Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 08-10-2007, 19:13
rhwp's Avatar
rhwp rhwp is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ruilen tegen een mk5 gti ofzo?

In dat kader: Naast VW, Audi, Seat en Skoda vallen natuurlijk ook Lamborghini, Bentley en Bugatti onder VAG. En ze leveren motoren aan oa Spyker en Donkervoort.

Voor't geval je een goed onderhandelaar bent

Donkervoort Automobilia.nl
Reply With Quote
Old 08-10-2007, 19:25
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Naar het museum met dat ding!

Maar aan de andere kant:

Heb je wel eens gezien wat voor 'golf 1 GTI' ze hier en daar showen?

Niet eens een fatsoenlijke hoedenplank, en met een 16v antenne (avant-le-lettre) uit de auto-style catalogus.

Aan de andere hand: de Polo 1 die afgelopen jaar in Essen stond (Techno Classica) was wel echt om door een ringetje te halen,.. maar helemaal 100% authentiek was ie niet.

hmmm.

Tja. Onder voorwaarden schenken dan maar: Voorwaarde: volledige, en volledig authentieke restauratie of exact zo laten zoals ie nu is. EN op nederlands kenteken!

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 08-10-2007, 19:27
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore

Dat het museum je golf wil hebben, geeft al aan, wat voor een uniek exemplaar je hebt. Gewoon zelf klaar maken dat ding, wegdoen kan altijd nog,toch....?
Reply With Quote
Old 08-10-2007, 19:55
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Naar het museum...weet je zeker dat je hem over 20 jaar nog kan zien..altijd een leuk verhaal om aan je kinderen te vertellen..en zorgen voor een oorkonde ofzo voor aan de muur
Reply With Quote
Old 08-10-2007, 20:30
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Heb je wel eens gezien wat voor 'golf 1 GTI' ze hier en daar showen?

Niet eens een fatsoenlijke hoedenplank, en met een 16v antenne (avant-le-lettre) uit de auto-style catalogus.

Dan moet je toch eens naar Autostad, daar staat een fabrieksnieuwe.

En vwb dat kentekenverhaal, een auto met NL kenteken en een duitse eigenaar gaat nu eenmaal niet, maar stel dat de auto terug zou komen naar NL krijgt de auto zijn oorspronkelijke kenteken weer terug!!!
Old 08-10-2007, 20:36
Sjoes 85
Guest

Gaat dit topic over de blauwe Golf 1 die in januari 1975 op kenteken is gezet?
oftewel de mogelijk nog oudste levende seriegolf aller tijden??

In dat geval ben ik ook zeer benieuwd naar hoe VW lucht heeft gekregen van het bestaan van de auto en de gegevens van de eigenaar.

Daarbij is het maar de vraag of VW de auto gaat restaureren. Een dergelijk unieke auto wordt misschien enkel goed geconserveerd en schaamteloos tentoon gesteld, wie weet..
Reply With Quote
Old 08-10-2007, 20:41
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life

Send a message via MSN to Benji

Houden Split! Het idee is al mooi genoeg dat ze hem willen hebben
Old 08-10-2007, 20:42
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru

Inderdaad een dilemma!

Ik zou hem denk ik zelf opknappen/houden en misschien over een paar jaar naar het museum. Maar als ze er veel geld voor geven, zou ik toch wel beginnen te twijfelen (een echte Nederlander he )

Tis natuurlijk ook een mooi verhaal aan je kleinkinderen om te vertellen dat een museum interesse had in JOU golf maar niet kreeg
Old 08-10-2007, 20:49
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
In dat geval ben ik ook zeer benieuwd naar hoe VW lucht heeft gekregen van het bestaan van de auto en de gegevens van de eigenaar

Dat is niet zo moeilijk. Als de auto te naam gesteld is kunnen ze daar zo achterkomen.
Old 08-10-2007, 20:58
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life

Het is absoluut niet zo dat ik het ding tekoop heb, dat elke mafklapper dat ding zomaar mag kan kopen voor het juiste bedrag. VW museum deed me gewoon ineens twijfelen omdat het zo apart is en deze golf ook.

Ik denk erover om eens in overleg te gaan en te kijken of ongerestaureerde staat, zoals nu dus, tentoonstellen een mogelijkheid zou zijn. Leuk voorbeeld wat de tand des tijds met een fosielle golf doet, en lekker goeie kope en droge stalling

Ding staat wel op een paar bekende internetsites en is inmiddels ook bekend bij de golf1-IG....

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
Old 08-10-2007, 21:58
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Houden, en dan een dikke 3,2L VR6 blok erin mikken , zo plat mogelijk(!!!) reusachtige 18" velgen erop , Golf 4 of Audi TT dash erin , en de auto in een andere kleur laten spuiten van b.v. BMW of Mercedes of evt. Porsche...

Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet voor dat dilemma, houden of verkopen aan het VW-Museum, sta.

W.b.t. houden en zelf restaureren, het zal je wel duidelijk zijn dat als je deze auto weer helemaal authentiek wil krijgen, het lang kan gaan duren, de (juiste) onderdelen voor zo`n zulke vroege Golf 1 liggen per slot van rekening niet voor het oprapen, vooral w.b.t. plaatwerk, interieur e.d. is erg moeilijk aan te komen, maar dat kan ook een uitdaging voor je zijn...

En hoe VW die auto bij een evt. verkoop zou gaan restaureren? Geen idee, hopenlijk zo goed en zo authentiek mogelijk. Wat ik denk is dat het hun om het even is of deze auto een origineel `75er NL kenteken heeft of niet...who cares in Duitsland?

Dat je voor deze auto b.v. een gloednieuwe Golf V GTI van hun in ruil krijgt valt te betwijfelen, bij die gedachte zijn anderen al bedrogen uitgekomen: klik...en trouwens wat is er zo speciaal aan een Golf V GTI in vergelijking met zo een super zeldzaam oer exemplaar? Wat dus valt te betwijfelen of je er zoiets of ĂŒberhaupt een nieuwe auto van hun in ruil ervoor terug krijgt...

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
In dat geval ben ik ook zeer benieuwd naar hoe VW lucht heeft gekregen van het bestaan van de auto en de gegevens van de eigenaar.

Quote:
Originally Posted by Split52
Ding staat wel op een paar bekende internetsites en is inmiddels ook bekend bij de golf1-IG....

Inderdaad, ik denk, vermoed, weet het niet zeker, is dat VW er via deze thread lucht van heeft gekregen, ik weet iig dat iemand van de golf1-IG bij VW werkzaam is en daar op de een of andere manier iets heeft te doen met historische autoÂŽs, kan dus zijn dat ze door die persoon erop attent zijn gemaakt.

Maar nogmaals houden en zelf opknappen of aan het VW museum verkopen, geen idee, ik kan er je helaas geen raad over geven.

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 08-10-2007 at 22:01.
Reply With Quote
Old 08-10-2007, 22:10
6n2boy 6n2boy is offline
VW Enthousiast

Als dat die ancona metallic blauwe is , staat op www.vwvortex.com, met chassisnr en alles.

Als iemand even topic kan posten super, zal ws zelfs schuim onder zijn motorkap hebben.
Reply With Quote
Old 08-10-2007, 22:34
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

ja gert heeft hem op vortex gezet, en daar kijkt VW idd ook mee.. je kunt natuurlijk ook vragen of zij willen helpen met de restauratie qua onderdelen en hem dan in bruikleen geven als hij klaar is.,.. ik zou iig even gaan praten over de mogelijkheden,
Old 08-10-2007, 22:35
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs

Wat denk je ervan om hem zelf te restaureren? Of ze moeten met een echt goed bod komen (ik noem een rs4, s6 ofzo )

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
Old 09-10-2007, 11:31
mkIIvr6 mkIIvr6 is offline
VW Enthousiast

Ik zou hem niet weg doen dat museum wil hem niet voor niks hebben , geen hond zal weten dat die van jou af komt als ze gaan kijken naar die auto.
Nou heb je in ieder geval een auto die het museum graag wil hebben dalijk niet meer en je kan hem nog altijd weg doen.

Ik zeg HOUDEN!!!!!!

mgv Roberto
Reply With Quote
Old 09-10-2007, 11:46
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

Quote:
Originally Posted by Split52
Het is absoluut niet zo dat ik het ding tekoop heb, dat elke mafklapper dat ding zomaar mag kan kopen voor het juiste bedrag. VW museum deed me gewoon ineens twijfelen omdat het zo apart is en deze golf ook.

Ik denk erover om eens in overleg te gaan en te kijken of ongerestaureerde staat, zoals nu dus, tentoonstellen een mogelijkheid zou zijn. Leuk voorbeeld wat de tand des tijds met een fosielle golf doet, en lekker goeie kope en droge stalling

Reply With Quote
Old 09-10-2007, 11:47
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

Quote:
Originally Posted by Tjaap
of gewoon verpatsen aan die maffe oostenrijker van golfsrudel..

daar staat mijn 79-er rabbit ook inmiddels...
Reply With Quote
Old 09-10-2007, 12:18
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...

Send a message via MSN to Beetlefreak

Quote:
Originally Posted by hajee

Zoeken - lezen - klikken

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle GĂȘrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
Old 09-10-2007, 12:47
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Lekker opruimen dat hok .. zo heel lang (emotionele binding) heb je hem nog niet,
en volgens mij staat je schuur vol genoeg met -in mijn ogen- leukere projecten
Das het 'nadeel' van internet .. iedereen weet in no-time wat je in bezit hebt, en
belaagd je (on)gevraagd of het te koop is. Of je moet nu zeggen 'hij is niet te koop',
maar zorg dan ook dat alle info van het net afgaat .. krijg je weer een beetje rust
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
Old 09-10-2007, 12:57
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Quote:
Originally Posted by Area51
Lekker opruimen dat hok .. zo heel lang (emotionele binding) heb je hem nog niet,
en volgens mij staat je schuur vol genoeg met -in mijn ogen- leukere projecten
Das het 'nadeel' van internet .. iedereen weet in no-time wat je in bezit hebt, en
belaagd je (on)gevraagd of het te koop is. Of je moet nu zeggen 'hij is niet te koop',
maar zorg dan ook dat alle info van het net afgaat .. krijg je weer een beetje rust

Reply With Quote
Reply

Posting Rules