Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-08-2008, 16:38
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Ik heb zelf ook van die verlaagde veerschotels gemonteerd. (neem aan dat je dat bedoeld met spring caps?

Ik heb ze gemonteerd op een golf 3. Hij ging bij mij nog ongeveer 1 cm zakken ipv de opgegeven 2 cm.
Reply With Quote
Old 12-08-2008, 16:46
tim_g40's Avatar
tim_g40 tim_g40 is offline
VW Fanatic

ja dat bedoel ik, maar had dat wel verwacht, de ene zakt 1cm en de andere 2cm ligt denk ik aan het type auto.

ik had wel een site gevonden waar je voor sommige auto's verschillende verlagingen kon bestellen: 3/8'' of 1/2'' maar die waren van bonrath en waar ik mijn schotels heb besteld zei dat bonrath aan het randje van failliet zak en ze daar niet meer deden bestellen vanwege de lange levertijd.
heb ze nu van supersport maar die heeft maar 1 soort verlaging weet zo dus niet hoeveel de auto gaat zakken, der stond van 1 tot 2cm
Reply With Quote
Old 12-08-2008, 17:01
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Die van mij waren wel van Bonrath. Is ook al weer een jaar of 3 geleden ongeveer.
Reply With Quote
Old 12-08-2008, 17:06
tim_g40's Avatar
VW Fanatic

dan hoop ik maar op de twee maar denk dat bij 1cm zal blijven
Reply With Quote
Old 14-08-2008, 14:32
tim_g40's Avatar
VW Fanatic

hallo iedereen

heb vandaag de caps binnen gekregen en ga ze waarschijnljk voor zondag nog monteren want wil zondag naar belgie: vag meeting.
laat voor die tijd foto's zien van hoe hij er dan bij ligt.

p.s gaat iemand nog meer naar belgie?

greetz
Reply With Quote
Old 14-08-2008, 20:39
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore

IKKE GA MEE!

AMPI IN THE HOUSE!!!

Enige wat ik mee neem is een pakje sigaretten... Kever-loos...

Tot zondag kerel! (vergeet je wokkie tokkie niet he!?)
Reply With Quote
Old 15-08-2008, 10:26
tim_g40's Avatar
VW Fanatic

hey ampu

das gezellig man, komt helemaal goed.
had het gister met rick nog over je kever.zodra ik tijd heb kom ik kijken en helpen.

tot zondag

p.s heb schaaltjes gepast op de originele lager maar hij raakt het lager niet dus ik moet waarschijnlijk ook zo'n supersport domlager bestellen, hadden ze mij in de winkel wel kunnen vertellen dus mensen het is zoals ik het nu zie een beetje een miskoopje. misschien heeft iemand er andere ervaringen mee of misschien heeft iemand nog een tip

hoor ze graag
Reply With Quote
Old 15-08-2008, 17:45
tim_g40's Avatar
VW Fanatic

nou mensen ik heb de schaaltjes eronder gehad en hij zakte inderdaad ongeveer één centimeter maar heb ze er meteen weer onderuit gehaalt want het paste voor geen meter met een originele domlager, dan gaat het schaaltje boven zitten wringen in het chassis omdat het schaaltje die centimeter nodig heeft voor de speling om nix te raken.

misschien dat het werkt als je ook de domlager koopt maar volgens mij helpt dat ook niet.

iedergeval niet kopen of iemand moet hier een oplossing voor hebben maar heb lang zitten klote en kan nix verzinnen.

greetz
Reply With Quote
Old 30-08-2008, 11:13
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Quote:
Originally Posted by tim_g40
hallo iedereen

ik wil jullie even laten weten of lowering spring caps voor een polo g40 ook echt werken, dat scheelt jullie geld als je vantevoren weet of het rommel is of niet.
ik heb nu onder mijn g40 een 80/60 verlagingset van gt cupline zitten(niks speciaals dus) zit erover na te denken om een schroefset te kopen maar heb al een paar keer gelezen dat dat niet zo heel veel scheelt en ik heb alleen een paar centimer nodig om voor nog wat te kunnen zakken.
nu heb ik vandaag lowering spring caps besteld, dat is een vervanging van de voorste veer schaaltjes, deze zitten helemaal bovenin tussen de veer en het domlager.

dit zijn foto's van mijn auto hoe hij er nu bij staat, heb ze achter al iets lager gelegt maar dat is nog niet te zien op de foto:

zodra ik ze gemonteerd heb laat ik jullie weten of ze echt hebben gewerkt

Hey tim, kleine vraag.
Ik las dat jij de zaak 80/60 verlaagd heb.
Icm met welke wielmaat rij jij dan. Want ik wil die van mij ook 80/60 omlaag doen icm met ats classic 7j voor en 8j achter. Maar ze vertelde me dat ik me achterwiel rand moet omplooien. Heb jij dit ook moeten doen.
gr, pim
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 16:26
PoloCoupeGT's Avatar
PoloCoupeGT PoloCoupeGT is offline
VW Addict

Dat kan ik je wel vertellen dat is zeker nodig....
Heb zelf ook ats classics met ongeveer 80/60 verlaging en ik het de achterste wielranden moeten uitrollen.... Dus ja het is nodig en ik heb dan ook nog de lagere band eromheen de 175/50/13. Hier een fotootje.

Reply With Quote
Old 01-09-2008, 18:56
tim_g40's Avatar
VW Fanatic

ja klopt heb ze voor en achter omgeslagen en de wielbakken laten zitten.
ik rij voor op 8j (195-40-14) en achter 9j (195-45-14)

heb achter wel veren gebruikt van koni want die zijn een stuk stugger zonder bumpstops te gebruiken. en die had ik nog liggen van mijn 60-40 verlaging!
80-60 verlaging kun je meestal ook achter in standen verlagen op de hoogte die je zelf wilt.
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 22:40
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Zouden jullie misschien een fototje kunnen posten van die omgeslagen rand.
Want ik ben nu toch bezig.
De set die ik woensdag waarschijnlijk halen ga, heeft of 175-50-13 of 175-45-13.
Dus dat zit sowieso goed.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules