![]() |
|
||||
|
||||
![]() Klinkt lekker hoor, snelle nokken erin?
![]() Doet me denken aan vroegah, opa heeft ook altijd gevaren. Was maar een spits, niet zo'n grote dus. Had geloof ik een caterpillar motor hier een actie foto van vroeger, was iets minder comfortabel als de huidige binnevaartschepen... toilet was buiten achter de stuurhur brrrrrr ![]() en hier Luctor net voordat ze met pensioen gingen aan wal, is denk ik rond 1983 geweest ![]() Last edited by bobby-digital : 02-05-2009 at 18:02. |
|
||||
|
||||
![]() Die heeft wel een mooi geluid
![]() |
|
||||
|
||||
![]() beetje scheepsmotor gaat volgens mijn info wel een jaartje of 40 mee...
maar dat zijn de joekels op de olietankers enzo |
|
||||
|
||||
![]() bobby-digital: Mooi man, opa op een spits! Spitsen zijn de mooiste schepen, en ze kunnen echt overal komen! Mijn ouders hebben eind jaren '70 ook nog een spits gehad.
![]() Gino89: Deze zogenaamde langzaamlopers draaien idd weinig toeren. Maar er zijn ook machines zoals Caterpillar, die tussen de 1200 en 2200 toeren draaien. De levensduur van scheepsmotoren verschilt nogal. Deze grote langzaamlopers kunnen idd heel oud worden. De mijne word volgend jaar 50, dus dat zegt wel wat. De snellopers (+1000 toeren) kunnen ook wel tussen de 20 en 30 jaar oud worden, maar dat zijn dan wel zeer goed onderhouden machines. Vandaag de dag draaien die dingen 10 jaar en dan zijn ze op. Gr. Ed
|
||||
|
||||
![]() ja, das met alles tegenwoordig he. Die levensduur wat die oude dingen hebben, daar komen die nieuwe niet eens mee. Overal word aan gespaard. Ik vind het best indrukwekkend. Zo weinig toeren en dan toch zo veel vermogen. Hoeveel inhoud heeft die motor dan? Dat die 800 pk heeft met zo weinig toeren maar. En hoe ziet het uit met verbruik van zon motor?
|
|
||||
|
||||
![]() Als ventje van 12 mocht ik regelmatig mee op een rotterdamse havensleper van 900 pk.
Slepertjes zijn helemaal geweldig!! Ik volg www.tugspotters.com regelmatig.
|
||||
|
||||
![]() Gino89: Volaan verbruikt hij 140 liter per uur.
![]() Jeff: Tugspotters ken ik ook wel, ja. Ben geen regelmatige bezoeker, maar een maat van me wel, die heft zelf ook een sleepboot, de Pergo. Op de verschillende fora heeft ie dan ook de nickname Pergotje. Mijn nickname op verschillende andere fora is overigens Eemspoort. Gr. Ed
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=JettaPowerrr]bobby-digital: Mooi man, opa op een spits! Spitsen zijn de mooiste schepen, en ze kunnen echt overal komen! Mijn ouders hebben eind jaren '70 ook nog een spits gehad.
![]() /QUOTE] die site ken ik zeker ![]() vind het nog steeds een mooie business, neefje van me is ook kapitein op een binnenvaart schip van een metertje of 140... echt mooi spul, en je hebt zeker een mooie baan ![]() |