![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tja praten over snelheid van auto's heeft vaak veel overeenkomst met het praten over een geslachtsdeel: tis altijd meer dan de werkelijkheid ![]() |
|
||||
|
||||
![]() nou, van vrachtwagens valt niet uit te gaan, de een rijd netjes 85, de ander haalt de 80 niet eens, en een ander rijdt een dikke 100... verkijk me er wel eens op met inhalen...
![]()
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja dan kan het misschien wel zo zijn dat er een uitlaat systeem van een ev op zat maar dat de motor pf was. want hij had zeker een elektronische injectie, onmogelijk een EV dus. hmmmm, dus een gtd 5 versnellings bak kan best veel schelen. waar kan ik die verhoudingen vinden van de tandwielen van de verscnellingsbak van een gti en een gtd
|
||||
|
||||
![]() Quote:
PL is ook een 16 klepper, deze heeft alleen minder vermogen dan een KR. KR heeft 139 PK en heeft geen kat. PL heeft 129 pk en heeft wel een kat.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik zei bij mijn eerdere antwoord al: Zo uit het hoofd ![]() Om het nog leuker te maken: er is ook een Gti met een PB blok geweest. |
|
||||
|
||||
![]() het ligt dus wel alleen aan die kat. weg ermee
![]()
|
||||
|
||||
![]() dan kom ik automatisch uit bij de volgende vraag...
![]() dus ik ga nu druk op zoek naar een gtd bak. dan moet ik toch ook de koppelingsplaat vervangen? en wat nog meer eigenlijk??
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nogmaals: Die bak levert je echt GEEN hogere top op....ondanks alle indianen verhalen weet ik dat uit eigen ervaring Koppelingsplaat kan gewoon van de GTI blijven als je het gaat doen, want de rest van de koppeling blijft hetzelfde ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() mijn Diesel bak komt van een Golf 1 diesel bak code FF...
heb een PF motor waar een kat op hoort maar die zit er niet meer op... op mijn digitale dashboard kwam ik tot 218 km aagegeven in duitsland ik weet niet precies wat ie afwijkt maar zal toch niet te gek veel schelen (hoop ik)... heb er ook een spagetti en 60 mm supersprint onder zitten van voor naar achter... |
|
||||
|
||||
![]() denk denk denk! dan wel weer een hogere top, en de ander zegt weer van niet. ik wil overtuigende realistische cijfers zien die aangeven wat de tandwielverhoudingen zijn. waar kan ik die vinden? of heeft iemand die toevallig voor mij. het is niet dat ik niemand geloof, alleen elke keer word er weer wat anders geroepen.
hmmmm, word dus alleen kat weg, misschien andere nok, maar alleen nok heb je natuurlijk ook niks aan lijkt mij. paar dagen terug zat ik met een vriend naast me op de snelweg, hij reed in een type 3 ADY gti. dat is dus een 2.0 8v met standaard 85 kw. ik zat al bijna op top ( +/- 205 km/u op de teller) en hij naderde mij langzaam maar zeker. later zegt ie dat dat me ondergang was. met alle respect voor alle golf rijders, maar daar laat ik het niet bij zitten. hij gaat mijn uitlaat gassen inhaleren en dat word zijn ondergang. maar jah, moet natuurlijk wel eerst sneller zijn. anders blijf ik maar staren naar zijn achterklerp
|
||||
|
||||
![]() Gearboxcodes
020 gearboxcodes Hier heb je wel wat aan. In mijn cabrio ligt een 1.8 2H motor met spaghetti-spruitstuk, CSW-chip, geen kat en een open luchtfilter. Hier achter hangt een CHD 5bak van Golf 3 TDI. Het duurt heel lang om mijn cabrio over de 170 km/h te krijgen in de 5de versnelling. Voor de rest gaat mijn cabrio als als een speer.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk het is vrij simpel: De verhoudingen van een bak worden over het algemeen zo gekozen dat de maximale snelheid word gehaald als ong het maximale vermogen word geleverd... Zoals je kunt lezen in een eerder bericht word bij een EV motor 112 pk geleverd bij 5500 rpm. Daar hoort dan de theoretische top bij van ong 190 km/hr Ga je nu langere overbrengingsverhouding nemen (een dieselbak bv) dan zal de motor minder toeren maken in elke versnelling, Nou zul je denken ja leuk dan ga ik 190 met minder toeren, maar dat is natuurlijk niet waar, want de motor levert dan nog niet zijn maximale vermogen (er van uitgaande dat je in dezelfde versnelling rijdt als eerst) Misschien heb je gelezen dat ik zelf al aanhaalde dat ik met die dieselbak mijn top nu zowat haal in de 4e versnelling. In z,n 5 gaat ie amper harder, want ik heb niet meer vermogen. Om dus die lange versnellingen te benutten heb je dus MEER vermogen nodig. Kortom met langere versnellingen ga je misschien ietsepietsie harder, maar zeker geen 40 km zoals jij wenst |
|
||||
|
||||
![]() ik had bij mijn golf alleen een uitlaatsysteem met spaghetti erop, met de diameter van een 16v, dus 55mm
en waarschijnlijk zat er een andere nokkenas in, maar dat heeft niemand mij ooit kunnen bevestigen maar hij liep dus echt met alleen dat andere uitlaatsysteem, dik over de 200, en dat lieg ik niet, en of jullie dat nu geloven of niet, jammer! om het te bewijzen had ik jullie wel een keer meegenomen in de golf om het te bewijzen, maar de golf is helaas verkocht een tijdje terug ik rij nu ook een 8v met ev motor, en die geeft op de teller 215 aan, dus die zal in werkelijkheid ongeveer 200 lopen, deze 8v is beduidend langzamer dan mijn oude 8v
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook een EV en daar is nooit wat aan veranderd, dus eigenlijk compleet fabrieksmatig nog. Die gaat echt niet sneller als 190... maar ik heb danwel geen GTI versnellingsbak er onder ondat die kapot ging toen links voren mijn as overbrak..
![]() Golf_Wolf
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Duitsland en geen kat? Ik dacht dat daar alle auto's voorzien moeten zijn van een Gkat zoals ze dat noemen.
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mensen zullen we deze discussies gewoon staken OF een GPS snelheidsmeter meenemen in de wagen. Snelheidsmeters zijn afhanklijk van zoveel factoren dat ze bijna nooit iets zinnigs aangeven.
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
*kuch* 16V is PL en KR *kuch* KR zonder kat en PL met kat. KR heeft ook andere nokkenassen dan de PL. 102kw is KR en 98kw is de PL. *edit* had pagina 2 niet gezien
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka Last edited by vwleusden : 17-10-2004 at 15:09. |
|
||||
|
||||
![]() ben het met allart eens, gps mee of een boete van justitie overleggen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() GPS tja... heb het in de bus en de gps geeft bijna 10 km/h minder aan dan ik op de teller rijd. (Transporter van de 5de generatie)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jammer dat ik hem verkocht heb, hij was ingevoerd en origineel zonder kat, ook geen u9 of gkat of wat dan ook. uit duistland