![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik ga er zo eens aan werken, maar de motor loop niet te warm ik heb de temp gemeten met een zeer nauwkeurige meter, en dat is 90/91 graden op bedrijfs temp. koppakking is ook goed! Geen bubbels of wat dan ook. Ik weet niet wat je met timing bedoeld hoor ? Maar voor de cylinderkop er af te halen kan de ontseting gewoon blijven zitten he ![]() Ik ga er zo eens aan beginnen en dan zie ik wel weer waar het schip strand. Beide wijzertjes geven de zelfde waarde, zowel de oude als de nieuwe. Grtz, Ramon |
|
||||
|
||||
![]() mijn broer heeft hetzelfde probleem met zen 1600cc MK2 van 1986.
Als ik mijn eigen meter (VDO-klok) op de sensor zet geeft hij mooi 90 graden aan maar als hij zijn tellerbak terug aansluit slaat hij helemaal uit naar rechts als hij warm is. Andere tellerbak geprobeerd rechtstreeks op de meter. Dit gaf geen probleem, tellerbak ingebouwd en zelfde probleem was terug dus wij zijn er van uitgegaan dat er een knikje of storing in de kabel van de meter naar de tellerbak zit. Ik heb bij men broer een VDO-klokje ingebouwd en de orginele afgesloten. Grtz Jel.
|
||||
|
||||
![]() timing van de nokkenas. als de koppakking is vervangen, dan is ook de kop eraf geweest en kan de distributie een tand verkeerd staan. dan kan je ook een heet motortje krijgen
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is het niet, OP schreef zelf al: "de motor loop niet te warm ik heb de temp gemeten met een zeer nauwkeurige meter, en dat is 90/91 graden op bedrijfs temp.". |
|
||||
|
||||
![]() Mijn gti 8v staat ook altijd zo met de wijzer,deze is ook van 85 maar mijn olietemp blijft nejes rond de 100 graden.
|
|
|||
|
|||
![]() Nou weekendje verder,
Ikke zaterdag getankt en naar mn vriendin toe, onderweg zakt mn brandstof wijzertje naar 0 ![]() Dus Spannigsregelaartje kaduuk, misschien dat dat dan toch het probleem is, nieuwe halen dus en dan zien we weer verder. Nogmaals Motor Wordt niet te warm!!! Grtz, Ramon ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Vandaag een nieuwe spanningsregelaar op de printplaat gezet, dit maakt helaas niks uit, brandstofwijzertje zakt nog steeds weg, en temp. meter geeft nog steeds niet goed aan, ik ga maar eens een nieuwe printplaat kopen, en dan houd ik er mee op.
Grtz, Ramon |