![]() |
|
|||
|
|||
![]() tempo blijft niet zo hoog zit wat in onderdelen nood
![]() Had via ebay pu bussen besteld voor het hele onderstel,en speciaal gevraagt voor zwart en krijg rood ![]() ook ben ik nog op zwarte lak aan het wachten om onderstel een 2de leven te geven,en de plastic delen rond de auto wat op te waarderen ![]() motrisch dan de donor auto is ook gearriveerd vandaag een golf 3 tdi met een 90 pk sterke 1z motor,met een paar leuke opties zoals clima en cruiscontrol zien hoe we dat er in gaan krijgen. een passat pedalenkit is onderweg dit was zo dan voor vandaag ga het bed maar eens opzoeken ![]() |
|
|||
|
|||
![]() vandaag nog wat in de koele schaduw zitten knutselen terwijl ik de kleine de gaten hield die aan het zwemmen was.
dus ideale moment voor wat rustig clean werk ![]() men neemt bumper en soldeerbout en smelten maar heerlijk die verbrande plastic geur ![]() ![]() nog wat verder ![]() nog wat verder afschuren ![]() dan neemt men een voorbumper en doet men zelfde met de pinkergaten ![]() 2 pinkers ![]() en 1 kant klaar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Al eens met een 110pk gereden? Dan weet je direct waarom je beter voor een 110pk kan gaan. ![]() Vermogen/koppel zegt niet alles in dit geval, wel de opbouw hiervan. Verschil hierin wordt gemaakt door de variabele turbo, dat is een stuk sneller bij de les en heeft dus geen turbogat.
|
|||
|
|||
![]() zal mijn dagelijkse update is doen niet zoveel eigenlijk maar toch redelijk wat tijd ingekropen.
foto's radiator ![]() ruitewisser mechanisme ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zoals ik al zei: is mij ook maar verteld, dus nee heb ik nog niet mee gereden, wel met een 130 pk in een golf 4, maar is wel wat anders natuurlijk. ik bedoel meer: je kan op die 90 pk net zo goed een andere (variabele) turbo hangen. gaat weer netjes wobster!
|
|||
|
|||
![]() voor mij is de 110pk ook niet doorgegaan jammer maar helaas.Maar het is de 90pk geworden maar ben hier ook niet minder blij mee
![]() bedoeling is toch de variable turbo er op en race verstuivers met aangepaste chip,dit zou samen met klein revisie en nazicht een betrouwbaar en pittige combo moeten worden. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat kan, inclusief nieuwe computer, motorkabelboom, N75, downpipe enzovoort. Wellicht loont het zich dan toch om meteen een 110pk te nemen. ![]() Vorderingen zien er weer goed uit. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Fijn he je spullen uitlenen en dan zo terug krijgen. Daarom leen ik nooit meer iets uit, ja of ik ben er zelf bij.
Mooi project. En dit mag gewoon allemaal in Belgie? Dacht dat ze daar al moeilijk doen om een schroefsetje? |
|
|||
|
|||
![]() ja belgie via omwegen gaat alles
![]() maar is idd te absurd, net zo als de pu rubbers voor de ophanging als je met rode of andere kleur afkomt keuren ze je af.Steek je de zwarte variant dan zien ze het niet en ben je goedgekeurd ![]() |
|
|||
|
|||
![]() en de auto staat in de grondlak en motorruimte gespoten
foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jij hebt niet stil gezeten
![]()
|
||||
|
||||
![]() nice!
ben toch wel benieuwd hoe jou omweg dan is. hoor vaker over die absurde regels in België. dat je zelfs geen dikkere remmen mag monteren ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
't Zelfde hoe het hier vroeger ook ging. ![]() Uitvoeren, keuren, invoeren, klaar. Beetje kort door de bocht, maar het zou moeten werken. ![]()
|
||||
|
||||
![]() nou ja, als je hem terug ingevoerd krijgt is het goed he
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is inderdaad al vaker gedaan en lijkt mij ook de beste oplossing. Ik ben zelf van België en ken een hoop verhalen van niet gekeurd/wel gekeurd en om de meest onozele redenen... Ik zou eens graag willen weten wat je met "omwegen" bedoeld?! Want kweet dat wanneer ze één keer doorhebben dat de motor er totaal niet in thuis hoort, ze de wagen ondersteboven halen en dat hij dan haast compleet is afgeschreven voor de Belgische keuring. Moesten ze het zien dan is de enige manier om hem nog te laten keuren met een volledig origineel blok... Klote Keuring!
|
||||
|
||||
![]() Dat is waar ook, khad het er van de week nog over met Bert van hier op het forum.
We waren het er over eens dat wanneer je een benzine wagen wilt laten omkeuren naar een diesel het heel wat eenvoudiger is via holland dan via de procedure in België. Nu terug bij het project: Gaaf ding, doe zo voort!
|
||||
|
||||
![]() goed bezig, deze ga ik zeker volgen.
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
|
|||
|
|||
![]() ja het uitvoeren en terug invoeren is ook moeilijk tegenwoordig vooral als het gaat om een vreemd blok vr6 in golf 2 enz. dit is wat ik gehoord heb van verscheidene mensen.En dan nog zit je met dat aanpassingen zoals remmen niet mogen.
![]() de omwegen zijn niet echt katholiek maar tot nu toe geen problemen mee gehad hoewel ze steeds strenger worden.je moet eigenlijk voornamelijk het uiterlijk van blok zelfde houden en motorcode "aanpassen" ![]() maarja een 1.9 tdi of een 1.6 td ziet er juist zelfde uit als je alle plastic kappen achterwege laat. |
|
|||
|
|||
![]() maarja updates dat willen we zien
![]() Dus nu wachten tot de 15de dat de golf die verkocht is zijn komen ophalen,dan kan de golf 3 naar hier en kan ik beginnen met demontage van de golf 3. ook al paar onderdelen binnen gekregen voorste subframe deel van een passat tdi,pedalenbox passat tdi en kabbelschakeling van corrado. en de lijst word steeds korter ![]() -lak machinaal op polieren -nieuwe koperen remleidingen trekken -rvs remslangen steken -gegroefde schijven steken voor -golf 3 demonteren -clima in de golf bouwen inc dash -kabelboom aanpassen -enz en foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit,
Zelf gespoten zo te zien. Waarom is eigelijk het dak nog zwart? Ohja mijn brandstofpomp is onderweg. Erik. |