![]() |
|
|||
|
|||
![]() Al zie ik nu net op ebay wel deze staan:
Für: VW Type 4 2.0L Pleuel Lange : 131mm x52.8mmx24mm en Für : VW Type 4 1700 1800 Pleuel Lange : 127x57.9x24mm daar is mischien ook wel iets mee te doen
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
|||
|
|||
![]() Ja dat doet het zeker niet ten goede evenals je nokkenas timing veranderd erg veel je moet dan sowieso een verstelbaar tandwiel monteren. Mijn 1600 setup is als volg en rijd ook heel mooi en kun je ook zo in jouw onderblok kwijt.
een EG onderblok incl. gebalanceerde/uitgewogen krukas en drijfstang etc.. Audi 80GT zuigers (volledig vlak) boring 81,5mm (ipv 79,5) Een FR kop (met verbrandingsruimte dus) Een audi inlaatspruitstuk incl. Weber van een lancia Bewerkte kop een een 276 graden schrick nokkenas (verstelbaar tandwiel) Vastgezette ontsteking en tot slot een supersprint spaghetti. Vermogen is nog niet bekend maar in combinatie met een 5B (superkorte bak) snel genoeg om opel GSI bij te houden in de cross. Wordt nu een nieuw blok opgebouwd op basis van een JB onderblok,laten boren en alles overzetten. Ook wil ik het onderblok affrezen om op een compressieverhouding van 11,5/12 :1 uit te komen. Is nu nog maar 9,7 : 1. Is een gemakkelijke bouwwijze en komen zeer leuke prestaties voor terug. Last edited by sciroccoGTII : 17-12-2008 at 17:17. |
|
|||
|
|||
![]() Die drijfstangen hierboven zijn van een boxermotor. Hebben een te grote pistonpen. 24mm ipv 20. Plus ik weet niet of ze zo aan je krukas passen?
Zijn trouwens standaard best zwaar (heb hier wel zat liggen btw) |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het onderblok en de kop die ik hier heb liggen van een JB zijn hetzelfde als diegene die jij gebruikt, audi inlaatspruitstuk heb ik hier ook liggen met een 2b5 carberateur. De spaghettie toevallig ook al ^^ ben alleen nog aan het twijfelen of ik een 272 graden nokkenas wil of een 276 ivm dat het een automaatje is, en spelen met het gas is zo lastig met zo'n bakje ![]() Maar buiten dat, als ik het niet voor elkaar krijg met de 1800 krukas kan ik altijd nog de 1600 krukas monteren die ik hier heb liggen. Dat moet 1 op 1 passen ![]() 1800 krukas is alleen weer net even iets leuker natuurlijk ![]() Quote:
Hier kwam ik vanmiddag ook achter op het werk, is dus ook geen oplossing ![]()
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 Last edited by ScareMercy : 17-12-2008 at 18:52. |
|
|||
|
|||
![]() Nokkenas is geen probleem hoor met die 276 draait ie ook gewoon goed stationair. Deze heb ik bewust gekozen omdat ik in de standaardklasse rijd en je het op deze manier niet hoort dat er een andere nokkenas in zit. Het verstelbaar tandwiel helpt hier ook bij natuurlijk. Zag dat er in de 1500JB al leuke zuigers in zitten met een hele kleine kom..combinatie met een EG kop eens uitrekenen? Kun je denk ik ook leuke resultaten mee halen.
Gr. Maurits |
|
|||
|
|||
![]() Let wel op dat de lagers van de drijfstang anders zijn
1.5/1.6=46.00 1.8=47.80 Hoofdlagers zijn wel gelijk Zuigerpenoog is ook anders 1.8=20mm 1.6=22mm |