![]() |
|
||||
|
||||
![]() Die rdw herkeuring kost je 60 eu.
Heb ongeveer hetzelfde soort geintje gehad met te brede velgen. |
|
||||
|
||||
![]() Mwoa alle kosten op de politie verhalen...
Mag de politie uberhaupt ff een rondje rijden in jouw auto? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en een weggedrag test op Lelystad kost je 350 eu ofzo..... |
|
||||
|
||||
![]() He Knedel wat een pech joh, die beunhazen weten weer het bloed onder je nagels vandaan te halen.
![]() Vindt het uitsteken van je velgen wel mee vallen, hoeveel is dit daadwerkelijk bij jou? Mag max 3 cm per spoor zijn, dus links 1.5 cm en rechts 1.5 cm. Heb wel eens een discussie met een wout gehad hierover, maar hun hebben zich ook te houden aan de richtlijnen van de RDW. En kwa vering tjsa wat gaat hun dat aan, had die wout niet laten rijden in ieder geval. Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen succes ermee. gr. Ron
|
||||
|
||||
![]() ja hè. En dan te bedenken dat die atsjes van jou er op komen als ze klaar zijn
![]()
|
||||
|
||||
![]() meneer de agent zei dat het 320 euro zou kosten dus ben ik bang dat ik er inderdaad voor naar lelystat moet....
|
||||
|
||||
![]() zo, vanmorgen even met het rdw gebeld.
Valt allemaal wel mee de 50 krijgt gewoon een herkeuring en hoeft dus niet maar lelystad. 58euro kosten plaatje doe hij mag na goedkeuring weer de weg op. Groet frank.
|
||||
|
||||
![]() dus als de rdw hem goed keurt, lult die agent je zo 58 euro uit je zak?
dat is toch te gek voor woorden?
|
||||
|
||||
![]() bij goedkeuring bezwaar aantekenen, krijg je je geld wel weer terug
|
|
||||
|
||||
![]() 58euro en dan goedkeur damn had ik er wel voorover dan kon je nadien de dienders die je volgende aanhouden elke x onder de neus houden dat het RDW goedkeur is
![]()
|
||||
|
||||
![]() 't Is dat je de thread inderdaad niet gisteren gestart bent (1 april)... Niet-betaalde boetes is dan wel weer een beetje dom, dat haalt bij sommige agenten het sadisme-gehalte naar boven.
Dit vind ik overigens wel weer de uitspraak van de maand: ![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() ja die boetes waren van 2004! wist ik veel
![]() ![]() ik weet niet of me die 58 euro wel boeit, heb wel een frisse rdw keuring. ook al had ik nog anderhalf jaar apk.
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat het hele verhaal om de spoorverbreding gaat.
Ik geloof dat je maximaal 2% van de spoorbreedte van je auto mag afwijken. Ik weet niet wat de spoorbreedtes van je auto zijn, deze kun je allicht ergens vinden. Dus de afstand van het midden van de velg c.q band tot aan het midden van het andere wiel. Dus als je andere velgen monteert en deze hebben een andere ET waarde als de originele wielen dan kun je afwijkingen in de spoorbreedte krijgen. Bv standaard ET 38 en je zou naar ET 25 dan heb je aan 1 kant al 13mm verbreding, totaal dus 26. 2% afwijking komt voor bv een Golf I ongeveer op 3cm maximale spoorverbreding. En deze heb je gauw! Groeten Han |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
spoorbreedte wordt toch vanaf het middelpunt van de band tot aan middelpunt andere band gemeten.. Of ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Staat ook MIDDELPUNT VELG C.Q MIDDELPUNT BAND ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() MIDDELPUNT??? Of MiddeN-punt. In het midden dus. Niet in middel
![]() |
|
|||
|
|||
![]() We hadden vandaag een steekproef en had meneer gevraagd.
Had de foto ook laten zien.. na het verhaal gelezen tehebben keek hij me schaapachtig aan. Dit moch gewoon zei die. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik neem aan dat je het over een keurmeester van het rdw hebt? ik denk zelf ook dat het geen probleem moet zijn. na volgende week zullen we het weten. maar zoals ik mijn start topic heb omschreven, zo ga ik het ook over brengen naar het rdw. ik denk dat ook het rdw wel invloed heeft op de politie en dat zulke misverstanden (bij goedkeur) hopenlijk minder voorkomen. ![]() ik vind het geld klopperij of op zn hollands naaien ![]() al gaat het maar om 58euro ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja ik zei al dat wordt maar 60 euro :P ik had dus precies hetzelfde met een agent die niet wist hoe het zat en mijn kenteken papieren waren in beslag genomen.
Na nieuwe keuring a 60 euro bleek dat er niets aan de hand was en het binnen de richtlijnen lag. Ik heb bezwaar gemaakt maar ik kreeg mijn geld niet terug. Toen gaf ik als antwoord : lekker makkelijk dan kun je iedereen aanhouden hiermee en dan even dat geld verdienen. Toen werdt ik buiten gezet. Ik heb sindsdien een papier uit het wetwegenboek standaard bij mij en dan kunnen ze mij niets maken als ze zeggen dat er niets mag uitsteken etc. Want de agent die mij aanhield zei dat er niets mocht uitsteken terwijl ik zei dat er in het wetwegenboek staat dat het wel mag. Dus om zulke woorden wisseling uit te sluiten kun je zoiets doen. |
|
||||
|
||||
![]() als er vanuit het midden van het wiel wordt gemeten kun je een heeeeel breed wiel met band monteren zonder dat er veel met de spoorbreedte gebeurt.
@ Domi ; middelpunt [zelfstandig naamwoord] punt of gebied in het midden vb:wat is het middelpunt van de cirkel? het middelpunt zijn [alle aandacht krijgen] synoniem: centrum zelfstandig naamwoord: mid-del-punt het middelpunt de middelpunten ![]() ![]() ![]() Last edited by stn1 : 04-04-2009 at 08:48. |