![]() |
|
||||
|
||||
![]() ach met eentje die 400 euries kost weet je ook niet wat je koopt!!!
wat is dan meestal versleten, de pomp?? |
|
||||
|
||||
![]() Het stuurhuis zelf. De lagering waardoor de keringen en dergelijke gaan lekken. Revisie set voor keerringen kost ongeveer 70 euro (een dik jaar geleden bij een groothandel)
Maar je hebt helemaal gelijk en dit is een mooie prijs. Pompen en dergelijke kan je ook van andere auto's pakken. Ik zou sowieso voor jouw auto een pomp pakken die bij de motor hoort. dan heb je ook geen geklooi met steunen en poelies.
|
||||
|
||||
![]() zo de auto is uit de stalling gehaald nu wil ik eerst het laswerk doen
dit betreft het front paneel omdat de hoekjes zijn verroest wie weet waar ik zon los front stuk kan krijgen ik wil geen compleet front en het liefst natuurlijk origineel |
|
||||
|
||||
![]() weer even een update
motor plannen zijn veranderd komt een 1900td in. motor ligt momenteel bij het revisie bedrijf brandstofpomp ligt bij dabrt voor aanpassingen. intercooler mercedes sprinter is binnen nou wil ik een tdi bak achter deze motor plaatsen met kabelschakeling, past dit? alleen zit ik nog te kijken om een front iemand hier goede ideen over? foto s komen dit weekend alle reactie welkom |
|
||||
|
||||
![]() benieuwd naar de foto's, fijne plannen alvast
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, dat past, maar je moet de achterplaat (tussen blok en bak) het vliegwiel ook meenemen. Wel nieuwe bouten in het vliegwiel zetten. Zijn namelijk trekbouten! Ook heb je 100mm aandrijfassen van een Scirocco 16v of Golf cabrio (de latere) nodig. De koppeling kan je ombouwen naar mechanisch met een hendel van een T4 transporter, seat toledo, Passat 35i benzine oid. Er staan op het forum wel omschrijvingen + onderdeel nummers van de delen die je nodig bent. Je kan hem ook hydrolisch laten, maar dan moet je een koppelingscilinder aan je koppelingspedaal maken. Het koppelt wel fijner hydrolisch. De baksteunen om een 02A bak in een type 1 te monteren verkoop ik (nieuw)
|
||||
|
||||
![]() ik laat de bak hydrolisch dus dat wordt eve prutsen met de cilinder
steekassen 100mm heb ik al iemand nog ideen over het front?? |
|
||||
|
||||
![]() Styling is niet mijn ding, dat mag je lekker zelf bepalen.
![]()
|
||||
|
||||
![]() bedoel waar ik een nieuw los front kan krijgen gr
|
|
||||
|
||||
![]() hier eve wat pics
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik heb hier dus wat roest iemand goede ideen hierover? compleet nieuw front erin of alleen een nieuw stukje inlassen!! gr |
|
||||
|
||||
![]() zo het topic even uit het slop halen
scirocco 16v steekassen zijn binnen nieuw origineel voorfront weten te vinden (met dank aan domi) motor dinsdag bij revisie bedrijf opgehaald onderblok is al gemonteerd en de kop geheel gereviseerd nu weer monteren alleen stuite ik op een probleem, het asje van de oliepomp is wat ingesleten kan dit nog of moet ik deze vervangen ![]() carter schoongemaakt en krukaskeering vervangen ![]() ![]() alle goede ideen zijn welkom |
|
||||
|
||||
![]() Denk dat het met dat asje wel mee valt als je tandwielen van je pomp en het huis maar niet versleten zijn.
Ps succes met dit project Greetz QP |
|
||||
|
||||
![]() is er nog een technisch iemand die verstand heeft van oliepompen?
|
||||
|
||||
![]() zo het nieuwe voorfront is binnen originele stikker zit er nog op
wel wat oppervlakkige roest maar dat geeft niet
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik krijg een golf 1 bieber 1.6 benzine en daar wil ik een 1.6 of 1.9 diesel of td inhangen wat moet ik daar allemaal op aan passen en kan dat voor de rdw |
|
||||
|
||||
![]() Er zijn daar genoeg topics over, even de search gebruiken. RDW heeft sinds een paar maanden nieuwe regels voor motorombouw, daar zijn ook topics over te vinden en raadpleeg de RDW website eens
![]() |