![]() |
|
||||
|
||||
![]() niet iedereen gaat voor wegligging jurgen..
kw setje in de revisie gooien powerflex eronder en een setje goede swaybars erop schroeven.. oh en wielen die wel goed passen natuurlijk.. maja niet echt antwoord op de vraag..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies mijn set up. Die swaybars en polyurethane ophangrubbers maken het echt af. Eigenlijk best wel logisch, je neemt stuggere veren en schokdempers, dan moet je de slappe rubbers en stabi-stangen ook lozen ![]()
|
||||
|
||||
![]() als je voor bumpstops gaat
neem dan niet die van jom dat is de eerste de beste troep deze zijn veelste zacht en zullen zo tussen je schokdempers weg vliegen heb er ervaring mee met mijn vaste set had eerst de bumpstops bij stroeve motorsport weg deze bleven perfect zitten de jom bleven nog niet zitten met plakband erom heen deze zijn van 10x harder rubber en gaan echt geen kant op kan het merk zo snel niet vinden zal nog even voor je zoeken het was geloof ik een duits merk |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als ie stug is dan stuitert die toch echt meer ![]()
|
|||
|
|||
![]() Leg ff wat meer uit en koop een echt merk schokbreker!
kwaliteit heb je meer aan dan looks! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
inderdaad... maja niet iedereen gaat graag hard door de bocht kennelijk ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hmm ja kijk wat ik bedoel; je hebt stug stuiteren, en een beetje deinen... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als mijne door flinke kuilen gaat, (het wegdek op sommige landweggetjes is niet super) dan loopt mijne achter nog wel eens aan, dit is wel alleen met 2 man erin en volle tank, dus denk toch dat ik liever voor een bumpstop ga dan voor m iets hoger te leggen, want op vlak wegdek nergens last van...
|
||||
|
||||
![]() Ik heb altijd met supersport gereden, en het bevalt mij prima. Ik rijd altijd wel op de stops of met ingekorte stops. Dan is de set echt stug en dus stuiter je ook goed.
Er zijn altijd wel meerder oplossingen om een auto stug te krijgen, bij mijn golf 1 had ik de stops vervangen voor stalen plaatjes en buisjes. Dat is echt verschrikkelijk stug maat het zorgt er wel voor dat je goed laag rijd en superrr stug.....
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan kun je je schokbrekers ook vervangen door stukken gasbuis.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Indd een demper heeft een superbelangrijke functie, stug staat niet gelijk aan goede wegligging, die van jou zal blijven stuiteren in extreme situaties en zo de weg afgaan, vind t maar gevaarlijk...
|
||||
|
||||
![]() Wat denk je wat je carosserie te voorduren krijgt.
Heb al bij golfjes gestaan waar de fusees in de motorruimte (i shit you not) ingescheurd waren. ![]() Liever een goede wegligging dan nierverwoestend stug !! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoe noemen ze dit....knoeien!? Schokdemeprs(het zijn dempers en geen stug makers een auto draagt op zijn veer en die maakt hem stugger) zijn er niet voor niks.het is belangrijk dat je de juiste schokbreker(en setting) en de juiste veer erbij hebt met de juiste lengte en kg per ingedrukte cm!(de maten en kg's staan bij de goeie veren er op gedrukt)zo kun je een goed set samen stellen. Het is zeker belangrijk dat de auto een ingaande en uitgaan de slag heeft!!zeker met aan remmen en kleine bumbs in een boch.een auto moet kunnen bewegen om max grip te hebben.een veel te stijve auto heeft niet meer grip maar geeft meer vertrouwen en daar verrast hij je een keer mee! een mooie balans in de auto krijgen is een mooie hobby en berijk je meer mee dan alleen de looks!! ![]() |