Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 11-08-2009, 09:38
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to vwleusden

Quote:
Originally Posted by martiepartie
vast niet voor een prijs met 3 nullen, da's dan weer relaxed dat niet iedereen een derby wil hebben.

Met 2 nullen achter de komma is dat best makkelijk
Old 11-08-2009, 09:47
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

ja, en 3 nullen is helemaal nix

Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Old 11-08-2009, 11:14
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

die van mij heeft helaas wel 3 nullen moeten kosten.. en dat was al 5 jaar geleden.

(die achter de comma niet meegerekend)
Old 11-08-2009, 12:32
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder

Polo/Derby 1 zal waarschijnlijk ook nooit een echte klassieker worden,
zoals de Golf/Jetta 1 wel is of begint te worden.
Old 13-08-2009, 07:56
berendd's Avatar
Married to PC

gelukkig niet...

moet ik straks ook dik geld voor mijn onderdeeltjes gaan betalen...
Old 13-08-2009, 13:04
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Quote:
Originally Posted by Alberto
even met modder gooien

ook behoorlijk aan de prijs volgens mijn idee

omdat ik hier ook met modder gooi
Even inhaken

Het moet niet gekker worden!
Old 13-08-2009, 13:10
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Erik
Even inhaken

Het moet niet gekker worden!

Volgens mij zit daar nog een "orzeneele" Nederlandse gti uit 1983 aan vast.

Enne, anders zijn mijn velgen ook eventueel te koop, met banden van Nankang. Fondmetal eendeling setje in redelijke staat, 1.400 euro, vriendenprijsje voor de medehandela... errrrr... forummers.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 13-08-2009, 13:10
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Wat me wel opvalt is dat nieuwere auto's echt een flink stuk goedkoper zijn geworden..terwijl hier de oudere duurder worden..
Old 13-08-2009, 14:06
berendd's Avatar
Married to PC

Velgen staan inderdaad ook regelmatig voor prijzen te koop die of nieuwprijzen overstijgen of er dicht tegenaan schurken..

als linkje zou je dan eigenlijk de hele categorie banden en velgen moeten linken..

setje gebruikte HTN's voor de nieuwprijs, staal met winterbanden (in de zomer) voor 200E en zo gaat het maar door.. alsof het allemaal goud is..

velgen moet je lekker op marktplaats of ebay kopen en op volksforum verkopen als je naar de prijzen kijkt.

oh en uiteraard zijn de prijzen bespreekbaar, of eh prijs verplicht dus ik zet er maar wat neer.. maar 5 jaar geleden was het nog 100E voor medeforummers en 200 voor marktplaats, nu ist andersom.
Old 13-08-2009, 14:12
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by lupogrun
We hebben namelijk andere velgen op het oog.

en die kosten ...1150 euro

setje stoelen worden ook duur ....gaat volgens Chris om een setje Retro stoelen

Last edited by Alberto : 13-08-2009 at 14:15.
Old 13-08-2009, 14:24
berendd's Avatar
Married to PC

en maar gek vinden dat alles zo lang te koop staat en er zoveel geupt moet worden..

mik dan je vraagprijs omlaag en je bent t zo kwijt en je hoeft je advertentie niet 100x te uppen..

daarover gesproken zal ik ook eens mijn verkooptopics uppen en in prijs verlagen. :-)
Old 13-08-2009, 14:48
breadfan83's Avatar

Berendd, dat is 't niet.
Bij mij zijn de prijzen ook altijd behoorlijk wat lager geweest dan bij de meeste anderen hier op het forum, maar dan kom je de rommel niet kwijt.

Als je rommel echter vreselijk overprijst, is het geen rommel meer, maar weet ik wat voor iets bijzonders dat iedereen wil hebben.

Natuurlijk heb ook ik wat dingen te koop staan waarvan de prijs best wat omlaag zou kunnen, zoals de onderdelen van die KR die hier in het rek ligt. Ik heb er nu totaal niks aan, maar er zijn wel plannen met dat blok, voor wanneer het geld er eindelijk voor bij elkaar is. Tot die tijd mag het natuurlijk weg tegen de juiste prijs, zodat ik me alvast wat anders voor de Golf kan kopen, blijft het spul echter liggen, hoef ik me tegen de tijd dat er geld is geen nieuw blok meer te regelen, en kan ik met het reserve blok gelijk aan de slag.

Maar over het algemeen staat alles redelijk normaal geprijsd, en dan nog zijn het allemaal bespreekbare vraagprijzen, en de zooi gaat niet weg. Denk dat 't gewoon niet duur genoeg is om wat te kunnen zijn ofzo.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 13-08-2009, 15:18
berendd's Avatar
Married to PC

prijzen lager dan anderen op t forum hoeft nog niet te betekenen dat het lage prijzen zijn.

als je van je zooi af moet moet je er een lage prijs op zetten en als je dat niet doet blijf je er gewoon lang mee zitten tot je net die gek treft die het zoekt of die niet verder zoekt.

momenteel verkoopt trouwens helemaal niks meer, vakantiegeld zal al wel weer op zijn bij de meesten (ehm bij mij ieg wel, en ik moet nog op vakantie)
Old 13-08-2009, 15:46
martiepartie's Avatar
Married to PC

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Berendd, dat is 't niet.
Bij mij zijn de prijzen ook altijd behoorlijk wat lager geweest dan bij de meeste anderen hier op het forum, maar dan kom je de rommel niet kwijt.

Als je rommel echter vreselijk overprijst, is het geen rommel meer, maar weet ik wat voor iets bijzonders dat iedereen wil hebben.

Natuurlijk heb ook ik wat dingen te koop staan waarvan de prijs best wat omlaag zou kunnen, zoals de onderdelen van die KR die hier in het rek ligt. Ik heb er nu totaal niks aan, maar er zijn wel plannen met dat blok, voor wanneer het geld er eindelijk voor bij elkaar is. Tot die tijd mag het natuurlijk weg tegen de juiste prijs, zodat ik me alvast wat anders voor de Golf kan kopen, blijft het spul echter liggen, hoef ik me tegen de tijd dat er geld is geen nieuw blok meer te regelen, en kan ik met het reserve blok gelijk aan de slag.

Maar over het algemeen staat alles redelijk normaal geprijsd, en dan nog zijn het allemaal bespreekbare vraagprijzen, en de zooi gaat niet weg. Denk dat 't gewoon niet duur genoeg is om wat te kunnen zijn ofzo.

Dit is net zo irritant, je roept dit nu al voor de 3e keer;

" Ik heb altijd lagere prijzen dan de rest, behalve als ik spullen te koop zet waar ik eigenlijk niet vanaf wil " ..

Zet het dan NIET te koop.. Net alsof zo'n drogreden je wel veroorloofd om hogere prijzen te vragen
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Old 13-08-2009, 15:47
martiepartie's Avatar
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Alberto
setje stoelen worden ook duur ....gaat volgens Chris om een setje Retro stoelen

50,- valt best mee voor een zeer net interieur . Is alsnog de vraag of het ook echt zeer netjes is... Je zal maar een uitgeleefd interieur hebben, dan heb je voor 5 tientjes weer een frisse binnenkant.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Old 13-08-2009, 16:47
breadfan83's Avatar

Quote:
Dit is net zo irritant, je roept dit nu al voor de 3e keer;

" Ik heb altijd lagere prijzen dan de rest, behalve als ik spullen te koop zet waar ik eigenlijk niet vanaf wil " ..

Zet het dan NIET te koop.. Net alsof zo'n drogreden je wel veroorloofd om hogere prijzen te vragen

Als ik dus zeg dat iets niet weg hoeft, hoeft het ook echt niet weg. Het ligt me niet in de weg, en ik heb het nog nodig, alleen niet per direct. De prijs die ik vraag is de prijs die ik betaald heb, en het gaat me niet om winst te maken.

Het is alleen zo dat ik nu een KR in de Golf heb liggen, en een KR in het rek. Om met dat reserve blok te doen wat ik er mee wil doen, moet ik nog doorsparen, maar tegelijkertijd heb ik voor de Golf om deze rijdend te krijgen met het huidige blok, nog onderdelen nodig.

Als iemand dan dezelfde prijs ervoor wil geven die ik ervoor gegeven heb, mag het spul weg, en steek ik de centen in het rijdend maken van mijn auto. Wil niemand het ervoor geven, blijft het blok liggen tot ik er geld genoeg voor heb, en wacht de Golf nog maar een maandje langer voor de apk.

Ik maak dus geen ene cent winst op die spullen die "niet weg hoeven", in tegenstelling tot diegenen die auto's te koop zetten tegen eenveelvoud van het geld dat ze er zelf ingestoken hebben, puur omdat "ie niet weg hoeft".

Mijn prijzen blijven reëel, alleen niet zo laag als de prijzen die ik voor de onderdelen vraag die ik niet meer nodig heb.

Quote:
50,- valt best mee voor een zeer net interieur . Is alsnog de vraag of het ook echt zeer netjes is... Je zal maar een uitgeleefd interieur hebben, dan heb je voor 5 tientjes weer een frisse binnenkant.

De post is veranderd lieve schat, er stond eerst 100 euro, en nu is dat opeens, enkele minuten later, naar 50 euro gegooid.

Laat dus wederom HEEEEEL duidelijk zien dat mensen totaal geen benul hebben van wat ze voor de rotzooi moeten vragen, en maar met achterlijk hoge prijzen beginnen. Met een vraagprijs van 50 euro komt ie ook nog makkelijk aan zijn trekken, maar had iemand zijn eerste vraagprijs van 100 euro goed gevonden, had ie effe lekker snel winst gemaakt op 'n mede-forummer.

En dat is waar het nu al de hele tijd om gaat. Mijn GTI interieur gaat voor nop naar een ander forum-lid, puur omdat ie me een ritje bespaart voor een onderdeel dat ik wil. Een onderdeel dat ik op mijn beurt ook weer gratis krijg van een andere forummer.

Maar ach, als we net zo makkelijk 100 euro over de rug van een ander kunnen maken, waarom niet hè. En krijgen we het geld niet, flikkeren we de zooi gewoon over twee jaar in de kliko.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 13-08-2009, 16:57
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Quote:
Als ik dus zeg dat iets niet weg hoeft, hoeft het ook echt niet weg. Het ligt me niet in de weg, en ik heb het nog nodig, alleen niet per direct. De prijs die ik vraag is de prijs die ik betaald heb, en het gaat me niet om winst te maken.

Dat klinkt bekend in de oren ..
Old 13-08-2009, 17:02
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor

Quote:
Mijn GTI interieur gaat voor nop naar een ander forum-lid, puur omdat ie me een ritje bespaart voor een onderdeel dat ik wil. Een onderdeel dat ik op mijn beurt ook weer gratis krijg van een andere forummer

vergeet het gratis vervoer niet he, door weer een andere forummer !

gr. Martijn
Old 13-08-2009, 17:15
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Misha
Dat klinkt bekend in de oren ..

Hoeveel van die motorblokken die ik nog nodig heb, heb ik de laatste tijd verkocht? En hoeveel auto's die niet weg hoeven heb jij onderhand verpatst tegen behoorlijk hoge prijzen?

Ik heb er eentje gekocht, en voor dezelfde prijs staat ie te koop, en over een tijdje komt een exact hetzelfde blok weer terug als het verkocht zou worden, hoe dan ook. Dat betekent dat het niet weg hoeft: ik heb het nog nodig, alleen kan ik er nu direct niks mee.

Dan zijn we benieuwd naar het volgende "Misha's donkerrode Jetta mk2 Coupe project topic", want die hoefde ook niet weg.

Het KR blok, waar het nu opeens om lijkt te gaan, heeft me 500 euro gekost. Het subframe dat erbij zat was compleet rot, en heb ik dus erbij moeten kopen. De homo's van de aandrijfassen waren op, dus ook die moest ik er nog eens bij kopen. De waterpomp was zo goed als overleden, en is naderhand bijgekocht, evenals het gebarsten kleppendeksel, en wat andere onderdelen die niet goed (genoeg) waren. De prijzen die ik voor die onderdelen vraag zijn gelijk aan of lager dan de bedragen die ik er voor betaald heb, en gelijk aan of lager dan de bedragen die worden gevraagd voor dezelfde onderdelen als ik ze over een tijdje moet gaan terugkopen, enkel in verhouding hoger dan de prijzen die ik voor de rest van de spullen vraag die ik te koop heb staan.

Als je wilt kun je eens door m'n verkooptopic bladeren, zie link in de sig, dan zie je wat ik voor de zooi vraag, en dan zie je ook dat er geen overdreven bedragen tussen staan, en dan zijn het zelfs nog bespreekbare vraagprijzen! Ik zeg niet dat iets niet weg hoeft om de prijs op te drijven, anders zou ik het ook wel in het verkooptopic zetten.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 13-08-2009, 17:19
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
vergeet het gratis vervoer niet he, door weer een andere forummer !

gr. Martijn

Excuses Martijn, uw daden benne groot.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale

Posting Rules