![]() |
|
||||
|
||||
![]() Even een vraagje over de 5 bak vinger
Hoelang is de 5 bak vinger? Ik lees dat de 5 bak vinger 4 cm langer is dan de 4 bak vinger. Maar wat is de totale lengte van de 5 bak vinger? Alvast bedankt
|
|||
|
|||
![]() ook een vraag over de vinger.
ikzelf heb een golf 2 1.3NZ met een 4 bak. ik heb hier een 5 bak voor liggen afkomstig van een golf 2 1.3NZ. is de schakelvinger hier ook het enigste verschil? mvg dennis |
|
||||
|
||||
![]() ik heb nu de bak los en keerring van de drukpen was niks meer van over maar nu zie ik dat de keerring die om de holle prise as zit ook een beetje lekt kan ik deze er zo uithalen of is daar enige handigheid voor nodig.
o ja keering voor de drukpen besteld bij ome dealert viel mij wat tegen 15 euro voor zo'n klein kl. dingetje Evert |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik heb hetgeen wat ik vermaakt heb gemeten: +/- 102 tov +/- 146 mm en dat werkt bij mijn mk1 cabrio om alle versnellingen te kunnen bereiken. heb wel alle rubbers meteen vervangen van het stangenstelsel. volgens mij heb je nog een ander stangetje nodig... maar dat heb ik nog niet vervangen, heb ook nog niet met de cabrio gereden, maar zo droog schakelt hij goed.
|
||||
|
||||
![]() 5 bak vinger is overigens nog gewoon bij de dealer te krijgen, onderdeel nr. 171 711 177 C
Kost onderhand wel 35 euro ex |
|
|||
|
|||
![]() Als je nou een smallblock hebt, moet je dan ook nog je baksteun omlassen?
|
|
||||
|
||||
![]() Nee dat is niet nodig, je hebt enkel een andere versnellingsbaksteun nodig.
|
|
||||
|
||||
![]() Ik ben benieuwd wat ik nodig heb of aan moet passen,het gaat om de volgende setup:
Golf mk1 met een 1.3 GF blokje, de versnellingsbak is een 8P 085 bak uit een Golf mk2 1.3 NZ. Ik heb alle bouwdelen bij de bak, steunen, schakelstang etc. |
|
|||
|
|||
![]() Hoi allemaal,
Ik wil mijn 4-bak door een 5-bak vervangen in mijn Golf 1.6 D, motorcode JP. Kan dit zonder de motor opzij te hoeven schuiven, zoals in dit topic beschreven? Is het wel nodig om de aandrijfassen los te maken? Nog een laatste vraag, de koppelingspen in de holle prise-as, kan in mijn nieuwe bak vrij uit de prise-as bewegen. (ik kan hem er zo een heel eind uit trekken) is dit wel normaal? Graag lees ik jullie reacties! Groet, Hanco |
|
||||
|
||||
![]() Wanneer je naar de motor kijkt (dus vóór de auto staat), moet je de rechtse (versnellingsbak)steun los maken, de achterste, en de voorste (waar ook je startmotor bij vast zit). Je kan dan het geheel, schuin, naar beneden laten zakken. Op die manier creeër je ruimte om je bak eraf te halen.
Je aandrijfassen zitten aan je bak vast, en zullen dus los moeten. Zitten vaak speciale bouten in (12kant). Het verhaal van je prise-as begrijp ik niet helemaal. Wellicht kun je dit met een foto toelichten? Succes! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij als je de bak inderdaad onderste boven zou houden valt de pen er helemaal uit.
|
|
||||
|
||||
![]() Yup, die koppelingspen is helemaal los
|
|
|||
|
|||
![]() Wij zijn er nu mee bezig.
Wij willen nu de bouten van de aandrijfflenzen los maken, maar dit lijken meerkantige boutjes te zijn dan torx, zoals hierboven wordt geschreven. Weet iemand wat voor doppen je hiervoor nodig hebt? Er staat "XAMAX" op de boutjes. Ik wil de bouten niet beschadigen dus liever de juiste doppen gebruiken. Alvast bedankt voor het antwoord. Groet, Hanco |
|
||||
|
||||
![]() 12 kant dopje halen kost een paar euro
Gedore D19 nr 9 ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt! Ja moet dan een inbus zijn, geen dopje.. sorry. Heb je eventueel een fysieke winkel waar ik deze kan halen? Brezan? Gr. Hanco |
|
||||
|
||||
![]() Sorry dan heb ik me vergist met de boutjes van het vliegwiel
![]() Ik had hem bij een gereedschap speciaal zaak gekocht. Moet inderdaad die andere zijn wordt bij mij op de dop als m8 12tand aangeduid. Last edited by Style : 26-10-2012 at 17:43. |
|
||||
|
||||
![]() in het kader van 'domme vragen bestaan niet' :
Hebben een 16v Kr met 4T 5-bak in een Golf 1 geplaatst. Nu heb ik een stuurhuis van een 1.8 cabrio met 5 bak maar is mijn vraag........ roffel roffel........... Moet ik de versnellingspook vervangen?! Zit de huidige pook vast aan een type 4 bak of maakt t niet uit en hangt het puur van de bak en de 'vinger' af? bedankt, Ferry |
|
||||
|
||||
![]() Hoi Ferry je moet toch ook de pook met stang naar voren vervangen voor die van een 5 bak.
Als je dit niet doet krijg je hem nooit in de 5de versnelling dit om dat de kom onder de pook bij een 4 bak dicht is. En bij de 5 bak half open op deze foto zie je wat je nodig heb ![]() Heb toevallig die van mij gisteren schoon gemaakt klaar om te schuren en spuiten. Heb het Rubber om de kom ook nieuw bestelt samen met een schakelstang revisie set 5-bak ![]() ![]() Te Koop hier evt ! http://www.volksforum.com/forum/sho...lmechanisme+bak
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En het finetunen doe je dan met de 5 bak vinger ? Waarschijnlijk wijst dit zich zelf als je er mee bezig bent maar aangezien ik het nog nooit gedaan heb vraag ik het me toch af. En hoe hou je de pook tussen 3/4 als jezelf onder de auto ligt centreer je die op een of andere manier ![]() Quote:
Hoe heb jij deze er nu uit gekregen ![]()
|
||||
|
||||
![]() finetunen idd dmv verstellen van de 5bak vinger op de schakelas.[boutje+moertje 13]
iemand in de auto de pook in vrijstand en tussen 3-4 laten houden en aandraaien,9 van 10x zit je er meteen goed bij.[als tenminste de rest spelingsvrij is,ook belangrijk] keerringetje haal je eruit door de koppelingstift helemaal naar achter te drukken,schroevedraaiertje schuin tussen keerring en stift en met je andere hand de koppeling bedienen dmv hevel naar boven trekken,plop.