Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-05-2012, 09:28
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Send a message via MSN to RamonR

Quote:
Originally Posted by fcapri
ja, kan 10V zijn ook. in ieder geval een beetje minder dan 12. ik ben altijd gewend om met een 7805 te werken op het werk (5V regelaar), dus van gewoonte typte ik dus 5V.

als je de sensor, de teller, de regelaar, radiator, thermostaat ... al vervangen hebt, lijken alle mogelijkheden gedaan.
denk dat je motor gewoon warmer draait dan die mag doen, en dat de vorige meter/sensor slecht werkte waardoor die lager aangaf en dat je nu correcte uitlezing hebt.

koppakking kan ook een scheurtje hebben hoor, daarvoor hoeft die niet te roken. draai je dop van je water eens los als de auto zo warm draait en kijk of je luchtbellen krijgt. er kunnen gewoon uitlaatgassen in je watercircuit komen zonder dat er water in de motor loopt. de garage kan ook testen of er uitlaatgassen in je water zitten met een speciale meter. als je auto warm is en stationair draait, zou je bubbeltjes kunnen zien.
je koppakking werd al eens vervangen, is je timing dan allemaal weer goed gezet?

elektrisch gezien heb je volgens mij alles vervangen wat er die oorzaak kan geven.
ik weet niet of je losse weerstanden hebt liggen thuis? maar je zou eens een weerstand kunnen nemen en die op je sensordraad hangen en aan massa (vaste waarde). dan kijken hoe hoog je metertje komt te staan en iemand anders dezelfde test laten doen.
je kan eventueel je weerstand eens meten van je sensor als die warm staat, en diezelfde waarde vergelijken met een andere motor.
ik wil dit gerust wel eens uitmeten bij mij, maar ik heb een 1.6D en dit zou wel kunnen verschillen dan (alhoewel, die temp meters zijn uitwisselbaar, dus zouden dezelfde weerstandswaarden moeten hebben)

Ik ga er zo eens aan werken, maar de motor loop niet te warm ik heb de temp gemeten met een zeer nauwkeurige meter, en dat is 90/91 graden op bedrijfs temp. koppakking is ook goed!
Geen bubbels of wat dan ook.

Ik weet niet wat je met timing bedoeld hoor ?
Maar voor de cylinderkop er af te halen kan de ontseting gewoon blijven zitten he is een 8v EV motor.

Ik ga er zo eens aan beginnen en dan zie ik wel weer waar het schip strand.
Beide wijzertjes geven de zelfde waarde, zowel de oude als de nieuwe.

Grtz, Ramon
Reply With Quote
Old 12-05-2012, 09:36
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

mijn broer heeft hetzelfde probleem met zen 1600cc MK2 van 1986.

Als ik mijn eigen meter (VDO-klok) op de sensor zet geeft hij mooi 90 graden aan maar als hij zijn tellerbak terug aansluit slaat hij helemaal uit naar rechts als hij warm is. Andere tellerbak geprobeerd rechtstreeks op de meter. Dit gaf geen probleem, tellerbak ingebouwd en zelfde probleem was terug dus wij zijn er van uitgegaan dat er een knikje of storing in de kabel van de meter naar de tellerbak zit.

Ik heb bij men broer een VDO-klokje ingebouwd en de orginele afgesloten.

Grtz Jel.

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 12-05-2012, 19:41
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

timing van de nokkenas. als de koppakking is vervangen, dan is ook de kop eraf geweest en kan de distributie een tand verkeerd staan. dan kan je ook een heet motortje krijgen
Reply With Quote
Old 12-05-2012, 23:02
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by fcapri
... kan de distributie een tand verkeerd staan. dan kan je ook een heet motortje krijgen

Dat is het niet, OP schreef zelf al: "de motor loop niet te warm ik heb de temp gemeten met een zeer nauwkeurige meter, en dat is 90/91 graden op bedrijfs temp.".
Reply With Quote
Old 13-05-2012, 07:06
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru

Mijn gti 8v staat ook altijd zo met de wijzer,deze is ook van 85 maar mijn olietemp blijft nejes rond de 100 graden.
Reply With Quote
Old 13-05-2012, 21:12
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Nou weekendje verder,
Ikke zaterdag getankt en naar mn vriendin toe, onderweg zakt mn brandstof wijzertje naar 0
Dus Spannigsregelaartje kaduuk, misschien dat dat dan toch het probleem is, nieuwe halen dus en dan zien we weer verder.

Nogmaals Motor Wordt niet te warm!!!

Grtz, Ramon
Reply With Quote
Old 15-05-2012, 19:28
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Vandaag een nieuwe spanningsregelaar op de printplaat gezet, dit maakt helaas niks uit, brandstofwijzertje zakt nog steeds weg, en temp. meter geeft nog steeds niet goed aan, ik ga maar eens een nieuwe printplaat kopen, en dan houd ik er mee op.

Grtz, Ramon
Reply With Quote
Reply

Posting Rules