![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb er ook zo'n ding instaan... Is zo'n grote bak, dus omvallen doet ie echt niet (of je moet al een paar rondjes Nordschleife doen ![]()
|
|||
|
|||
![]() je meot eens proberen om je voorruit kompleet droog te maken met een doek, dan met warme motor de ventilator met verwarming vol op je ruit te zetten, als er dan vocht plekken op de ruit verschijnen is het zeker je kachel radiator, en dat is een hoop gedoe om die eruit te kunnen krijgen, ik heb het al een keer of 3 moeten doen. dan moet namelijk het hele dashboard eruit. maar dat zou overgens ook een hele goede verklaring kunnen zijn van dat je koelwater niveau te laag was, succes ermee
|
|
||||
|
||||
![]() Wat zijn de symptomen van een kapotte kachelradiator dan?
Alles werkt nog naar behoren. En het probleem van een te lage koelvloeistofstand deed zich voor na lange stilstand. Heb voorheen geen problemen daarmee gehad. Voorruit bleef wel lang nat maar uiteindelijk werd hij mooi droog. In het begin stink het wel een beetje als hij warm word. Maar dit komt volgens mij alleen door de vocht die in de auto hangt. Als ik op de een of andere manier kan constateren dat die kachelradiateur kapot is zou dat misschien wat duidelijkheid verschaffen.
|
|||
|
|||
![]() nou ik heb al 2 keer een kachelradiator vervangen en dat valt wel mee,je moet idd een hoop loshalen maar in un uurtje kun je makkelijk alles los hebben.
als je de ventilator aanzet en je raam beslaat direct en t stinkt naar een muffe rare geur dan lekt ie meestal al behoorlijk,als je dit hebt met alle weersomstandigheden dus ook als het goed weer is en hij mag eigenlijk niet beslaan en beslaan je de ramen toch,is ie 99% kapot,haal de tunnel eens eruit en dan check je aan de onderkant van dat kachelhuis of ie niet nat is.... oh ja en als je em eruit haalt er zitten ook nog 3 boutjes in de motorruimte op schutbord |
|
|||
|
|||
![]() plus de slangen die je daarzo los moet halen
|
|
||||
|
||||
![]() ik had het dat de ramen besloegen bij aanzetten kachel omdat de waterafvoer onder het voorruit verstopt zaten met blaadjes.
Liep via de interieur filter naar binnen toe |
|
||||
|
||||
![]() Zal dat eens controleren, maar ik vermoed een kapotte kachelradiator.
![]() Ook omdat mijn koelvloeistof verdwenen is.
|
||||
|
||||
![]() Zonet even gevoelt achter mijn middenconsole.
Druppeltje koelvloeistof hangen er. Conclusie: kachelradiator kapot ![]() Hoeveel kosten die dingen ongeveer bij de onderdelenboer? En heb je nog meer onderdelen nodig die beter vervangen kunnen worden als hij toch eruit ligt? Dealerprijs: 96€ excl. BTW
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wat dacht je van heuts 20-25e |
|
|||
|
|||
![]() 40 euro ...valt wel mee
geen 2e hands kopen risico is te groot |
|
|||
|
|||
![]() nieuwe kost een 33 euro heb er toen ook 1 in de g60 gedaan.
|
||||
|
||||
![]() Bij de dealer ga ik die zowiezo niet bestellen. Maar lees in andere topics verschillende prijzen. (variërend van 30-50€).
Heb zonet eens bij Heutz gezocht, 15€ gaf hij aan. Dit weekend maar eens halen en dan alles gaan demonteren. ![]()
|
|||
|
|||
![]() ach valt wel mee,kijk wel dat je die klipjes waar de kabel van de verwarming mee vast zitten voorzichtig loshaalt en kijk waar de kabels gezeten hebben,heb er ook eens 2 verkeerd aangesloten en dan doen de 2 schuiven het verschillend op t bedien.paneel
![]() tunnel druit,li en re de kappen onder je dash uit,lucht roosters in de midden ff eruit wippen en in die gaten losdraaien(kruisschroefjes)luchtkanalen los,kabels bediening los onder t huis,3 geloof ik(klipjes voorzichtig loswippen),rechts onder bij de kachelmotor zit een plastic schroef moet los,in de motorruimte 2 slangen los van aan/afvoer naar kachelrad.er komt niet zo veel water uit,die 3 schroeven tegen schutbord,kan wel eens ene meedraaien,ma ja dan draai je em alleen uit t huis kun je later weer in t huis erindraaien,en beetje wrikken en je trekt t hele ding eruit.en de kachelrad.uit t huis halen,wel de schuimrand eromheen doen als je em in t huis zet(zit in de doos erbij)zit rechts en midden onder dash,succes dermee,je moet er gewoon aan beginnen.... ![]() Last edited by passatje2 : 30-11-2007 at 18:42. |
|
|||
|
|||
![]() nou dit is ook wel wat. het regende en waaide flink vandaag. moest ff wat uit me golf II diesel pakken. lag er een hele plas water achter de bijrijdersstoel. ik denk dat daar zeker een liter water moet liggen. en de stoel zelf is nog kurkdroog. heb werkelijk geen idee waar doe weg kan komen. maar op deze manier gaat het wel heel erg snel achteruit.
iemand mischien iets dergelijks meegemaakt?? |
|
||||
|
||||
![]() deurrubbers? en tjeck de bladerbak ff...onder de motorkap
|
||||
|
||||
![]() Deurrubber, wil wel eens niet goed afsluiten.
Heb het een keer gehad daarna niet meer ![]()
|
||||
|
||||
![]() Probleem opgelost!
![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...45&page=1&pp=20 Ramen zijn alleen nog wat 'vettig' van de koelvloeistof maar een keer goed poetsen verhelpt dat ook weer. Bedankt voor de tips en advies! ![]()