Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30-08-2009, 18:38
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by cabby tdi

En als je 2 ton per jaar in de vrachtwagen zit. dan zou je juist van overtuigd moeten zijn van het belang van goede banden, lijkt me.

die paar km die ik in die auto rijd .... die over leef ik wel
die in de vracht auto , is meer op zuinig rijden gericht
en zo veel mogelijk kilometers mee te gaan
dat is niet te vergelijken met een paar bandjes om een auto

en daarbij ik vind de Nangkang helemaal niet slecht
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 19:12
ben zine's Avatar
ben zine ben zine is offline
VW Addict

200.000 km per jaar is veel, heel veel. Heb jij dat afgelopen jaar gereden of is het visserslatijn? Met 150.000 per jaar hoef je je al niet te vervelen.
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 20:16
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Wat ik niet snap is de reacties van: "ik rij toch niet zoveel km.. " en "ik hou er gewoon een beetje rekening mee..."

Denken die mensen dat je van tevoren weet als je bijvoorbeeld een uitwijkactie moet maken? of alleen maar zoiets meemaakt wanneer je 60,000km per jaar maakt? Zoiets komt totaal onverwacht...en als jij dan net 120km/h rijdt met je nankangs of ander chinees kontmerk in de regen... nou, veel succes dan.

Bezuinigen op banden.....of een kontmerk kopen omdat de band dan nét nog iets strakker staat dan de smalste maat van een kwaliteitband..

En als het zulke goeie banden zijn (volgens de meeste mensen die erop rijden en dat stug volhouden.....) ; waarom kom je die goedkope chineze bandenmerken niet tegen in de autosport?
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 20:25
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

wat is die autosport redenatie een enorme drogreden. Ik kan je zo 5 a-merk banden noemen die helemaal niks met autosport doen. Het is maar net waar je kernactiviteiten liggen.
Old 30-08-2009, 20:32
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by ben zine
200.000 km per jaar is veel, heel veel. Heb jij dat afgelopen jaar gereden of is het visserslatijn? Met 150.000 per jaar hoef je je al niet te vervelen.

150.000 km doen we met gemak ..
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 20:36
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Tjaap
wat is die autosport redenatie een enorme drogreden. Ik kan je zo 5 a-merk banden noemen die helemaal niks met autosport doen. Het is maar net waar je kernactiviteiten liggen.

Motorsportredenatie is 1 van de redenen in zijn post. Ben het in ieder geval met de andere twee zeker eens!
Ok van en naar een meeting kunnen er regendruppels vallen en kan er onverwacht een kind oversteken of wat van een auto vallen. Wil niet zeggen dat je dan met een Dunlop of een Bridgestone goed vanaf komt maar je hebt wel meer kans!
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 20:36
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast

Iedereen geeft zijn geld op zijn eigen manier uit maar ik vind dat je ook zeker naar de kwaliteiten van de band op zichzelf moet kijken. Liever een iets minder mooi getrokken band om mijn velg met goede rijeigenschapen als dat het super netjes staat en de kwaliteit te wensen over laat. Maarja ieder zijn eigen mening. Een ongeluk zit in een klein regenbuitje!!
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 20:47
egon's Avatar
egon egon is offline
Volksforum Aandeelhouder

en yokohama is ook een chinees kontmerk maar wel in de auto sport om het maar even te noemen
en ik rij liever een nangkang band met een dot van 2009 dan een michelin met een dot van 2001
en zo zijn er zijn meer factoren die mee kunnen spelen dan alleen een merk.
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 21:39
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru

kontmerk banden in de rally

http://www.liveleak.com/view?i=1e0_1251619971

stond bij de filmpjes

Last edited by gti-pirelli : 30-08-2009 at 21:41.
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 21:50
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Achja... we kunnen er lang en kort over discussiëren...ik hou het bij de korte versie.

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over de extreem getrokken banden....degene die erop rijdt, die zweert erbij en claimd dat ie vreselijk veel grip heeft en snoeihard de hoek om kan... terwijl de ander het levensgevaarlijk vindt rijden..

En inderdaad... degene die erop rijdt, zal altijd wel weer een argument vinden om juist wel om die chinese kontmerken te kopen.

We zullen het nooit eens worden....maakt me ook niet uit...

Ik hou het mooi bij m`n Dunlops
Reply With Quote
Old 30-08-2009, 21:56
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Ik heb de Yokohama`s A539 gehad echt een superband, maar dadelijk als ik mijn velgen klaar heb dan ga ik echt niet meer raggen en hoeken met mijn wagen, puur voor de looks en toch ook zeg ik, dat ik niet vind dat een Nangkang een slechte band is.
Kwa slijtage en ook kwa grip het is maar net wat je er zelf van vindt.
Gr Ronnie
Old 30-08-2009, 23:07
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by René
Achja... we kunnen er lang en kort over discussiëren...ik hou het bij de korte versie.

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over de extreem getrokken banden....degene die erop rijdt, die zweert erbij en claimd dat ie vreselijk veel grip heeft en snoeihard de hoek om kan... terwijl de ander het levensgevaarlijk vindt rijden..

En inderdaad... degene die erop rijdt, zal altijd wel weer een argument vinden om juist wel om die chinese kontmerken te kopen.

We zullen het nooit eens worden....maakt me ook niet uit...

Ik hou het mooi bij m`n Dunlops

Vervelende is alleen dat je zo'n vals gevoel van veiligheid krijgt hè.

Ik weet dat de Nankangs lekker plakken op droog wegdek, en een drama zijn bij nat wegdek, als je eens flink wil doorrijden. Wat doen we dan? Gassen als het droog en warm is, en kalm aan als het nat is.

Maar heb je ESP, ABS, ASR, C&A en een setje peperdure banden, dan kun je ongeacht het weer en de verkeersdrukte, volle kanne gas geven, want je stopt toch wel waar en wanneer je wilt.

Die dure merkbandjes zijn niet zo vreselijk veel beter dan die goedkopere banden. Waar inderdaad bij komt dat de Nankangs niet in de reseultaten terug komen. Het is uiteindelijk toch de bestuurder die beslist wat het stuur en de pedalen doen, en daar zit toch vrijwel altijd de fout.

Neemt wederom niet weg dat het gewoon ronduit slecht is dat een onderdeel aan de auto, dat zo belangrijk is, niet waar kan maken wat het belooft.

Wat ik trouwens weet van Nankang, is dat er vreselijk gespaard wordt op het gebied van geluidsproductie... en dat interesseert me werkelijk geen kloten.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 08:19
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Quote:
Het is uiteindelijk toch de bestuurder die beslist wat het stuur en de pedalen doen, en daar zit toch vrijwel altijd de fout.

wat een POEPverhaal. Als je in de regen rijdt, er een kind oversteekt waar het niet hoort over te steken, dan heb je als bestuurder weinig te pedalen of te sturen, dan zijn de banden de bepalende factor.

Verder is het vergelijken van Dunlops/Michelins met Nankangs/Toyo's of Yokodrama's niet zo heel erg zwart/wit. Er wordt nooit over profieldieptes gesproken, terwijl dat ook een flink verschil maakt.
Degene die zo heel heilig roepen dat er met een Nankang band in de regen niet te rijden is, vervangen hun dunlopjes zeker ook als er nog maar 5mm profiel op zit ??

Het is (zoals Rene aangeeft) een nutteloze/eindeloze discussie, de mensen zijn toch altijd het meest tevreden over hun eigen spul.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 09:35
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict

Gewoon eens oefenen bij een slipschool. Neem, met een vriend, voor de gein eens twee setjes banden mee, verschillende merken maar vergelijkbaar in maten, en kijk eens wat het beste voor jou werkt.
Old 31-08-2009, 09:47
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

feit is dat ik op de dailly's allebeide dunlop heb sp9000 en sportmaxx.

gaan we naar het circuit om te driften, nangkang op stalen velg. en die krijgen het zwaar voor hun kloten, maar houden het goed uit.. beter dan de sp9000 te veel grip

kwa rijeigenschappen is een dunlop eerlijk gezegt beter, voor de ring pak ik liever een setje avons, maar een nangkang knapt echt niet.. ook een powerslide( dwars op snelheid) boven de 200 doet de nangkang niks

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 13:48
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by egon
en yokohama is ook een chinees kontmerk maar wel in de auto sport om het maar even te noemen
en ik rij liever een nangkang band met een dot van 2009 dan een michelin met een dot van 2001
en zo zijn er zijn meer factoren die mee kunnen spelen dan alleen een merk.

Sinds wanneer zit er een houdbaarheidsdatum op banden?
Doe mij die 10 jaar oude michelins dan maar die je liet liggen voor die nankangs!
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 13:57
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA

In ieder geval al zolang ik me kan herinneren.

Zeker winterbanden verliezen hun eigenschappen na een jaar of 4-5. In Dld is het zelfs afkeur bij de tuv als de banden te oud zijn.
Old 31-08-2009, 14:03
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Doe mij die 10 jaar oude michelins dan maar die je liet liggen voor die nankangs!

Wel eens in Duitsland banden gaan shoppen? Ben benieuwd of je daar dat oud-rubber ook tegenkomt.

Rubber wordt poreus en droog na verloop van tijd. Heb het op mijn eerste auto gehad. Die stond een paar jaar stil, op spikje splinter nieuwe bandjes. In de eerste twee weken dat ik de auto had waren de banden compleet kaal, en grip heb ik in die twee weken eigenlijk nooit gehad. Oud rubber is net zo link als slecht rubber of profielloos rubber.

Komt bij dat oude banden vaak ook minder ontwikkelingen hebben meegemaakt dan banden die afgelopen jaar pas op de markt zijn gekomen.

@Marioparty: Als je een kind overhoop rijdt dat ergens uit is komen rennen waar je niet van verwacht dat daar kinderen vandaan kunnen komen rennen, had je dus langzamer moeten rijden. Als je de situatie niet goed genoeg kunt overzien om zeker te zijn dat het veilig is om hard te rijden, rij je dus gewoon niet hard. Beetje Koos Spee geklets, want ik hou me er zelf ook niet altijd even braaf aan, maar IK bedien dan dat gaspedaal, en IK rij dat kind overhoop.

En die ouders gaan dan echt niet klagen over dat lelijke remspoor op hun kind, en waarom je niet een dure band met een mooi profiel had kunnen kiezen om hun kind mee overhoop te rijden.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 14:22
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Ik gooi er continetal onder of pirelli's toevallig nu een st maxis achetrop liggen en die doen het eerlijk gezegd best goed maar dat is meer omdat er voorop continetal op ligt (zijn overigens niet kapot te krijgen)
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 15:14
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer

Deze video slaat helemaal nergens op want waar wordt er gezegd dat de remvertraging van de dunlopband de norm is?
Als nou al die chinese banden binnen de vastgestelde norm vallen dan is er toch niks aan de hand.Lekker boeien dat je met dunlops sneller stilstaat.

Als het er op aankomt in een noodsituatie dan zijn de meeste mensen toch al te laat met remmen.

Michael

Posting Rules