![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
aan een motor is wel aan te komen, maar je hebt natuurlijk altijd het zelfde probleem dat het een gebruikte motor is en dat je er niet in kunt kijken. er zijn veel adresjes door nederland die je de onderdelen kunnen leveren die je nodig hebt, ik heb ook net een remrevisie achter de rug en heb alles bij paruzzi gekocht. kijk daar maar eens www.paruzzi.nl
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
![]() Precies, die onzekerheid blijft. Die gok moet ik maar nemen. Weet je toevallig nog wat je kwijt was voor je remrevisie? Heb al even gekeken op Paruzzi, een druklager bijv. kon ik niet echt vinden maar daar ga ik tegen die tijd wel even voor bellen.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waar kom je vandaan? misschien zijn er lui bij jou in de buurt die je willen helpen! |
|
||||
|
||||
![]() Ja das een goeie! ik woon in Drachten, Friesland
![]() ![]() Last edited by Frieser : 18-04-2005 at 18:52. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb een T2a met trommels en 4 remcilinders op de vooras, dus dit is niet hetzelfde als bij jou. ik weet niet meer wat ik betaald heb. voor de hoofdremcilinder betaalde ik E125,-- koperenremleidingen heb ik bij een lokale autoonderdelenshop laten maken, kost ook 2 keer niets.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
![]() ok, ik heb ooit eens zelf staal omvlochten remleidingen gemaakt, maar dat vond ik niet bere-betrouwbaar, dan kan je beter van die geperste hebben. Is inderdaad wel een tip om die gewoon bij een autotoko te halen i.p.v. een originele set. Hoofdremcilinder is wel een prijzig dingetje...
wat heb ik nog meer nodig rondom dat druklager? (wordt tijd voor een werkplaatshandboek ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zou de koppelingsplaat, drukgroep,toplager,vliegwiel en krukaskeering (laten)controleren, het zou nl. heel lullig zijn dat er iets niet goed is als je het blok er net in hebt hangen (kun je weer opnieuw beginnen) of je kunt de gok wagen en alles (incl.drulager) monteren, hopen dat alles werkt (is wel het goedkoopste) als je hier op het forum eens rondvraagt is er altijd wel iemand in de buurt die langs wil komen om eea voor je te bekijken.
|
|||
|
|||
![]() Het ovale gat dat je ziet daar hoort een slang op die naar de losse aanjager gaat die de warme lucht naar voren van je bus blaast. Deze ven zit dus los van de motor en word tegen het boven paneel van je bus gemonteerd.
Zelf rij ik ook met een 2 liter een t3 motor welliswaar maar die motor die je op het oog hebt kan je zo inbouwen. Wat je wel in de gaten moet houden is dat je je oude luchtfilter steun weg moet halen anders past de nieuwe motor niet. Het schijnt zelfs mogelijk te zijn de 2 liter aan je 1600 bak te hangen wat je wel hebt is dat zijn 1e 2e en 3e versnelling kort gaan worden maar zijn 4e is de zelfde overbrenging. En losse ven heb ik hier nog wel liggen als je die zoekt. Sjef |
|
|||
|
|||
![]() motor ziet er vrij kompleet uit, op de voorste beplating na (die komt net boven de uitlaat), dichting rond motor en de voorste motor steunen (links en rechts van de kleppendeksels)
wat op die ovalen opening komt; dat is de aansluiting van een extra ventilator die de verwarming bijstaat (helpt), zit op bijna alle t2b met 2 liter motor aan onderdelen kom je vrij makkelijk, al zijn ze wel iets duurder dan een 1600 motor erwin |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoiets? Volgens mij zie ik ook geen kachelpotten op je foto trouwens. ![]()
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 18-04-2005 at 20:57. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ok, ik heb staan praten met de eigenaar van de rooie panelbus, de T2a/b en die woont zelf ook in Drachten, ik weet alleen niet of hij ook op het forum komt. Misschien dat hij je wil helpen? Weet iemand wij hij is? |
|
||||||
|
||||||
![]() Wow, wat een hulp, te gek!
Ik zal proberen alle punten bij langs te lopen: Quote:
![]() Quote:
Volgens mij is die fan er niet bij, das dan al 1 onderdeel wat mist (heb ik wel belang bij straks Sjef, wat kost 'ie?). Quote:
Quote:
Quote:
Hee, bedankt voor de foto, zo krijg ik er al een betere indruk van. De kachelpotten hangen toch aan de zijkanten onder het blok achter de uitlaten? (die zwaar verotte dingen die ik waarschijnlijk moet vervangen, waarvan ik inmiddels weet dat ze flink duur zijn... :frown: ) Quote:
Ik heb zondag ook nog even met hem gepraat, heb al even contact met hem gehad. Hij heeft echt een mega-strakke bus. Punt is alleen even dat hij geen 2liter blok erin heeft. Maar hij kent z'n bus wel van onder tot boven (en terug ) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nou goed nieuws: heb hem gekocht! nu snel naar huis transporteren en klussen maar...
Oh ja, en op zoek naar een werkplaatshandboek ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zodra je hem hebt: FOTO'S!! :p
Heel veel plezier er alvast mee!! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
proficiat en succes met je bus, laat eens een paar plaatjes zien.
|
||||
|
||||
![]() Ja, ga ik doen! Er komt ook een website waar ik alle perikelen even zal neerzetten
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Op zich lijkt het me wel leuk die meeting, probleem is dat ik daar nogal wat kilometertjes voor moet gaan rijden (met de avond ervoor een feestje
![]() Ik heb niet zoveel foto's nog... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Da's niet helemaal waar. De motor is idd met 4 bouten bevestigd aan de bak maar aan de achterzijde van de motor (waar de koeltunnel zit) zit een drager. Deze drager is middels 2 rubberen blokken aan de motor bevestigd. Aan de uiteinden is de drager bevestigd aan het onderstel van de bus. Je kunt namelijk ook niet elk kever blok in een bus bouwen...... Sjef vertelde nog iets over het weghalen van de luchtfilter steun... Het kan zijn dat dit niet nodig is. Als in de bus eerder ook 2 liter motor lag, dan moet het passen.