Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-01-2010, 19:27
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ik weet niet wat jullie allemaal op de openbare weg gaan doen met die extreem harde motorsteunen ?
Ik heb meerdere mensen gehoord dat de de (te) harde rubbers weer hebben vervangen door originele of door semi stijve rubbers , omdat door de trillingen en lawaai in de auto het niet meer leuk rijden was .
Als je nu puur in de racerij rijd ,of in de autocross ,dan kan ik me het nog voorstellen ,daar scheuren de motoren nog wel eens uit de rubbers ......

De volle TT rubbers in de draagarmen heb ik wel goede ervaringen mee, net zoals de polythureaanbussen in de draagarmen , daar word je wegligging wel een stuk strakker van .

Daarom heb ik dit topic ook geopend.

Zoals al eerder is aangegeven is het dus geen goed idee om volledig op poly bussen te rijden. Zeker de achterste bus van de draagarmen mag niet uit polyuretaan bestaan. R32 of TT rubbers op die plaats zorgen voor wat meer stijfheid dan de originele bussen, maar ook die slijten bij extreem verlaagde auto's snel.

Spherische lagers zijn in dat geval de duurdere maar wel betere oplossing, zelfs voor op de weg.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 23-01-2010, 09:47
breadfan83's Avatar

Even navraag gedaan bij de heren van SCCH, en wat info gekregen over wat de verstandigste keus is.

"Poly bushings suck", was de ongezouten mening over polyuretaan bussen. Buiten het feit dat de metalen bussen die er in zitten inslijten op de poly bussen, waardoor veel te veel ongewenste beweging in allerlei richtingen mogelijk wordt, gaan ze ook binden.

Met binden wordt bedoeld dat de delen die door deze bussen gelagerd worden niet meer vrij kunnen bewegen door de wrijving tussen de bus en het gelagerde onderdeel. Bij opgekrikte auto zal de wielophanging, wanneer je deze helemaal naar boven beweegt, niet direct omlaag zakken wanneer je deze loslaat. De poly bussen houden de ophanging tegen.

Bij de rubberen fabrieks bussen is dit bindend effect minder aanwezig, maar rubber op metaal heeft altijd een bepaalde wrijving.

Met de spherische bussen is de bewegingsvrijheid optimaal. Geen slijtage van de onderdelen onderling, en geen binding. De enige manier hoe slijtage kan optreden is wanneer er veel vuil en stof in de lagers komt. Hiervoor kan SCCH stofkappen leveren die dit zo veel mogelijk tegengaan.

Moest de boel nou toch kapot gaan, hoeft niet gelijk het hele pakket van 350 dollar nieuw besteld te worden, maar een los reparatiepakket van 90 dollar. Instructies voor het vervangen ervan worden bijgeleverd.

Een echt duidelijke levensduur van de bussen bij straatgebruik kon hij me niet geven, maar zelf reed ie al het derde seizoen races met één en dezelfde set, zonder ook maar 'n enkel probleem, en zonder er voorzichtig mee om te springen.

Moesten er nou mensen zijn die interesse hebben in deze spullen, of in andere spullen van SCCH, laat me dat dan hier even weten. Als het animo groot genoeg is kan ik misschien een inkoopactie regelen met wat korting.

De site waar de onderdelen te vinden zijn, is: http://scch-heads.com/parts.php

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 23-01-2010, 11:22
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zoals al eerder is aangegeven is het dus geen goed idee om volledig op poly bussen te rijden. Zeker de achterste bus van de draagarmen mag niet uit polyuretaan bestaan.

Ik heb er twee Jetta's lang (totaal een jaar of 8) mee rond gereden. En is mij altijd goed bevallen!!
Old 23-01-2010, 12:38
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!

http://scch-heads.com/viewpart.php?id=25

Mooi spul, een beetje uni-ball achtig. Zal wel strakker rijden dan rubber
Old 23-01-2010, 12:44
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ik heb er twee Jetta's lang (totaal een jaar of 8) mee rond gereden. En is mij altijd goed bevallen!!

Ligt er een beetje aan hoe je er mee rijdt, en hoe lang je er mee rijdt.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 23-01-2010, 12:51
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by breadfan83

@Marioparty: Elke motor kantelt, en als de motor kantelt, draaien de wielen niet. Als je er dus voor kunt zorgen dat de motor niet of minder kantelt, kun je je vermogen beter naar de wielen krijgen.

Broodvreter;

duh En weet je dan ook over hoeveel pk's en Nm's je het hebt?
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 23-01-2010, 12:59
breadfan83's Avatar

Als je met 50 pk en een 1.3 mijn blok aan 't kantelen heb, is dat met bijna 3 keer zo veel vermogen denk ik nog steeds wel zo.

Drie rubberen propjes houden nu eenmaal een motor niet stil op z'n plek.

En baadt het niet, het schaadt ook zeker niet. Ik hoef geen comfort of rustig rijden. Dan kocht ik me wel een Citroën met elektromotor. Daarnaast zijn de prijzen van die, laten we het maar even tuning onderdelen noemen, in Amerika nagenoeg gelijk aan de prijzen voor OEM spullen hier in Nederland.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply

Posting Rules