![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jups,of het nut heeft is vers 2 ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Volgens mij is dat een computer ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Lomp, je kan ook gewoon de andere kant loshalen (wat broodfan zegt, met de centrale moer... Stuk makkelijker! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Haha oke dan ga ik voortaan ook alles wel in dozen doen dan vindt ik mischien ook wel een computer op een KR
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
zou het geen nut hebben i.c.m nokkenassen, spagetti spruitstuk, en koprevisie / vlakken ?? dan ga ik er niet aan beginnen natuurlijk
|
|||
|
|||
![]() ik bedoel, hoezo zou het geen nut hebben? Misschien is het heel logisch oid. Dus vertel me waarom het geen nut zal hebben
|
||||
|
||||
![]() Natuurlijk heeft het nut, maar op een standaardmotor is het verhoudingsgewijs niet de moeite is wat De Pul bedoeld.
Het kost releatief veel geld voor een kleine vermogenswinst. Dan kan je beter dat inversteren in wat je zegt nokkenassen en kop revisie(aanpassingen) daarna heeft het chippen meer nut. Je veranderd met chippen de inspuitduur en moment van inspuiting, en dat is daarna pas echt van belang.
|
||||
|
||||
![]() Bron: Jeroen Dik
http://www.jdengineering.nl/ Tuning atmosferische motoren. Uit ervaring blijkt dat chiptuning voor atmosferische VAG motoren (motoren zonder turbo of compressor) over het algemeen weinig/geen winst geeft. Denk hierbij aan de 1.4i-1.6i/V5/FSI/SDI motoren. De vermogensstijging is vaak maar enkele pk's na de tuning. Met als gevolg dat dit op de weg zeer slecht te vernemen zal zijn. Er zijn enkele modellen waarbij er wel verbetering mogelijk is. De modellen waarbij de tuning wel merkbaar meer vermogen oplevert worden op de website vermeld. Alle niet vermelde atmosferische motoren zijn niet nuttig om van chiptuning te voorzien.
|
|||
|
|||
![]() oke duidelijk!
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() In jouw geval zou ik eens bij Hurricane langsgaan voor wat mechanische tuning.
|
||||
|
||||
![]() Trouwens, heb je al een ander stuurhuis geregeld, of ga je het anders oplossen met je schakelmechanisme?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb NOG niks geregeld de motor hoeft pas in het voorjaar klaar te zijn dus heb nog alle tijd. ik ga schakelstangen + toebehoren gebruiken van een golf1 cabrio bijv
|
||||
|
||||
![]() de bestuurders aandrijfass van de golf 2 kan je gewoon gebruiken als ik het goed heb. De lange ass is een andere en moet je van een golf cabrio 100mm pakken
|
|
|||
|
|||
![]() Kijk dan wel even HEEL goed naar de buitenste homokineet, deze zijn vaak anders waardoor je wielager vastklemt met het aandraaien van de as
![]() Zit dan een randje op de kineet wat een mk1 niet heeft, kun je er evt afslijven/draaien. Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Je kan ook gewoon de homokineten omwisselen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zo ik heb heel lang niks laten horen. Maar heb heel veel gedaan.
Het 1.1 blok is nu uit mijn golf, motor steun heb ik om gelast, de motor heeft nieuwe lagers in het onderblok. cilinders gehoond Nieuwe zuigerveren cill kop laten vlakken/ Reviseren overal nieuwe pakkingen tussen ect nieuwe koppelings set gemonteerd spagetti spruitstuk gekocht supersprint einddemper gekocht schakelmechanisme van golf cabrio gekocht + revisie setje besteld en ik ben vast nog wel het een en ander vergeten. Nu heb ik even een aantal vraagjes! is er iemand die mij kan helpen met kabelboom/zekeringenkast, en de plaatsing van de relais?! ik ben een keer op bezoek geweest bij iemand met een oranje golf 1 met een 16v die ook een blauwe golf1,3 heeft met motorcarbs.... ben alleen zijn nummer/naam vergeten ik denk dat hij mij een heel stuk op weg kan helpen. Weet iemand ook welke motorsteunen van een cabrio ik allemaal moet kopen om het blok in mijn golf te hangen?! kan niet echt wat vinden inn de search functie foto's van alles en nog wat volgen alvastbedankt!
|
||||
|
||||
![]() Je bedoelt de oude eigenaar van bk customs! hij heet erdem geloof ik. forum naam is iets van vr6devil.
|
|
||||
|
||||
![]() heb nog wel 16v aandrijfassen van een scirocco liggen bij interesse even mailen
bosgertjan@hotmail.com |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat zou kunnen.. Die blauwe golf stond in limmen/castricum.. Ben daar een keertje geweest. Als er iemand is die toevallig zijn telefoon nr heeft, graag een pm ![]() Stuurhuis heb ik net op de sloop gehaald .. En wim heeft nog aandrijfassen liggen voor me. De voorste, onderste en bestuurderskant motorsteunen heb ik inmiddels kunnen vinden als iemand nog Die van de distributie zijde heeft... Graag ![]() Foto's volgen zsm Groeten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Black Devil. ![]() http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=41 Hij heet inderdaad Erdem. Dit zijn z'n bolides: Quote:
Stuur hem anders gewoon effe een PB. ![]()