![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hier nog even een klein update-je van mij auto.
Interieurfoto’s ![]() ![]() ![]() Kofferbak oud. Dus dit is er niet meer ![]() Nieuwe kofferbak in aanbouw ![]() Kofferbak zonder achterbank ![]() Kofferbak met achterbank en leren hoedenplank zonder speakers. Die zijn er wel, alleen verstopt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat ziet er allemaal leuk uit (wel niet echt mijn stijl)
Vind het alleen een beetje spijtig dat er geen antwoord gekomen is op je vraag, wij gebruiken ook een oude stroboscooplamp en doen dit gewoon op het blote oog ontsteking een beetje bijdraaien en dan zien dat de hoek ongeveer is welke je wilt hebben. Maar om dit nu echt haarjuist af te stellen :o
Last edited by froggy : 22-02-2005 at 14:09. |
|
||||
|
||||
![]() Ontsteking moet je stellen bij stationair toerental, bij een PL zoals die van jou zou dit 950 +- 50 moeten zijn. Dan stel je de ontsteking af met aangesloten onderdrukslang (naar de ontstekingscomputer) op 6 graden voorontsteking. Dit is het brede merkteken op het vliegwiel. Recht tegenover het 3-hoekige puntje in het bakhuis zetten.
Trouwens, 165 pk zonder andere nokkenassen gaat er bij mij niet in. 180 NM is niet zoveel, die had ik ook bij mijn PL (maar 132 pk). Op de weg was die van mij trouwens net zo snel als die van mijn maat met zijn 150 pk, maar hij had ook minder koppel.
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Allard, eindelijk een antwoord op mijn vraag :biggrin: Alleen jammer dat het voor de pl-motor is. Maar dit is waarschijndelijk gelijk aan de kr motor. Dus als ik het goed begrijp heb je op de het vliegwiel 2 markeringstekens zitten. 1 een rondje (bovenste stand eerste cilinder) 2 een streepje Dat streepje is dus 6 graden voor het bovenste punt van de eerste cilinder. Dus als ik het goed begrijp vonkt de bogie eerder dan de cilinder in de bovenste stand is??? Is dit bij alle auto's zo? Ik meende dat de vonk normaal gesproken altijd na het bovenste punt plaatvond. En als de toeren vervolgens omhoog gingen liep de onsteking richting vroeg. Dus als ik een normale stroboscooplamp gebruik en het streepje op het vliegwiel aanhou komt het dus goed. Het is een kr motor. Deze heeft standaard al 139pk. Als je me eerste post leest zie je wat er aan gedaan is. Het is wel zeker mogelijk om 165pk te halen. Het is maar 26pk meer als origineel. Mijn kameraad zijn kr heeft origineel al 146pk zonder enige bewerkingen. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb voor de toekomst al wat dingen zitten te bedenken wat ik wil veranderen aan de auto.
-airride omdat ik gek ben op extreem verlaagde auto's -raamfolie eraf en origineel groen getint glas erin -velgen gaan weg. Ik heb mooie van vw-motorsport gezien. Deze worden mooi gepolijst. -bumpers en spatbordverbreders in kleur -voorste knippers in de bumper wegwerken -de nodige deuken in de voorste zijschermen weghalen -uitlaat aan achterkant wegwerken -en misschien wel het gekste idee: ik wil zelf een half doorzichtige motorkap gaan maken. Uit plexiglas wel te verstaan (donker getint). Ik begin er van het voorjaar mee. Dit idee heb ik gekregen naar een bezoek bij een bedrijf die veel in ontwikkeling van gebruiksgoederen zit. Ze hadden een apparaat staan van 2 bij 2 meter die vormen na kon maken door middel van vacuum.. Ze gebruiken het ook wel eens bij de mytebusters op discovery. I k weet niet of het gaat lukken maar het is het proberen waard. |
|
||||
|
||||
![]() loopt die mdf plaat nou onder je achterbank door?
oja en hoe bedien je eigenlijk je kachel?? |
|
|||
|
|||
![]() Mooie wagen, vind alleen de velgen minder. Misschien een 17" porsche velg? Voor de rest super wagen met veel details.
|
|
||||
|
||||
![]() Mooi met die rood witte lampen :biggrin: . En vette inbouw van schermpie, fijn toeven in dat bakkie
![]()
|
||||
|
||||
![]() hmm kvond de grijze achterlichten mooier staan
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vind ik ook. Het is trouwens zwart/wit. Ik heb de rood/witte achterlichten er precies 6 dagen in gehad. Je krijgt teveel kleur aan de achterkant. Rood,wit,geel,grijs en zwart. Nee, ik was er snel op uitgekeken. Ik nu tijdelijk mijn originele zwart/rode erin gezet. Eventjes weer wat anders en het is niet zo kinky. |
|
||||
|
||||
![]() zwart/rode heb ik nu ook...kzit tijdje te denken aan wit rode maar..tis allemaal net te dan...die zwart/wit staan goed...nog een foto van de achterkant met de koffer dicht?
kheb zelf een antraciet kleurige golf dus vandaar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() en nog een footje met zwart/wit ![]() En hier heb ik de rode glaasjes eruit gehaald (rem en mistlamp). Waar ik helaas spijt van heb. Maar ja niks aan te doen. Soms ben je te creatief. ![]() Last edited by peter139 : 22-02-2005 at 21:41. |
|
||||
|
||||
![]() Nette auto, verre van mijn smaak... dat wel. Denk dat normale wit/rode zeker zullen staan.. OEM look dus.
Hoe krijg jij het trouwens voor elkaar om de binnenkant van die buizen te polijsten ? gewoon ff ter info. Wat voor injectoren heb je geplaatst dan ? Trekkracht in KR en PL was gelijk aan elkaar volgens fabrieksopgave. 16V is een toerenmotor dus ik zou het vermogen in de hoge toeren zoeken en niet in de lage want daar kom je alleen in de 1e versnelling als je sprint ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit heb ik gedaan met een flexibele as met daarop 3 hoonsteentjes bevestigd. Dez hoonsteentjes ztellen zich automatich in naar de diameter. Dit hoonapparaatje kun je in de boormachine zetten. Quote:
van een porsche 2,5liter uit een 944 zie ook deze pagina http://www.dubstreme.com/index.htm?header.htm&1 Dan workshop-->motor-->k-jetronic injectoren Last edited by peter139 : 22-02-2005 at 22:16. |
|
||||
|
||||
![]() ik snap dus geen hol van dat schema...wat kun je ermee voor je golfje?
|
|
||||
|
||||
![]() en dan ook de brandstofdruk verhoogt of is die nog gelijk ?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit tabel is een vergelijk van de injectoren. Er staan maximale opbrengsten van elk inspuitventiel + het bosch nummer. Mijn injector komt natuurlijk weer eens niet in deze lijst voor, maar dat maakt niet uit. Het is meer om jullie een idee te geven dat er met het inspuitsysteem weldegelijk te tunen is. Quote:
Nee,deze is gelijk gebleven. Standaard is bij mij al 6,5 bar. Meer als genoeg dus. De uiteindelijke druk wordt namelijk niet door je pomp bepaald, maar door de warmdraairegelaar. De warmdraairegelaar die ik gemonteerd heb komt van een audi af. Ziet er precies hetzelfde uit alleen z'n regeling is anders |
|
||||
|
||||
![]() maar jij hebt injectoren van een porsche geplaatst?
omdat die meer inspuiting hebben? |
|
||||
|
||||
![]() Ja en meer bezine betekent rijker lopen, maar dus niet MEER vermogen.
Ik dacht dat je een PL hebt aan de grotere luchtfilterbak te zien. KR onsteking afstellen werkt inderdaad gelijk. Die rollenbank waar jullie testen overdrijft misschien wel flink...146 PK origineel, weleens op een andere bank geweest?
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat klopt, maar hij krijgt ook meer lucht he. Ik weet wel dat ik het verschil goed kon merken. Ik heb een luchtfilterbak van een corrado gemonteerd. Corrado heeft namelijk ook een tijdje de kr-motor in zijn programma gehad, maar dat weten jullie ook wel. De rollerbank waar we geweest zijn is van Erik Botman. Het is zo'n mobiele testbank. Ik ga binnenkort een afspraak maken bij Freddy de Jong ook wel Freddy Cane genoemd in Gorredijk. Is trouwens wel duur. Hij vraagt voor een uur + optimaal afstellen dik 200 euro |