![]() |
|
|||
|
|||
![]() iemand ?
Niemand ? |
|
|||
|
|||
![]() geen donor jetta nodig ?
heb er eentje staan |
|
||||
|
||||
![]() Ik hoop dat je adem lang genoeg is om deze te redden, ik hoop ook dat je niet teveel betaald hebt voor deze Jetta...
Anywayzzz ... ik zal je volgen en veel success (you're gonna need it!)
|
||||
|
||||
![]() Leuk om te zien dat er steeds meer mensen zijn die net als ik aan een jetta 1 project beginnen maar......
Alle onderdelen worden steeds moeilijker te vinden (origineel vw). Mijn advies is maak eerst even een overzichtje wat dit allemaal gaat kosten. En bedenk je goed dat we allemaal erg weg zijn van een jetta 1 totdat je hem wil verkopen. Als je er dan enkele duizenden euries hebt ingestoken wordt het erg moeilijk om de juiste liefhebber ervoor te vinden.En geloof me ik spreek uit ervaring. De mijne is en was knijterhard bij aanschaf maar heeft ook al de nodige euries gekost aan nieuwe originele vw-onderdelen en t spuitwerk. Zeker als je zelf al het laswerk niet kan doen wordt het denk ik een duur grapje incl spuiten. succes ermee groet, Marco |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je niks qua plaatwerk zelf kan doen, gaat het je echt heel veel geld kosten! |
|
|||
|
|||
![]() @ Emiel:
Nee, je mag best weten, ik heb 'm voor 250 euro kunnen kopen. En motorisch, het interieur enz is in perfecte staat. @ MarcoPolo: De auto hoeft voor mij bij wijze van spreken geen bekers te winnen ofzo. Zolang ie verder gewoon betrouwbaar is en er redelijk netjes uitziet ben ik tevreden. Het is een 2e auto en kost me verder alleen 8 euro verzekering per maand zolang ie nu stilstaat. Ik wil het toch een beetje stapsgewijs gaan doen maar nu is het voor mij gewoon belangrijk dat ie gelast wordt zodat ik verder kan werken aan de carrosserie en dat ie door de apk komt. Het mag allemaal best wel wat kosten maar ik snap wel wat je bedoeld, Als je +/- 5000 totaal eraan uitgeeft en vervolgens wil niemand 'm kopen ben je er snel klaar mee. @ Samurai: Misschien moet ik zelf maar een cursus lassen gaan volgen... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben zelf ook zo begonnen ,alleen met een iets hogere aanschaf en verder alles beetje bij beetje gedaan en idd op rond de €5000,00 uitgekomen. Dit gaat echter zo snel met al die relatief lage bedragen dat je er achteraf toch van schrikt als je ze bij elkaar optelt. Ik vind het verder niet belangrijk of je er bekers mee kan winnen want een project bouw je vooral voor je zelf en het is mooi meegenomen als anderen hem daarna ook kunnen waarderen. Voor de mijne geld dat ik er mijn plezier aan heb gehad na 4 jaar en dat ie voor de vraagprijs weg mag maar niet weg moet. Ik heb alleen al vaak om me heen gezien dat vaak het bouwen het leukste is. Alles verzamelen wat moeilijk te verkrijgen is. Vervolgens opbouwen en 1 seizoen mee rijden en dan is de pret voor de meeste voorbij en gaan ze in de bingo en moeten ze vaak veel laten vallen. Maar als je vast beraden bent om door te zetten wens ik je veel succes. Ik blijf hem volgen. Groet, Marco |
|
|||
|
|||
![]() Ja klopt allemaal.
Bij mij moet het voorlopig een beetje low budget blijven omdat ik ook geen sleutelruimte heb, dus ook geen plek om 'm helemaal uit elkaar te halen. Dat zou altijd nog kunnen. Dus moet nu gelast worden en desnoods spuit ik 'm zelf in delen over. Grotendeels roestvrij maken, tectyleren, in de primer en stukje bij beetje spuiten. |
|
||||
|
||||
![]() gave jetta
![]() succes met de werkzaamheden..
|
|||
|
|||
![]() Gisteravond toch de auto verplaatst zodat ik er wat meer aan kan doen.
Stukje van 15 km en hij rijdt heeeerlijk..... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Eindelijk is het dan zover...
De Jetta is gelast en met vlag en wimpel goed gekeurd !!! Er moet nog flink wat aan gebeuren maar het goede begin is er. Hieronder wat foto's zoals ie er voor de apk erbij stond: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi dat ie gekeurd is. Dat geeft goede moed!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt. Kan ik tenminste verder... Nu effe oppervlakkige roest wegwerken en dan spuiten... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ruim 2 maanden verder en ben nu eindelijk klaar met ontroesten en "strak" maken.
Het strakmaken en spuiten is over het algemeen redelijk gelukt. Ben nog lang niet tevreden maar ja, alles moest buiten gebeuren, buiten spuiten enz is natuurlijk verre van ideaal zeg maar.... ![]() ![]() 2 deuren en motorkap moeten nog een keer over. ![]() Hij wordt ooit nog wel eens professioneel gespoten. Nu is ie roestvrij en rijdt als een trein. Heb al flink wat kilometers gemaakt en totaal geen problemen !!! ![]() Hieronder nog wat foto's van het verloop der opknappen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hierbij een foto waarbij hij zo goed als helemaal gespoten is:
Helaas wel flink wat kleurverschil hier en daar, maar ja.... ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zo komen m'n velgen eronder:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wow, ziet er lekker uit dat kontje zo. Goed bezig
|
||||
|
||||
![]() leuk om dit te zien, aangezien ik zelf ook bezig ben met een Jetta mk1 (zie mijn onderschrift). Veel herkenbare dingen gezien, alleen ben ik nog volop bezig
![]() ![]() en ik ben zeer benieuwd naar de komende foto's, denkende aan velgen onder de auto etc. Ik hou deze in de gaten.
|
|||
|
|||
![]() Schroefset is besteld. Is er 1 Tec tuning geworden...
![]() Volgens mij redelijke kwaliteit voor een prima prijs. En vanmiddag 2 velgen weg gebracht om te laten richten. Ik hoop ze half volgende week terug te hebben zodat ik deze kan polijsten en de bandjes erom kunnen. Kan ik hopelijk volgend weekend de schroefset monteren en meteen ook de wielen... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kijk dat wordt weer een puik jettake!
![]() Ben benieuwd hoe het dadelijk staat met je wielen en de schroefset ![]() Of de photosoep een beetje lijkt ![]()