Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-04-2005, 17:56
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast

heb een zelfde probleem gehad met mijn scirocco gli uit 77 (is wel een euwigheid geleden 1980 )type eg motor 1.6l 110 pk

als ik de warme motor afzette en direkt weer starte deed hij het wel, na een 15 min had hij de neiging aan te slaan (een fraktie van een seconde) en daarna mocht ik lang starten voor hij weer opgang kwam (dit gebeurde cyl per cyl)

het probleem lag aan lekkende injectoren, daardoor viel de benzinedruk weg(te laag) en starte hij slecht
wanneer ik de motor enkele uren later ging starten (afgekoelde motor) deed hij het al na enkel seconden starten

ik zou zeggen wissel eens van injectoren

erwin
Reply With Quote
Old 04-04-2005, 21:24
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic

Heb ook hetzelfde probleem, kan zo aansluiten in het rijtje is ook een 1.8 8v GTI. Mijn motor wil met warme motor ook inderdaad niet of heel moeilijk aanpakken, heb laatst al andere injectoren gekocht en deze ultrasoon gereinigd. De motor ging er wel beter van lopen maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. De pomp loopt ook wel dus daar zal het ook niet aan liggen, verder ook al een paar keer de klep in het luchtfilterhuis bewogen maar helpt ook niets. Ik zit nu zelf te denken aan toch de ontsteking. Ga ik een deze dagen maar eens mee aan het werk.

Ik heb zelf ook nog een vraag, wat voor een functie heeft de warmdraairegelaar eigenlijk en zou het daar ook aan kunnen liggen?

Groeten Tim
Reply With Quote
Old 05-04-2005, 17:01
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast

je hebt ze ultrasoon gereinigd , als ik het goed voor heb zijn ze tweedehands

normaal gaan injectoren pas verstuiven als ze een bepaalde druk krijgen (zit een klepje in dacht ik)en als ze ouder worden kunnen ze gaan lekken met het gevolg dat de benzinedruk wegvalt

probeer eens met een setje nieuwe

erwin
Reply With Quote
Old 05-04-2005, 19:39
MORREN
Guest

Ja dit is een duidelijk Golf 1 probleem, en komt 9 van de 10 keer door slechte verstuivers.
Ultrasoon reinigen kan helpen, maar hoe gek het ook klinkt, ze kunnen versleten zijn, nieuwe kopen is best prijzig maar werkt het beste!
Reply With Quote
Old 07-04-2005, 15:17
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Bij mij was het probleem, dat de rubbers rond de injectoren bros en gescheurd waren en dus valse lucht trokken.
Na nieuwe afdicht rubbertjes gestoken te hebben liep en startte hij weer als een zonnetje.
THX anyway.
Reply With Quote
Old 16-04-2006, 16:17
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik wil deze topic weer eens wakker schudden.
Bij mij begint het van voor af aan terug.
Weer niet willen starten met warme motor.
Weet iemand hoe duur nieuwe injectoren kosten?
Old 17-04-2006, 21:30
yal yal is offline
VW Addict

hallo, ben nieuw hier.
Weet denk ik wel de oplossing voor je startprobleem! Ik heb ook een mk1 gti met 1,8 DX motor, en mijne starte ook warm slecht.
Eerst nieuwe injectoren gemonteerd, toen een nieuwe benzine pomp en nog starte de motor warm slecht. Toen ik daarna onder mn auto lag zag ik dat de druk accumulator een heel klein beetje benzine lekte via t schroefje midden op de achterzijde.

Doordat de druk accumulator lekte verloor het brandstof systeem druk en verdampte de benzine in mn warme injector leidingen en had ik dus zodoende last van "vapour lock".
Nadat ik de accumulator vervangen heb start mn motor direkt in 1 keer!

grtn yal
Reply With Quote
Reply

Posting Rules