![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vind het sowieso al knap dat je aan deze foto kunt zien wat voor een as er onder zit. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vandaag voordat ik naar t werk ging nog ff snel verder gekeken. Blijkt dat mn kabel voor linksachter ook niet meer door het juiste gootje onder mn handremhendel loopt en er compleet naast ligt. Oftewel als ik mn handrem aantrek, trek ik alleen de speling uit de kabel en beweegt de hevel geen mm. Morgenochtend eerst dit maar eens fixen, stelmoertjes aandraaien en dan zal het ongetwijfeld stukken beter gaan (hopen we haha)
|
||||
|
||||
![]() nou kabel ligt nu weer perfect, alleen hevel wil nog niet bewegen. Hele klauw eraf gehaald en in de bankschroef gezet. Zuiger heb ik er al uit gedraaid maar ik loop te pielen om die as met schroefdraad eruit te krijgen, als ik goed kijk zie ik aan het einde van die as een zegering zitten, moet deze eerst los of trek je in 1x het hele spul eruit? Kan je trouwens ook die as van de handremhevel eruit krijgen??
|
||||
|
||||
![]() Seegering moet er uit , als je het boutje er uit draait kan de hevel as er uit .Voor montage moet hevel as er in voor je de plunjer as er in kunt zetten , zit een los stukje as tussen hevelas en plunjer as.
|
|
||||
|
||||
![]() ok dank je dat vermoeden had ik al. Morgen maar eens even om zo'n tangetje want die heb ik nog niet. Revisiesetje bestellen en spulletje reviseren
![]()
|
||||
|
||||
![]() Nou ik heb de klauw helemaal uit elkaar gehaald, die as met schroefdraad zit idd behoorlijk vast. Die moet je door een oring heen trekken. Ik heb de uitsparingen bekeken waar het pennetje in beweegt voor de handrem maar die waren aardig uitgesleten, heb uiteindelijk besloten om er een nieuwe klauw op te zetten om deze problemen in de toekomst te voorkomen. Tevens vond ik ook metaalkrulletjes/schraapsel achter die as met schroefdraad.. zal toch niet helemaal lekker hebben gezeten.
BTW revisiesetjes bij de dealer zijn slechts nog enkele op voorraad......worden niet meer geleverd door fabriek.
|
||||
|
||||
![]() Vanochtend de nieuwe klauw opgehaald en hem er vanmiddag even opgezet. Vrouwlief er even bijgeroepen om het spul te ontluchten (moet toch iemand even pompen
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vanochtend langs de keurmeester geweest en kan er met 1 jaar apk weer tegenaan.
Dus zondag ook in de GTI naar MIVW ![]() Volgende keer als rechtsachter ook moeilijk begint te doen dan gooi ik er gelijk een nieuwe onder en de oude reviseer ik dan op t gemakje ![]() Bedankt voor het advies mensen!