Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-08-2011, 16:25
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Als je nu de verdeler er eens uit neemt en die as een halve slag draait, weer terug steekt en het tijdstip goed zet, ben je al een heel eind op weg. Vraagbaakje in je bezit ? Is wel handig als je dit soort dingen gaat ondernemen.
Suc6
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 16:37
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular

Dat dunne gleuf asje onder de verdeler zeg maar, die in lijn moet staan wijzend naar de oliefilter. Als ik de verdeler met de markering op dezelfde positie wil hebben zoals ik nu heb gemonteerd op mn blok, moet ik het asje dus 360 graden draaien?

Wat doet dat gleufje dan precies? Ik gebruik veel internet als naslagwerk, heb de haynes werkplaats boek ter beschikking, net vandaag die van Bentley besteld bij bol.com. Die is wat uitgebreider hoorde ik. Als beginneling word je alleen maar wijzer door trail and error.

Last edited by Djdewit : 02-08-2011 at 17:03.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 17:21
Forum Regular

"Figuur 5.4: Let op dat voor inbouw van de stroomverdeler de meenemer van de oliepomp evenwijdig aan de krukas staat"

"- Verdraai de krukas totdat de zuiger van de eerste cilinder in het BDP van de compressieslang staat (zie merktekens in figuur 2.7).
- Los de klembout van de stroomverdeler en trek de stroomverdeler uit de zitting.
- Inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde van uitbouwen. Let op dat de zuiger van de eerste cilinder weer in het BDP van de compressieslag staat. Verder moet de meenemer voor de oliepomp evenwijdig aan de krukas staan, zie figuur 5.4 en moet de rotor naar de bougiekabel van de eerste cilinder wijzen."

Ik kan maar niet begrijpen dat het aan de meenemer van de oliepomp kan liggen dat de onsteekvolgorde niet klopt! Alsjeblieft iemand?

Last edited by Djdewit : 02-08-2011 at 17:25.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 17:44
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Djdewit
Heb ik ook, als ik mijn krukasaspoelie op tijd zet, dan ligt streepje op het nokkenas tandwiel evenwijdig met het kleppendeksel. Daarnaast ook de 2 verfstreepjes op het vliegwiel, en de rotor wijst naar de merkteken van de verdelerbehuizing.

Als dit gewoon goed is heb je gewoon je bougiekabels verkeerd aangesloten.
Cilinder 1 hoort gewoon bij de markering te staan van het verdelerhuis.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 17:49
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Djdewit
"Figuur 5.4: Let op dat voor inbouw van de stroomverdeler de meenemer van de oliepomp evenwijdig aan de krukas staat"

"- Verdraai de krukas totdat de zuiger van de eerste cilinder in het BDP van de compressieslang staat (zie merktekens in figuur 2.7).
- Los de klembout van de stroomverdeler en trek de stroomverdeler uit de zitting.
- Inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde van uitbouwen. Let op dat de zuiger van de eerste cilinder weer in het BDP van de compressieslag staat. Verder moet de meenemer voor de oliepomp evenwijdig aan de krukas staan, zie figuur 5.4 en moet de rotor naar de bougiekabel van de eerste cilinder wijzen."

Ik kan maar niet begrijpen dat het aan de meenemer van de oliepomp kan liggen dat de onsteekvolgorde niet klopt! Alsjeblieft iemand?

hallo ...

iss idd vreemt de meenemer kun je gewoon verdraaien tussen duim en wijsvinger ,,
heb hier ook zo.n geval roter wijs na 4 ,, inpl van 1 toch loopt hij goed
verdraai ik de hele zaak dat motor op bdp staat , en zet ondsteking hart rotor op cylinder 1 ,, doet hij geen slag ,
dan staat hij dus 180 graden gedraait ,,heel merkwaardig idd

vrgr gooigolf ,,
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 17:51
Forum Regular

Als ik alle markeringen krukaspoelie, nokkenas, vliegwiel, rotor goed heb staan, loopt de motor alleen als de rotor bij de markering begint met de bougiekabel die leid naar cilinder 4, gevolgd door 2-1-3.

Last edited by Djdewit : 02-08-2011 at 17:55.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 17:58
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Waar wijst jouw rotor heen als je de 1e cilinder (dus die aan distributiezijde) in BDP hebt staan. Wijst hij dan naar je motorblok toe? Of naar de voorzijde van de auto.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 18:03
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by René
Waar wijst jouw rotor heen als je de 1e cilinder (dus die aan distributiezijde) in BDP hebt staan

Als ik de markering van de krukaspoelie goed zet, dan zou cilinder 1 op BDP moeten staan, dan wijst de rotor naar de markering op de verdelerbehuizing, de markering en rotor wijzen ook naar het motorblok toe.

Last edited by Djdewit : 02-08-2011 at 18:06.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 18:05
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Dus de rotor wijst naar je motorblok toe?
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 18:22
Forum Regular

De rotor wijst naar het motorblok als de krukaspoelie markering op "tijd" staat. Venzelfsprekend staat dan de rotor tenopzichte van verdelerbehuizing markering ook op tijd. De markering van de verdelerbehuizing grenst dus aan het motorblok. De gehele verdeler staat op dezelfde manier als op dat plaatje van je met uitleg over de onsteekvolgorde.

Last edited by Djdewit : 02-08-2011 at 18:25.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 18:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Ik kan er niet echt bij dat alles op tijd staat. Normaal gesproken staat cilinder 1 dan in BDP en staan de kleppen van cilinder 4 op tuimelen. Als er op dat moment wordt ontstoken bij cilinder 4 gebeurt er niets, aangezien er niets te ontsteken valt...
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 19:27
Domi
Guest

Ach, als ie maar mooi loopt
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 21:31
Forum Regular

Ik denk dat ik toch de distributie riem eraf ga halen en alle markeringen goed bekijken en onderling vergelijken. Miss staat het toch een paar tandjes verkeerd.

Ik was net aan het rommelen aan de auto, stuitte ik gelijk op een volgend probleem. Ik ben bezig met het kleppendeksel los te halen, want ik wil de pakking vervangen. Iniedergeval, ik heb nu 7 moertjes los, maar zit nu te klooien met de laatste. De moer is niet dol aan de buitenkant, ik kan de moer draaien, het tapeind dan draait niet mee, maar de moer komt ook niet los..

Nu wil ik de moer proberen te verwijderen, maar hij zit ook niet op een gemakkelijke plaats, aan de kant van de injectie en uitlaat. Hoe kan ik nou het beste te werk gaan? Heb al zitten kijken voor een moersplijter van kukko, maar ik heb geen idee ofdat ik wel genoeg ruimte heb om dat ding te gebruiken. Het is ook een beste investering. Is het niet mogelijk om van bovenaf de moer aan de zijkant proberen kapot te boren, om vervolgens met een platte schroevendraaier en hamer de moer te splijten?

Ik heb overigens een heel handig youtube kanaal gevonden, waar een monteur in 54 filmpjes laat zien hoe je stap voor stap een geheel golf 2 8v blok reviseert, inbouwt, etc. Uiterst wetenswaardig http://www.youtube.com/user/9Barry009

Ik hoor het graag,

DJ

Last edited by Djdewit : 02-08-2011 at 21:51.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 21:34
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie

hallo ..

als die van mij op bdp staat ..
wijst de hard rotor na radiator ..terwijl hij in de buurt van de kerf op rand hoord te staan lijkt mij ..vreemt maar hij lopt netjes das belangrijkst //
hahaha ,
Reply With Quote
Old 10-08-2011, 11:35
fptjb's Avatar
fptjb fptjb is offline
VW Enthousiast

als ik dit zo lees , dan zit het asje in het blok 180 graden verkeerd , het asje dus met het gleufje , deze hoort horizontaal te staan , evenwijdig met het blok.
Reply With Quote
Old 11-08-2011, 08:31
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

niks van aantrekken. zolang jij weet dat alles 180° verdraaid staat, is hte geen probleem.

als je de motor draait heb je 2x een bdp van cilinder 1. 1 keer op de compressieslag van het mengsel (en dan moet je rotor van je verdeler naar cilinder 1 wijzen) en 1 keer als de motor de uitlaatgassen naar buiten stuurt (dan zou de rotor naar cilinder 4 wijzen).

wat is het verschil dan tussen die 2 BDPen, dat is de nokkenas timing.
bij de ene slag staat beide kleppen bovenaan dicht (compressie), bij de andere staan beide kleppen op tuimelen (uitlaatgassen zijn net naar buiten, dus die sluit, en de inlaat zal open komen).

jij staat gewoon elke keer op de verkeerde slag je ontsteking op 1 te zetten.

zoals hierboven al vermeld. draai aan je krukas totdat je rotor naar cilinder 4 wijsd. verander niks aan de motor, trek je verdeler eruit en verdraaid de rotor naar cilinder 1 en steek die er weer gelijk in (zodat die naar 1 blijft wijzen). versteek je bougiekabels nu ook en ik weet zeker dat je motor dan wel loopt op de correcte volgorde
Reply With Quote
Reply

Posting Rules