![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het trage opspoelen zal wel iets te compenseren zijn met minder tegendruk toch? zal 50 mm pijp dik genoeg zijn voor de 1,6 TD? en dan met of zonder middendemper? Wordt door het "frontmount" intercooler verhaal de opspoeltijd verlengd? Ik ben echt turbo tuning maagd...ook nog een turbo en diesel tuning ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je zegt dat de turbodruk blijft steken op 0,8 bar? Met bleedvalve? Dan heb je waarschijnlijk te maken met een afblazend overdrukpotje. Deze zit op het inlaatspruitstuk en blaast standaard idd bij 0,8 bar af. Wat je kan doen is de veerspanning in dat potje verhogen, of het geheel eraf knikkeren en afdoppen. (zou ik doen) Hierna kun je de turbodruk flink verhogen(Voorzichtig!) en zul je zien dat het zwarte kwalmen minder wordt en sneller verdwijnt.
Ik rijdt zelf ook gewoon met een uitlaatsysteem van 50mm dik, met alleen een einddemper, lijkt goed en weinig herrie, en of ie met bijv. 63 mm beter presteert, weet ik niet uit ervaring. Met een grote(re) intercooler en langer inlaattraject door verplaatsing van de intercooler krijg je wel een groter turbogat, maar opzich is dat wel acceptabel. Wat de LDA boostpin betreft: Onder de balg in je paddestoel zit ook een wartel met een veer erbovenop, deze kun je verdraaien zodat de invloed van de turbodruk op de LDA wijzigd. Beetje mee expirimenteren. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanx..voor de info.. ![]() De bleedvalve heb ik tussen het slangetje gezet paralel aan de inlaatslak. het heeft wel geholpen.. ik durfde niet verder te gaan dan 0,8 zonder IC.. hij blijft constant op 0,8 staan (dit was eerst 0,7 bar voor de bleedvalve) als ik nu volgas draai loopt bij mij de motortemp ook op... niet veel maar wel wat.. ik ben bang dat hij te "mager" wordt en slecht loopt en evt stukdraait...als ik met de LDA pin ga draaien...
|
||||
|
||||
![]() Een diesel draait op luchtoverschot en draait dus altijd te mager.
![]() Met andere woorden, je hoeft niet bang te zijn dat die te mager draait en kapot loopt. Dit is alleen bij benzinemotoren van toepassing. Dat is ook de reden dat ik de drukregeling van de turbo meteen heb stilgelegd en de turbodruk deed regelen met de brandstofpompafstelling. Overdrukpotje had ik ook meteen stilgelegd. Geloof dat ik de stelschroef had verwijderd en een busje onder de stelschroef heb gelegd. (zo wordt het klepje geblokkeerd) Turbodruk laag houden zonder intercooler is dan wel weer een goed idee. Waarom de temperatuur oploopt durf ik alleen niet te zeggen. Heb dit bij mijne eigenlijk nooit voorgehad. Zelfs niet tijdens of na flink binnendoor (relatief lage snelheden) trappen, of kilometers lang aan 180km/u.