![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kijk eens goed, dat is 'n motor opgebouwd naar 't principe van wat ze bij VW later "VR" hebben genoemd voor hun VR6. De cillinders liggen niet in 1 lijn, maar 't is ook geen typische V motor, gewoon 'n combinatie van beide dus. VR betekent combinatie van V + "Reihenmotor" (dat is duits voor 'n motor waar de cillinders in lijn liggen, lijnmotor dus). Bij deze Fulvia is 't alleen geen 6 cillinder zoals bij VW "maar" een 4 cillinder. Lancia hadden dus al jaren eerder zulke motoren. Edit. Lancia was zelfs de uitvinder van blokken van 't VR principe: klik!
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 07-11-2009 at 13:20. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Leuke wetenswaardigheid. Ik ben niet zo bekend met het VR6 blok, maar wist wel dat Lancia qua techniek heel vooruitstrevend was. Zo produceerden zij als eerste productieauto's met standaard electrische verlichting, productieauto's met een zelfdragende carrosserie, productieauto's met een vijfversnellingsbak en ze maakten als eerste productieauto's met een V4 en V6 motor. |
|
||||
|
||||
![]() Nog even een foto van het eindresultaat;
![]() Poppetje gezien, kastje dicht; ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Had je hem nog wat omhoog geschroefd skeez.??
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nope, ik stuiter nog steeds rond ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Leuk ding!!!
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
|
||||
|
||||
![]() Geheel tegen de rat-regels in gisteren een hele dag ervoor uit getrokken om de auto eens goed te poetsen. Eerst met cleaner & daarna met was. De Golf glimt nu meer - de auto was al niet erg mat - maar bovenal is de Manilla groene kleur nu veel intenser. Bovendien heeft de MK1 nu een mooi beschermlaagje voor aankomende winter.
Vanavond wat foto's in mijn hal geschoten. Hier wat picca's; ![]() ![]() ![]() De spuitnevel van de tattoo weggepoetst; ![]() & nog eentje met de Lancia; ![]() Last edited by Skeez : 11-11-2009 at 22:40. |
|
||||
|
||||
![]() Topiee
|
|
||||
|
||||
![]() Ik vond het tijd voor een nieuwe tattoo;
![]() ![]() ![]() Voor de oplettende lezer; inderdaad ik heb ook een period groene VW raamband gekocht & geplakt ![]() |
|
|||
|
|||
![]() poetsen doet hem goed, leuk schuurtje heb je !!
gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() skon wagentje!! waar kun je eigenlijk zo'n hoodride-sjabloon achtig ding kopen?
'68 T2a '86 Golf 2 1.3C Ex: '87 Golf 2 1.3CL '86 Golf 2 1.3C '00 Golf 4 1.6 16V '00 Beetle 2.0 US '85 Golf 2 1.6C Automatic '77 Golf 1 1.1 '72 Kever 1200 '76 T2b 2.0 '04 Golf 5 1.6FSI '04 Audi A3 Sportback '05 Audi A4 Avant |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
uitprinten op hun site, staan onder stencils
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb een sjabloon sticker gekocht. Werkt perfect! Heb er nog één over, stuur maar een PM als je interesse hebt. |
|
||||
|
||||
![]() Ik vind een zwarte kap en de tattoo's niet zo geweldig, maar dat is smaak.
Heb je meer foto's van die Lancia, die ziet er erg gaaf uit! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zou ook niet mijn keuze zijn geweest, maar de motorkap was al zwart, dus laten we het beste maar van maken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nette mk! heb je daar!
|