![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi project goed bezig en nog veel succes
![]()
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad mooi project, top. Ben benieuwd naar de vervolg foto's
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Effe weer een nieuwe foto-update d'r bij zetten!
Hier zijn de kabelboom van de oude 1600 motor en het tapijt d'r uit gehaald. ![]() ![]() En de nieuwe kabels er weer in, en bij de motor al alles vast zetten. Ziet d'r al netjes uit hè! ![]() ![]() ![]() Alle kabels die naar achteren moeten liggen al, dus het tapijt kan er weer terug in. Ik heb nu ook tapijt voor de kofferbak (thanks to Jan aka Golfmk216v, voor het lange vasthouden! Zo krijgt toch het hele forum een plekje in het project!), zodat het er weer wat netter uit komt te zien. ![]() ![]() Nog effe alles netjes stofzuigen en dan kan het interieur er weer terug in. Het zachte dash en de instrumenten zitten ook weer op hun plekje. ![]() D'r zit nog wel het een en andere plekje aan de stoelen en achterbank, maar ze zitten prima, en omdat het voor een rat is maakt me het uitzien ervan niet zo veel uit. Een rat met leder is toch al te luxe eigenlijk. ![]() ![]() ![]() En dit zijn de winterwieltjes. Waren lekker cheap, en er zaten goede banden omheen, dus ik kan wel weer effe vooruit als ze weer rijdt! ![]() En nog effe wat totaalshots. ![]() ![]() ![]() ![]() Ze begint alweer een beetje als een auto uit te zien, maar klaar zijn we nog lang niet. De deuren moeten nog eens in de zelfde kleur komen, en de roest onder de voorruit en bij het rechter achterscherm moet nog worden bijgewerkt. De schokbrekers van de Jetta met verlagingsveren onder de Golf plaatsten zal d volgende stap zijn. Ik moet de aandrijfassen nog even schoonmaken van binnen omdat sommige mensen het nodig vonden zand in de lagers te proppen, zodat er nu ipv mooi schoon vet, een grote prut in de lagers zit. ![]() Die moeten erna nog onder de Golf komen en dan kan ze in feite rijden!
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 23-10-2006 at 19:45. |
|
||||
|
||||
![]() nejtes ! ziet er erg goed uit, starten en rijden maar!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gestart heeft ie al, maar toen de restjes brandstof op waren stopte ie dr mee. Heb de stekker van de brandstofpomp aan gort geholpen, dus totdat ik ergens een nieuwe vind met een pluk kabels er aan kom ik niet verder. En dan moeten de aandrijfassen nog worden vastgemaakt. enne, omdat ik mezelf goed genoeg ken en dit na een week of twee rijden alweer te langzaam gaat zijn wil ik het blokje wat opvoeren. Hoe kan ik dat het beste doen? En kijk dan aub wel effe naar hoe de golf eruit ziet. ![]() Het moet dus niet duurder zijn dan bijna gratis ![]()
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 23-10-2006 at 14:58. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() dit een idee??? ![]() mvg db /edit http://www.worth1000.com/emailthis.asp?entry=226073 Last edited by Dirtbag : 23-10-2006 at 18:06. Reason: misschien werkt dit beter??? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kweenie... Ik kriijg geen plaatje, maar lijkt me top. ![]()
|
|||
|
|||
![]() chris man ziet er stukken beter uit dan dat ik daar was
![]() topppie man ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Stimmt, begint al een beetje te komen, nou alleen nog effe alles in één kleur zetten. ![]() Quote:
Uhm, tja, heb jij een straalmotortje dat ik op mijn dakrekje kwijt kan? Dat ding mag maximaal 75 kg dragen, dus hou 't een beetje binnen de perken. Nou iemand met tips waar ik WEL wat aan heb... ![]()
|
||||
|
||||
![]() nokkenasje van een ev erin?
|
|
||||
|
||||
![]() Strak hee. Ziet er goed uit.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat doet dat met de motor? Een EV, wat is dat voor blok? Moet ik hier verder nog iets op aanpassen daarna? Edit: Een afgedraaid vliegwiel zorgt er trouwens voor dat je motor sneller op toeren komt, maar ik heb gelezen dat in sommige 1600 motoren de vliegwielen van een 1300 geplaatst kunnen worden die door hun lagere gewicht ditzelfde resultaat brengen. Deze vliegwielen zijn dan natuurlijk al bij VW gebalanceerd en zijn in orde, maar is er voor de RP motor ook zo'n oplossing? En zoals Cruijff altijd zegt: ieder voordeel heb zijn nadeel. Wat is het nadeel van zo'n afgedraaid vliegwiel. Kan me namelijk voorstellen dat je in no-time door je koppeling heen zit. En dat maakt het project d'r niet zo echt goedkoper op. Edit: (Heb deze post effe bij de voorgaande gepost.) Quote:
Op dobbel-wobber staat ie als 1781cc, dus ook de 1.8. Voor de RP EV-Öffnung OT 2°/5° nach EV-Schliessung UT 38°/41° nach AV-Öffnung UT 40°/37° vor AV-Schliessung OT 4°/1° vor Voor de EV EV-Öffnung OT 2° vor EV-Schliessung UT 45° nach AV-Öffnung UT 45° vor AV-Schliessung OT 8° vor Dus de inlaat gaat eerder open, en sluit later. De uitlaat gaat eerder open, en sluit eerder. Wat betekent dat voor 't vermogen? Dat zal dan toch als een soort wilde nok werken, zodat ik mijn vermogen bij hogere toeren bereik... of zit ik nou helemaal onzin te kletsen? Ik had gewoon beter moeten opletten op school, blijkt maar weer... ![]() Ok, verder dan dit kom ik dus niet meer. HELP! Moet ik dan ook opeens die andere brandstof gaan gebruiken? Want bij de RP staat de 91 en bij EV 98. Dat zou de kosten per kilometer wel weer erg opdrijven namelijk. Edit: als ik die andere as er in zet, moet ik dan ook de kleppen nieuw stellen? Dat gaat met deze motor geloof ik met die klepstelplaatjes toch?
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 23-10-2006 at 23:39. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
en nadeel van een afgedraait vliegwiel is dat hij lichter is, dus zou je een bult opgaan dan verlies je eerder snelheid. nu zijn er in nederland niet veel bulten van belang, en heb ik ook al eens begrepen dat dit nadeel zeer klein is. Wat wel een nadeel is als je hem erg verlicht is dat je motor stationair slecht loopt. dan moet je je stationair toerental hoger stellen om hem überhaupt rond te laten komen. Dat is ook de reden waarom race motor altijd zo staan te jengelen als ze stationair draaien. en een hoog stationair toerental kost natuurlijk wel weer meer energie, vooral als je veel voor stoplichten staat. Het licht er ook vooral aan hoe ver je gaat. als je je vliegwiel van 3 kilo vervangt door 1 van 300 gram dan zul je een heel felle gasreactie hebben, maar zal je een stationair toerental hebben als een straalmotor ![]() btw, die getallen hebben geen inhoud ![]() db |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat weegt dat ding van mij dan? Uhm, het vliegwiel dus! En tot welk gewicht zou ik kunnen gaan zodat het me wat oplevert maar het zaakje toch nog redelijk te rijden valt? Wil niet met racemotortoeren voor het stoplicht staan, maar zou wel fijn zijn als ik voor het end van de maand op 3500 rpm kom. Ook deze getallen hebben geen inhoud. ![]() En welke lichtere vliegwielen van VAG kan ik op mijn motor schroeven?
|
||||
|
||||
![]() Dit stukkie is niet voor mensen met een zwakke maag.
Jullie vragen je vast af: Wat is er met de motor-donor gebeurd, en waar is die ex van Dasher, die menie rode mk2 Jetta die zo mooi naast de Golf staat te zonnen op pagina 1? Kijk en huiver! ![]() ![]() ![]() Kamielleke, Keesje en Andreas bedankt voor het opladen van de Jetta's. LMB-Crew bedankt voor de re-styling van de Ferrari's! De slopers wilden aanvankelijk onverrichterzake huiswaarts gaan. Je zou denken dat die gasten wel wat gewend zijn, maar neen hoor! Heb d'r niet eens meer de oud ijzer prijs voor gekregen. Daarvoor heb ik wel in het bijzijn van de heren nog effe alle bruikbare delen eraf gehaald, zoals de goede schokbrekers met verlagingsveren van de zwarte Jetta en de 5 spaaks velgen.
|
||||
|
||||
![]() hoe komen die aan die paar deukjes?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ze vielen opeens om, meerdere keren. Zelfs rechtop op hun neus, erg vreemd gedrag voor die beestjes, doen ze normaal nooit...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
had je ze bij het postkantoor moeten laten uitschreijven bij het kentekenregister (kan ook zijn dat dit bij rdw zelf moet) en dan naar de oude ijzer boer brengen, 11 cent de kilo.. hoeveel zal het zijn 3 a 400 kilo de auto alsnog? kun je nog een keer weer tanken ![]() db /edit uitschrijven gaat schriftelijk bij rdw, maar de auto moet onder andere ouder zijn dan 15 jaar.... Last edited by Dirtbag : 24-10-2006 at 17:32. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ich weis! Aber, ik moet dan dus wel effe nog die twee dingen naar de ijzerboer dragen. En in dat kak-dorp zul je niet snel eentje vinden. Heb er gewoon alles af gesloopt wat nog bruikbaar of te verkopen was, dus hou er nog wel wat aan over, don't worry. ![]() En dat zijn dus alleen maar de kleine spullen, zoals deurgrepen en raamslingers. ![]() Ik wilde trouwens de Grille erop klikken, maar die paste niet. ![]() De auto is van voor '88, dus oud type, en de grille met chromen bies is van het nieuwe type en heeft dus andere clipjes. Als iemand me effe aan die klipjes kan helpen die in de slotplaat mag ie zich effe melden, want heb geen zin om nou de hele slotplaat te moeten gaan vervangen! Iemand nog wat info over het opkrikken van het vermogen van dit blokje?
|
||||
|
||||
![]() Ik heb zo'n EV nokkenas gevonden, maar ik heb geen idee wat zoiets ongeveer waard is.
Ik zou d'r niet meer dan 2 tientjes voor durven vragen... Iemand die me daar een beetje redelijke prijs voor kan noemen? Is uiteraard gebruikt.