![]() |
|
||||
|
||||
![]() bind dan een leeg colablikje onder je wagen,
Of draai schraap muziek in je auto...
|
||||
|
||||
![]() blik is zo weg
![]() als echt te laag zal k iets anders moeten kijken zoadat ik rest niets stuk rij nog nooit scrapers gezien ofzo? 3 belgen ze ![]() http://www.youtube.com/watch?v=7fwg0QlxPLM schraap muziek lol luister liever wat uptempo met bass in ![]()
Check mijn webwinkel Last edited by Golf-classic : 01-10-2007 at 15:39. |
|
|||
|
|||
![]() Ik vind dat geskreep maar onzin
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lekker zinvol om er dan over door te blijven gaan, onzin is het sowieso!
Maargoed, ik ben ook erg benieuwd naar de invloed van veerpootbruggen, zit zelf te denken om een complete set te kopen voor G1... Het is natuurlijk moeilijk om je ervaring goed uit te drukken, want aan 'helpt heel veel' heb je natuurlijk nog niks... Dus stel je de volgende situatie voor: Originele 'zachte' vering welke licht overhelt in bochten, wordt het overhellen dan minder of zelfs nihil in bochten/rotondes? |
|
||||
|
||||
![]() een veerpootbrug zorgt voor stijfheid in het chassis, niet in de wielophanging.
Het gaat dus niet het rollen van de auto (om de lengte-as) tegen in bochten, maar het verdraaien van het chassis. Als je rollen tegen wilt gaan, moet je stuggere veren gaan gebruiken en een degelijke stabilisatorstang v+a.
|
||||
|
||||
![]() inderdaad tegen het rollen monteer een fatsoelijke stabi, tegen het rollen/torderen van de carosserie onafhankelijk van de wielophanging en een wollig stuurgevoel, monteer veerpotbruggen.
|
|||
|
|||
![]() Ik doel dan ook op een 3delige set van veerpootbruggen en stabi's... IMHO is het overhellen in de bochten vaak ook torderen, omdat het voor vaak meer is als achter...
Maar dat gaat dus zeker effect hebben... zelfs nihil overhellen mogelijk? of NUL overhellen? |
|
||||
|
||||
![]() nee dus, alleen als je je veren en dempers vervangt door stalen buizen, of een stabi monteert met oneindige torsiestijfheid.....
Die 3delige set is vaak alleen : *Veerpootbrug voor (boven bij toplagers) *Draagarmverbinding voor (tussen beide draagarmoplegpunten) *Veerpootbrug achter (tussen wielkasten) Een stabilisatorstang verbindt beide schokbrekers en koppelt de verplaatsingen. Deze gaat rollen tegen. Je chassis verdraait (tordeert) doordat deze door de 'niet meer gelijke gewichtsbelasting' verschillende krachten ervaart op beide ophangpunten (binnen- en buitenwiel). Dat is dus overhellen door torsie. Dit zal minimaal zijn tov hellen dat veroorzaakt wordt door je veer/demp systeem.
|
|||
|
|||
![]() Jaja, ik snap wat je bedoelt, sowieso helt ie niet over als je je veren vervangt door stalen buizen... Of als je je instelbare set potdicht draait
![]() Maargoed, er zijn dus nog meer buizen volgens jou als dat er in die 3delige set zitten? Daarmee verbind je toch alle mogelijk te verbinden verplaatsingen? |
|
||||
|
||||
![]() Wil je echt volledige torsiestijfheid monteer dan ook een rolkooi...
Mijne helt eigenlijk ook bijna zo goed als niks meer over....
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een veerpootbrug onder in combinatie met zeer stugge veren. Sinds kort heb ik de veerpootbrug er tijdelijk onderuit en merk zeer veel verschil. Het eerder genoemde wollig stuurgevoel neemt enorm toe. Bij grote krachten op je chassis in scherpe lage snelheids bochten voel je gewoon dat de geometrie niet meer klopt door het torderen. De veerpootbrug achter heb ik nog nooit verschil in gemerkt maar dat kan komen omdat ik een classic rijd (verstevigde achterkant).
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Pff, dit zijn speciale blokken.. zitten ook vaak onder low-riders..
|
|||
|
|||
![]() @Lexo, die kevers grinden als het goed is ZONDER speciale blokken... iig heb ik er 'zat' gezien die het zonder speciale blokken kunnen... dus gewoon bodem/vooras/ofzo over de grond... Ik vind het wel grappig
![]() Om de onderste stabi te monteren, moeten dan de aandrijfassen helemaal los? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee, je moet alleen de bouten van je draagarmen verwijderen. Dan zet je de stang ertussen en komen de bouten er weer in, that's it.
avao.nl Last edited by mahler : 02-10-2007 at 17:40. |
|
|||
|
|||
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ik bedoelde eignelijk ook draagarmen ipv aandrijfassen... Maar die bout kan er gewoon ff vlug uit en daarna weer erin?
|
|
|||
|
|||
![]() Ik zie geen reden waarom niet, je moet alleen wel zorgen dat je het schroefdraad niet beschadigd. Dus even voorzichtig eruit draaien, soms staat er nog wel wat spanning op de draagarm.
Ik zou zeggen, schop je hoofd onder je auto en check zelf even hoe het eruit ziet dan zie je meteen dat het allemaal wel mee valt en zo gefixed is. Als je een brug hebt is wel erg makkelijk maar ik heb hem gewoon flink hoog op bokken gezet.
|
||||
|
||||
![]() ik heb geeneens nog plek voor zo'n beugel onderlangs .wel ooit eens gehad en krom gereden op een keitje op de weg ,sindsdien nooit meer
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb ook al veel bijna krom ervaringen gehad ![]()
|
||||
|
||||
![]() houd wel ff 2 dingen uit elkaar.
je hebt: veerpootbruggen stabilisatorstangen 2 heel verschillende dingen!!!! behandel deze ook zo anders heb je op een gegeven moment geen idee meer waarover je het hebt. veerpootbrug is een chassis/carosserie versteviging, verbind 2 delen steviger met elkaar en verminderd zo ongewenste torsie. een goede rolkooi doet hetzelfde op bepaalde plaatsen. stabistang is een stang welke aan beide naven/veerpunten is bevestigd en zo roll verminderd. een nette uitleg met plaatjes enzo: http://www.cartuning-guide.com/veerpootbrug.html