![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waar staat dat? |
|
||||
|
||||
![]() http://www.performance-parts.nl/volvo/CO-tabel.pdf
http://www.apkkeurmeesterservice.nl...en&rubriekid=31 Dus zonder lambda en kat mag je 3,5% halen en met enkel de lambda dus 0,5%
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 20-05-2011 at 13:52. |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb gelukkig nergens geen problemen mee gehad met mijn carburateur blokje
Maar wat maakt het uit als hij bij de keuring beroert stationair loopt, zolang de co goed is toch?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, dat is vanaf '93. |
|
||||
|
||||
![]() Heb je alle tips hierboven al geprobeerd? zoals vacuum slangetje los en luchtfilter er uit?
In combi moet dat toch genoeg zijn om dat beetje co teveel naar beneden te brengen. Zo ja en het helpt niet,kan je even zelf een kat maken heb ik al veel gedaan als het goedkoop moet.Ga naar de sloop en pak de goedkoopste kat weg met ong dezelfde dia pijp en maak hem passend onder je auto (als je die mogelijkhied hebt) zo ver mogelijk naar voren! succes verzekerd!! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, in principe alles al geprobeerd op het moment van de meting. Alleen heb ik nu de luchtfilter eruit en ben nog niet bezig geweest met injectorreiniger. Ben wel benieuwd wat ie zonder luchtfilter al doet.. Al met al wel balen dit. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik had 0.80 met de apk en zonder luchtfilter 0.49 en toen kwamen we er achter dat we ook 3,5 mochten hebben en dat heb ik uitgezocht via rdw en heb contact gehad met de heer Ad Omen van het rdw en het staat in de regelementen aanvullende permanente eisen op bladzijde 10 artikel 41 en 42 als je het op papier wilt hebben stuur mij dan maar een mailtje dan krijg je het van mij. gr pieter.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoezo mocht je opeens 3.5 hebben? Mijn kat is eronder weg hé en heb wel een lambdasonde. Ik heb de PDF al ter inzage ![]() Daarin staat idd '3.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 1986, maar voor 1 juli 2002' en daaronder in een tabel 'niet voorzien van een katalysator en een lambdasonde' Dus met andere woorden de lambdasonde eruit draaien bij de APK? ![]() Alsof ze daar intrappen.. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
per januari is de regelgeving verandert voor autos van voor 1994 met lambda en zonder kat en ik heb het op papier van het rdw....wat wil je dan nog meer ,,,als je mij je mail adres doet dan stuur ik jou de bevestiging van het rdw. gr pieter.
|
||||
|
||||
![]() Mijn auto is goedgekeurd zonder lambda en zonder kat. En mijn auto is een Golf cabriolet uit 1989 met een 2 liter motor uit een Golf 3 met digifant 3 erin.
Deze loopt mooi zonder lambda. Gemeten CO was 0,4%. Wel eerst goed warm gereden en met openluchtfilter erop.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
U hebt PM! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dit klopt inderdaad!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
pm terug via email wou niet pm je mobiel nr maar even. gr pieter.
|
|||
|
|||
![]() mijn vr6 is ook gewoon bij het rdw goedgekeurd zonder kat maar met lambda, had overgens 0,6% dus nog best netjes
![]() @ monark zou je me dat bestandje ook even willen toesturen, heb hier geen nieuw apk boek alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als ik een email adres heb kan het, ik doe het nog via outlookexpress en ben niet handig met de pc dus stuur die maar via pm. gr pieter. oja ik ga er straks geld voor vragen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Jongens allemaal heel leuk en aardig,
Komt er gewoon op neer, als je een auto hebt waar een KAT en lambdasonde op zit hij NIET goedgekeurd word als er U9 op het kenteken staat. Als er geen U9 op het kenteken staat, maakt het niet uit, mits hij aan zijn uitlaatgas meting voldoet! ANders zouden namelijk alle handelaren nu de kat's onder de auto's weg slopen, en zouden ze allemaal lekker vervuilend rondrijden! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij dit bouwjaar 1991 is een kat niet verplicht ook al staat er u 9 op het kenteken. U9 betekent dat simpel weg dst hij aan de US normen voldoet. Laatst zelf de vraag neergelegd bij de RDW en dit als antwoord gekregen. |
|
|||
|
|||
![]() Lambdasonde hoef je NIET te verwijderen , als de kat weg is mag hij 3,5% co vertonen .
Mocht je garage er niet mee eens zijn , kom maar hier langs . Als de auto verder apk goed is dan meld ik hem af. Geloof mij , ik keur bijna uitsluitend auto`s voor handelaren en die willen geen onnodige kosten maken. Ik ben de enigste keurmeester hier en sta in de compensatie klasse bij het rdw , dit wil zeggen dat elke steekproef die ik krijg goed is. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Oja, vraag anders ook even of je garage de afzuiger aan wil zetten bij je uitlaat . Zakt hij ook nog wel wat in co
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Of je trekt even de stekker van je blauwe temp. meter eraf . ( vergeet hem niet weer terug te doen , anders start hij niet meer) ![]() |