![]() |
|
||||
|
||||
![]() Damn ik moet thuis ff spueren ik heb foto's van dat spul waar ik op doel.
|
|
|||
|
|||
![]() misschien is dit wel iets voor je:
http://cgi.ebay.de/Oettinger-16v-Ko...1QQcmdZViewItem de man heeft nog wel spullen die je misschien intereseren. |
|
|||
|
|||
![]() dank je tb o de bieding loopt met 4 dgn af ik zal de knip dr maar es voor trekken ...4 rubbbers en lange bougie doppen
|
|||
|
|||
![]() vandaag deel 2 gekocht in baarle nassau bijna belgie, een orgineel oettinger 16s onder blok,,,<bedankt evil nijntje,,,>
deze man had ik 1,5 jaar geleden al gemaild,en een paar maanden terug eindelijk aan de bel, hij had deze motor zonder kop 15 jr terug op de sloop gekocht om dat hij de carterpan herkende als 1 van oettinger ,en uit gevogeld dat het een 2 liter was toender tijd de motor uit elkaar gedraaid en de krukas in huis opgeborgen en de motor in de schuur ,die nu echt wel wat minder is geworden alle pas vlakken en cilinderwanden hebben vliegroest, maarja Vandaag daarna toe gereden 150 km, en jes het was een orginele het nr is denk ik 415 ook staat er naast ook nog 30 in geslagen en het is dus een echtte ............................ ![]() deze motor heeft het orginele <leees dure carter en olie pomp nog> Plus dat dit een orginele door oettinger gebouwd 2 liter is met een chroommobydeen stalen krukas met een slag van 94,5 is daarom is het 1600 cc onderblok aangepast er zin onder hapjes uit de cilinder wand gehaald zo dat ie kan draaien . en zijn er speciale zuigers geplaats, nu moet ie nog nieuw ook kreeg ik het boek auto tuning van gert hack er bij uit 86.daar staat ook nog wat in over deze oettinger motor hij zou 150 pk leveren bij 6300 toeren Morgen post ik wel wat fotoos.....
quintus.....de grote race Last edited by carbreaker de autosloper : 01-11-2009 at 11:16. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik zie je replay nu pas. ![]() ![]() Maar ik weet zeker dat dat toen allemaal weg is gegaan. Heb er toen nog een hele tijd met hem over gepraat.
|
||||
|
||||
![]() Leuk man, aardige kerel was het inderdaad. Ik ben benieuwd naar de foto's!
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ken je hem ook? Doet hij nu nog wel veel met auto's? Weet wel dat hij toen die tijd een mooie golf 1 had.
|
|||
|
|||
![]() "nee dit is denk ik een deze meneer had enkel ooit es een onderblok gekocht,,,en evil nijn had me gelinkt naar de advertentie,,,,
het blok ziet er vies en roestig uit ,,,maar het moet evengoed gereviseerd,,,,enne het inlaat spruistuk heb ik ook al ondertussen...
|
||||
|
||||
![]() de oude oettinger van mijn zwager had ook een orgineel 2 liter onderblok..
zelfde wat je nu zelf allemaal hebt gaf lineair 225+nm koppel tot 8250 toeren en die 150pk was 176( aan de wielen)
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by Richard : 31-10-2009 at 22:48. |
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() dank je jaap.. heb je nog meer foto's ervan.. heb alles op de oude pc staan
|
||||
|
||||
![]() Knap staaltje gietwerk toen al.
Mooi hoor, dit is echt zeldzaam materiaal. Een vriend van me rijd ermee in een scirocco 1. Ook met een 2L onderblok. Rijdt hier achter me: ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
komt uit het golf1 meeting album hier ![]()
|
||||
|
||||
![]() loopt hard he ...
![]()
|
||||
|
||||
![]() ik heb zelf ook een golf 1 gti 2000e oettinger. Met alle papieren erbij. Heb laatst(paar maanden terug) uit zutphen een oettinger carter gekocht helaas alleen het onderste gedeelte maar als ik mijnes tog een x kapot rij altijd reserve die gast had veel liggen koppen stuk of 4 ondercarters maar de meeste had hij verkocht jammer genoeg wat vragen ze veel geld voor de onderdelen man
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook nog 2 pics van die motor hierboven.
http://members.home.nl/sjoukje.devr...30_163240AA.JPG http://members.home.nl/sjoukje.devr...30_163317AA.JPG |
|
|||
|
|||
![]() ik heb de fotoos van de motor zoals ik hem heb gekocht in de gallery geplaatst
even wat geschuurt je kan zien dat de basis een 1600 cc gti is een eg dus,het nr van het onderblok is 415 ,
quintus.....de grote race Last edited by carbreaker de autosloper : 01-11-2009 at 11:26. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
is mijn droom ook. zon motor voor de mk1 gti. zal wel een droom blijven.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
was een mooi motortje... liep ook als een beest. en motorcode eg op het onderblok ![]()
|
|||
|
|||
![]() 2 ti-wraps om het benzine filter en ok 2 op de slang aan het filter ??????? Beetje slordig.....
Idd, veel uurtjes werk zit er in en dat niet even netjes goed.. Jaja ik zie weer wat he haha. Last edited by Domi : 01-11-2009 at 19:36. |