dat heb ik nu niet zo klaar liggen daarvoor... Maar daarom wil ik me er wel een beetje in verdiepen, als ik het straks wat breder heb, heb ik wat te doen !

PS. was ook niet als kritiek op de verkoper bedoeld!!! Was een hele aardige jongen wat ik zo mee kreeg, dus dat is het hem niet. Maar ik vroeg gewoon algemeen of er nog een andere ontsteking op moet, zo ja welke ?

Thnx!

Ik heb nog wel een goede turbo liggen van een 1.7 volvo/renault motor.
Levert standaard 0.35 bar druk, is op te schroeven d.mv. verstellen wastgatestang. Inclusief het bijbehorende spruistuk en groot deel van de downpipe. Ideaal voor op standaard motor.
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Old 31-05-2006, 14:40
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic

Is wel gaaf zo'n old skool turbo setje

en 900 euro's is zeker niet teveel hoor, ik ga niet verklappen wat ik voor mijn Callaway old skool turbo kit heb betaald maar met 900 pleuro kom je er lang niet

Ik zou em gewoon nu kopen en in de schuur leggen tot je weer meer te besteden hebt.

Ik ben nu ook bezig met info verzamelen en ondertussen weer wat te sparen.
waarschijnlijk ga ik van de winter pas een cabby kopen en volgend jaar beginnen met bouwen.

in ieder geval succes met je turbo project.
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
Old 06-06-2006, 13:03
MORREN
Guest

Kit is verkocht, ik zou hem morgen ophalen maar er was er 1 eerder..
Reply With Quote
Old 06-06-2006, 13:11
callaway's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by PatrickMk1
Kit is verkocht, ik zou hem morgen ophalen maar er was er 1 eerder..

das spijtig Patrick, maar ik geloof met mijn zoekopdracht in google voor meer info over de set ( vergelijkingsmateriaal tov de Callaway set )
er een ben tegengekomen op een duits forum.

helaas weet ik dus niet meer welke

succes in ieder geval
--------------
Reply With Quote
Old 06-06-2006, 22:15
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore

klopt patrick,
ik heb m gekocht.. Komt op een scirocco GT2. type 2 dus. Hoop alles over n kleine 2 a 3 maand draaiende te hebben. Gistermiddag opgehaald. Hele aardige jongen had nog oettinger delen en een motor liggen. Turbo is zoals ie in z`n advertentie zei ook echt in nieuwstaat!! Hoop dat je ook wat vindt patrick!! Zou wel uniek zijn! Dit schijnt het 2de setje in nederland te zijn wat ook echt orgineel opgebouwd gaat draaien. Komt overigens op een JH. Met enkele aanpassingen. Wordt waarschijnlijk een 16V oliepomp omgebouwd om op de 8V te zetten i.v.m meer olieopbrengst? waar??

Groeten Maurits
Reply With Quote
Old 07-06-2006, 02:43
MORREN
Guest

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
klopt patrick,
ik heb m gekocht.. Komt op een scirocco GT2. type 2 dus. Hoop alles over n kleine 2 a 3 maand draaiende te hebben. Gistermiddag opgehaald. Hele aardige jongen had nog oettinger delen en een motor liggen. Turbo is zoals ie in z`n advertentie zei ook echt in nieuwstaat!! Hoop dat je ook wat vindt patrick!! Zou wel uniek zijn! Dit schijnt het 2de setje in nederland te zijn wat ook echt orgineel opgebouwd gaat draaien. Komt overigens op een JH. Met enkele aanpassingen. Wordt waarschijnlijk een 16V oliepomp omgebouwd om op de 8V te zetten i.v.m meer olieopbrengst? waar??

Groeten Maurits

Nou ik zocht er niet echt naar hoor, maar het leek mij wel een leuk iets met wat extra aanpassingen erbij.
Ik zou heel wat dingen moeten aanpassen wou het op mijn blok passen en werken, nu gaan we weer verder met een ander plan haha
Suc6 met de leuke set.
Reply With Quote
Old 07-06-2006, 07:15
callaway's Avatar
VW Fanatic

Quote:
klopt patrick,

Groeten Maurits

allereerst proficiat met je unieke aanwinst.

maak svp een topic aan met je opbouw en alle details zijn welkom
zoals je kan lezen in mijn old skool turbo project topic heb ik een Callaway turbo set gekocht die uit dezelfde tijd stamt.

en ik ben dus allerlei info aan het verzamelen.

Ik ben trouwens ook beniewd naar je keuze voor een JH, omdat mij een PG werd geadviseerd.

verders heb ik op ebay Duitsland al een Schrick carterpan met schotten gevonden ter voorkoming van drooglopen, misschien ook iets voor jou.

enne VEEEEEEEL foto's maken graag
--------------
Reply With Quote
Old 08-06-2006, 16:15
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore

Bedankt voor de reacties mensen! Maar een topic wordt lastig omdat ik niet zo handig met computers ben..ben al blij dat ik dit kan.. Foto`s lukt me er niet op te zetten. Maar ik za zeker een fotoverslag maken van de ombouw dus die wil ik jou dan wel sturen via de email. Werk in de RVS industrie dus kan heel veel zelf maken voor de ombouw. Ik heb gekozen voor een JH omdat deze al in mijn scirocco zit, en tevens omdat waarom zou die set anders ontwikkeld zijn voor een DX of iets dergelijks?? In die tijd was de PG er zelf nog niet volgens mij? Ik ga het gewoon proberen.. Zie wel wat we allemaal tegenkomen.. alles is op te lossen! Weet iemand toevallig of de 16V oliepomp meer opbrengt dan een 8V pomp?? Asjes zijn om te zetten als het goed is.

Zit jij misschien op msn callaway?? anders kunnen we misschien eens wat ideen uitwisselen?
Reply With Quote
Old 08-06-2006, 21:42
callaway's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Bedankt voor de reacties mensen! Maar een topic wordt lastig omdat ik niet zo handig met computers ben..ben al blij dat ik dit kan.. Foto`s lukt me er niet op te zetten. Maar ik za zeker een fotoverslag maken van de ombouw dus die wil ik jou dan wel sturen via de email. Werk in de RVS industrie dus kan heel veel zelf maken voor de ombouw. Ik heb gekozen voor een JH omdat deze al in mijn scirocco zit, en tevens omdat waarom zou die set anders ontwikkeld zijn voor een DX of iets dergelijks?? In die tijd was de PG er zelf nog niet volgens mij? Ik ga het gewoon proberen.. Zie wel wat we allemaal tegenkomen.. alles is op te lossen! Weet iemand toevallig of de 16V oliepomp meer opbrengt dan een 8V pomp?? Asjes zijn om te zetten als het goed is.

Zit jij misschien op msn callaway?? anders kunnen we misschien eens wat ideen uitwisselen?

sturen die foto's

ik stuur je een mail of PM met mijn msn gegevens
--------------
Reply With Quote
Reply

Posting Rules