Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 21-07-2005, 10:16
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

En zoals te verwachten was gaat de douane gelijk *scherper* controleren....want het mag niet rijden op andere brandstoffen...er word namelijk geen accijns op geheven
Reply With Quote
  #22  
Old 21-07-2005, 10:23
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
benzine = ethanol

jenever stoken


ja die is leuk, een litertje jenever kost 20 euro, kan ik de auto's gelijk laten staan
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #23  
Old 21-07-2005, 10:24
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by Arno
kan je dus beter "gewoon" gaan tanken


of een diesel inbouwen
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #24  
Old 21-07-2005, 11:07
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by berendd
benzine = ethanol

jenever stoken


Ethanol ZOU een alternatief kunnen zijn, maar ook hier zijn een hoop aanpassingen nodig aan de motor. Bovendien is het maken van alcohol veel duurder dan benzine raffinage....want om alcohol van behoorlijke sterkte te krijgen moet je gaan destilleren...(wat men soms ook wel stoken noemt)

Door natuurlijke gisting krijg je alcohol van pakweg 12, 13%....de rest is water, daar loopt een motor echt niet op...

Er is wel alcohol van behoorlijke sterkte verkrijgbaar, maar das onbetaalbaar voor een particulier, zeker als het om alcohol gaat die evt geschikt is voor consumptie. Technische alcohol is over het algemeen gedenatureerd (ongeschikt voor consumptie) door het toevoegen van methanol...

Maar als particulier kom je daar erg lastig aan...of je moet *vriendjes* hebben..
Reply With Quote
  #25  
Old 21-07-2005, 11:19
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Tja, als we over een jaartje of 10 alle olie opgestookt hebben dan piepen ze wel anders daar bij de overheid
Reply With Quote
  #26  
Old 21-07-2005, 11:20
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

je kunt bij de ford dealer gewoon een focus bestellen die op ethanol en benzine rijdt, is geen probleem. bij de vw dealer trouwens ook, is alleen lastiger te leveren, maar ze zijn er mee bezig.

alleen niemand in NL rijdt erop, dus kan je het niet krijgen bij de pomp.

in Zweden kan je gewoon ethanol tanken bij het tankstation, kost iets minder dan benzine, maar de energieinhoud is ook wat minder. al met al dus even duur als benzine rijden, maar wel beter voor het milieu.

Als de regering zo graag wou dat iedereen milieubewuster werd, dan zorgden ze ervoor dat alle auto's van gemeentes en andere overheidsinstellingen op biobrandstoffen zouden rijden, en zo zouden ze een markt creeren. met andere woorden, dan zou er in nederland binnen de korste keren ethanol en boidiesel aan de pomp te krijgen zijn.

Dit gebeurt echter niet omdat onze regering niet wil dat wij met zn allen milieubewuster worden, of minder gaan rijden, ze willen gewoon meer geld binnen halen om de uitkeringen te kunnen blijven betalen.

conclusie ze houden ons gewoon een plaatje voor dat niet klopt. als ze echt wilden dat we betere brandstof gingen gebruiken was dat al lang gedaan.

Daaruit kan ik concluderen dat we het zelf moeten doen, dus gewoon met zn allen op slaolie gaan rijden. Maar dan komen ze dus weer met de zielige reactie dat de douane op alternatieve brandstoffen gaat controleren. Doe je een keer iets goeds wordt je gepakt, gestript en aan de schandpaal gehangen.

zo dat was ff het relaas...nu ga ik een ouwe dieselwagen zoeken
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #27  
Old 21-07-2005, 11:22
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

@fred:

ik ken heel veel mensen die regelmatig aangehouden zijn voor controle door douane/politie en ze kunnen er niets aan doen.

Dan zouden ze ook alle duitsers moeten kunnen bekeuren, aangezien het bij hun volledig legaal is. en er staat geen bord bij de grens verboden voor plantaardige olie rijdende auto's.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #28  
Old 21-07-2005, 11:44
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
@fred:

ik ken heel veel mensen die regelmatig aangehouden zijn voor controle door douane/politie en ze kunnen er niets aan doen.

Dan zouden ze ook alle duitsers moeten kunnen bekeuren, aangezien het bij hun volledig legaal is. en er staat geen bord bij de grens verboden voor plantaardige olie rijdende auto's.


Nou neem maar van mij aan dat ze er wel wat aan kunnen / willen doen, toen de rode diesel in de verdomhoek kwam, werd er regelmatig gecontroleerd of je niet met rode diesel rondreed...Ik heb daar ooit eens een keer ruzie om gehad langs de weg (toen reed ik met een Nissan King Cab diesel), grote controle...politie, douane, rcd, vreemdelingen politie enz, wilde die gek van de douane dat ik met mijn nette kleren aan even wat diesel zou aftappen...ik zeg jij wil toch controleren, dus ga je gang.....loopt ie te mopperen over ouwe troep waar mensen mee rond rijden etc (ding was net aan 2 jaar oud)...Dus ik reageer: weet je wat ouwe troep is?? Nou zegt ie?...moet je smorgens eens naast je kijken als je wakker word, daspas ouwe troep werd ie me toch kwaad...gevolg voor mij was dat ik toen echt gecontroleerd werd, heb er 2 gestaan, alles, maar dan ook alles werd gechecked, zelfs het extra deel aan mijn kenteken vanwege de zware trekhaak wer nagekeken, caravan op weegplaten enz.

Dus er word wel degelijk gecontroleerd op verkeerde brandstof..

Ik kon hier in mijn woonplaats gewoon rood tanken als ik dat wilde, maar gezien de controles was het te riskant om te doen..

Tja duitsers zijn gelukkig herkenbaar aan hun kenteken...net als jij in het buitenland herkenbaar bent aan je kentekenplaat...

LPG was vroeger bijv in Frankrijk iets waar men met argusogen naar kijk, maar die gekke Hollanders..tja die kenden het wel...
Reply With Quote
  #29  
Old 21-07-2005, 11:56
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

rode diesel is wat anders, is vastgelegd dat je daar alleen met een trekker op mag rijden...is niet voor niets rood.

slaolie is gewoon slaolie om te eten, als je daar op wilt rijden moet je dat zelf weten...
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #30  
Old 21-07-2005, 12:09
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
je kunt bij de ford dealer gewoon een focus bestellen die op ethanol en benzine rijdt, is geen probleem. bij de vw dealer trouwens ook, is alleen lastiger te leveren, maar ze zijn er mee bezig.

alleen niemand in NL rijdt erop, dus kan je het niet krijgen bij de pomp.

in Zweden kan je gewoon ethanol tanken bij het tankstation, kost iets minder dan benzine, maar de energieinhoud is ook wat minder. al met al dus even duur als benzine rijden, maar wel beter voor het milieu.

Als de regering zo graag wou dat iedereen milieubewuster werd, dan zorgden ze ervoor dat alle auto's van gemeentes en andere overheidsinstellingen op biobrandstoffen zouden rijden, en zo zouden ze een markt creeren. met andere woorden, dan zou er in nederland binnen de korste keren ethanol en boidiesel aan de pomp te krijgen zijn.

Dit gebeurt echter niet omdat onze regering niet wil dat wij met zn allen milieubewuster worden, of minder gaan rijden, ze willen gewoon meer geld binnen halen om de uitkeringen te kunnen blijven betalen.

conclusie ze houden ons gewoon een plaatje voor dat niet klopt. als ze echt wilden dat we betere brandstof gingen gebruiken was dat al lang gedaan.

Daaruit kan ik concluderen dat we het zelf moeten doen, dus gewoon met zn allen op slaolie gaan rijden. Maar dan komen ze dus weer met de zielige reactie dat de douane op alternatieve brandstoffen gaat controleren. Doe je een keer iets goeds wordt je gepakt, gestript en aan de schandpaal gehangen.

zo dat was ff het relaas...nu ga ik een ouwe dieselwagen zoeken



Applaus !!!!! Eindelijk de juiste post, had deze thread echt even nodig.



P.s. Berend ik heb eventueel wel een oude diesel voor je
Reply With Quote
  #31  
Old 21-07-2005, 12:11
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ze kunnen er voorlopig helemaal niets aan doen dan het dogen.

Wij kunnen het gewoon legaal in frankrijk en duitsland kopen en als we er dan mee naar NL rijden kunnen ze ons niets maken. Anders zouden ze alle buitenlanders net zo kunnen pakken.

Er staat hier voldoende over op het vwcaddyforum.nl
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #32  
Old 21-07-2005, 12:13
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

he marco, wat voor oude diesel?
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #33  
Old 21-07-2005, 12:13
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

ow ja, auto's van MacDonalds rijden er op. Dat is een hele grote organistatie die het zeker weten pas heeft gedaan nadat ze zeker waren dat het ok was lijkt me.

Ken nog meer gemeentes waar de auto's van op PPO rijden.

Daarnaast zijn ze bezig in Groningen met een koolraap fabriek voor het maken van PPO brandstof.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #34  
Old 21-07-2005, 12:18
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
ow ja, auto's van MacDonalds rijden er op. Dat is een hele grote organistatie die het zeker weten pas heeft gedaan nadat ze zeker waren dat het ok was lijkt me.

Ken nog meer gemeentes waar de auto's van op PPO rijden.

Daarnaast zijn ze bezig in Groningen met een koolraap fabriek voor het maken van PPO brandstof.



Dat gaat om proefnemingen / experimenten etc....die zijn bekend, De "gewone" burger mag alleen maar rijden op brandstoffen die op hun kenteken aangegeven staan...zo simpel is het
Reply With Quote
  #35  
Old 21-07-2005, 12:23
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

ik stop ook met disscusieren (moet toch weer aan het werk), kijk maar op VWCaddyforum voor meer info.

Daar is dit alles toch al eens besproken.

Ik heb tot op heden nog van niemand gehoord dat ze er een bekeuring voor hebben gehad of dat ze te horen hebben gekregen dat het niet mag en dat het uitgebouwd moet worden.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #36  
Old 21-07-2005, 12:46
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
ik stop ook met disscusieren (moet toch weer aan het werk), kijk maar op VWCaddyforum voor meer info.

Daar is dit alles toch al eens besproken.

Ik heb tot op heden nog van niemand gehoord dat ze er een bekeuring voor hebben gehad of dat ze te horen hebben gekregen dat het niet mag en dat het uitgebouwd moet worden.



Tja met dit soort zaken heb je altijd een periode van *gedogen*, en als er dan teveel gesjoemeld word, haalt men de regels aan.....

Neem het grijze kenteken maar als voorbeeld, in 1994 werd er een aanpassing gedaan, om het (mis)(ge)bruik er van terug te dringen.....in 2005 heeft men het grijze kenteken verder aangescherpt, als particulier kun je nu helemaal niet grijs meer rijden en als bedrijf moet je aantonen dat je een bedrijf bent, dan krijg je de BPM terug, die je dus eerst betaald.

Let maar op, nu alternatieve brandstof *in* is komen er vanzelf meer controles...en volgen er sancties
Reply With Quote
  #37  
Old 21-07-2005, 13:11
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
Reply With Quote
  #38  
Old 21-07-2005, 13:26
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

(ik heb gehoord dat).

minerale brandstoffen vallen onder de accijnswet

PPO/WVO/SVO/zonnebloemolie => plantaardig =/= mineraal

't gaat er waarschijnlijk wel om, dat je je auto niet mag laten lopen op een brandstof die niet vermeld is op t kenteken van de auto. (dus een aantekening door de RDW met 'tevens geschikt voor plantaardige olie laten plaatsen).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
Reply With Quote
  #39  
Old 21-07-2005, 13:59
JR's Avatar
JR JR is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 367
Default

Douane jaagt op zonnebloemolie

door onze redactie

AMSTERDAM - De Nederlandse douane aast op dieselrijders die hun brandstoftank met biobrandstof, zoals zonnebloemolie, vullen. Dat meldt woordvoerster Renee Westdorp.


"Het is illegaal. Wie gepakt wordt, betaalt een boete van €4,53 per liter. Dus een dieseltank van 50 liter kost je €226,50." Boven op dat bedrag volgt nog een accijnsnaheffing. Deze bedraagt maar liefst €374,91 per 1000 liter diesel. De douane peilt nu al vaak de brandstoftanks van vrachtwagens.

Bron: http://autotelegraaf.nl
Reply With Quote
  #40  
Old 21-07-2005, 14:06
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

damn das niet goed.

Maar is dit niet een bericht die de politie verspreid om mensen bang te maken?
Zijn er al gevallen van mensen die gepakt zijn?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum