![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je dynamo moet idd op de D+ draad 12V krijgen. De stroom door deze draad loopt via het acculampje in je tellerbak.
Als dit lampje brandt of als hij stuk is (mss. ten gevolge van de kortsluiting) dan wordt je dynamo niet bekrachtigd en levert hij niks!
|
||||
|
||||
![]() Jammer van al die misplaatste reacties altijd over multimeters voor een 10tje. Breng hem naar de garage of koop een andere.
Om even terug te komen op het onderwerp. Quote:
Dit wil dus zeggen dat je zonder tellerunit niet kan rijden? Naja totdat je accu leeg getrokken is omdat je dynamo niet bij laad? -Als we de accu meten met draaiende motor geeft hij 11,.. volt aan. -Als we de accu meten met stilstaande motor geeft hij 13 volt aan. Van de plus van de dynamo komt geen spanning. Het blauwe draadje geeft 12 volt. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Voor een goede multimeter (bijvoorbeeld fluke) betaal je inderdaad al snel 200 eurries! Zelf heb ik wel een goedkoop metertje, maar kan van school gereedschap lenen mocht het nodig zijn ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zit nog zon voltage regel geval dingus op de dynamo ?
![]()
|
||||
|
||||
![]() de spanningsregelaar bedoel je..die kan ook kapot zijn..
|
||||
|
||||
![]() Hej Ik denk niet dat het aan de spanningsregelaar ligt omdat hij al verschillende dynamo's heeft gebruikt die op een andere auto wel werken.
Als het lampje kapot is krijgt hij idd geen spanning om zen veld op te wekken. Ikzelf heb ook een gelijkaardig probleem gehad maar ik kreeg geen stabiele waarde. Meters enzo werkte niet Dit lag hierraan. Hopelijk geraak je eruit. ![]() Grtz Jel ![]()
|
||||
|
||||
![]() juist....
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hij gaat dan pas laden bij een hoger toerental. rond 2500 ![]() |