![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dus als ik die set bij jou koop dan kan ik ook op mijn 1300 een 5bak monteren?
Of waar is deze steunen set voor? Gr Ronnie antwoorden kan in PB
|
||||
|
||||
![]() Ja, het is al jaren geregistreed op de machine fabriek van mijn vader qua boekhouding. We zijn nu bezig met het registreren van Smoketail Supplies, omdat het te groot wordt.
Dat terzijde ik maak ze al 7 jaar en in de periode dat ik het nog bij beunde waren het nog steeds mijn eigen ontwikkelde steunen. Waar ik tijd en energie in heb gestoken. Het is dus nooit leuk als iemand ze na maakt. Nu wil ik wel weten waarom ik geen recht van spreken heb, heb ze zelf onwikkeld. Neus van een Mk1 Caddy op de 3D meetbank en een motor uitgelijnd. Bevestigings punten ingemeten en steunen in 3D ontwikkeld. Dus van niemand gecopierd. had gewoon steunen nodig en heb ze gemaakt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, dat is een smallblock. Dit is om op een bigblock (1500 en groter) een 02A , 02J of 02S te monteren.
|
|||
|
|||
![]() jep t is altijd vreemd om je eigen opzet ergens te zien ,,heb 5/6 jr terug of zo uit ruimte gebrek een 4 in 1 spruitstuk op de kop gedraaid met een grote t3 dr en op een 1800 20 vt geplaats
een mooie koele plek voor de aanzuiglucht,en ruimte genoeg voor de down pipe ik zag later de fotoos zelfs op vw vortex,,en ja je kunt ze nu gewoon kopen,,simpel idee,goed uitgevoerd,,kassa
|
|||
|
|||
![]() kun je nu wel blaten. Als je toen wist dat het een goed systeem was, had je er octrooi op moeten aanvragen. Als je die had gekregen en het wordt nu gekopieerd, dan had je recht van spreken en kan je ze aanklagen. Nu is het zijn woord tegen dat van jou. En tja, daar gaat geen rechter zich druk om maken!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, is ook al eerder genoemd, enkel een kleine aanpassing in het design en je hebt geen poot om op te staan! ![]()
|
|||
|
|||
![]() dat hoeft niet eens zolang niemand er octrooi op heeft!
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jij weet zeker niet wat een octrooi kost en hoe makkelijk een octrooi te omzeilen is. Ik heb een octrooi op mijn naam en ook die is gekopieerd door onze mensen in het land van de rijzende zon. Kleine wijziging in het uiterlijk en je kan fluiten naar je alleenrecht. Je kan beter handelen met middel grote series tegen een scherpe prijs en met goede service. Dat maakt de kans kleiner dat je spullen worden gekopieerd. De moeite loont dan niet. Gr, Pim |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een jaar of drie geleden voor fietsen een systeem ontwikkeld waarmee energie werd opgeslagen die werd opwekt wanneer je minder hard op niet trapt. Deze energie kon je dan vanuit stilstand weer aanspreken om op te trekken. Alles volledig getest en beproeft en op het systeem octrooi aangevraagd. Octrooi gekregen.
Daarna nog een jaar lang om de tafel gezeten met een aantal grote fietsfabrikanten en de bovag. Werd toen als een van de grootste concurrenten gezien voor de elektrische fiets. Het systeem was een stuk lichter, kon op bestaande fietsen worden gemonteerd en was niet gebonden aan een actieradius. Toen verschenen er ineens aangepaste ideeën van mijn octrooi vanuit china. Alleen de vormgeving en de plaatsing van de componenten verschilde en een klein stukje bediening. Octrooien hebben alleen zin bij grote firma's als philips. Deze octooieren de techniek waarmee ze iets maken naast het product. En omdat china's techniek nog niet ver is legt philips op die manier hun concurentie positie en hun producten vast. Voor kleine ondernemingen en kleine doorsnee producten heeft het totaal geen zin om een paar duizend euro en de moeite/tijd te investeren in een klein product/idee. Gr, Pim |