![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dan ook de 'koopjes' plaatsen (iemand nog poen voor de hobby nodig?) http://www.marktplaats.nl/index.php...met-banden.html
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Woepsie,. was het maar zo makkelijk als handelen in computeronderdelen (zoals videokaarten): Nieuw, in de winkel, met garantie en bonnetje: prijs 90% van de adviesprijs Zodra je de deur uit loopt, in het doosje, met garantie en bonnetje: 70% van de aankoopprijs 1 maand oud: 50% van de aankoopprijs 1 jaar oud: 25 euro per onderdeel 4 jaar oud: grabbelton 0-0 Andere optiek: Setje koni schokdempers, nieuw. in de winkel: 100% Zelfde setje, ongemonteerd, nieuw in de doos, maar niet in de winkel: 75% Zelfde setje, 1 keer gemonteerd, niet/nauwelijk mee gereden 60% Daarna: wat de gek er voor geeft. Zodra je het spul niet meer NIEUW in de winkel, met garantie, kunt kopen, gaat er een andere marktwerking uit. Nieuw, met garantie, precies zoals jij het wilt, is niet meer mogelijk, en daarmee kán de prijs gaan stijgen. (BBS) Maar dat hoeft niet: Als het niet meer nieuw te koop is, is daar meestal een reden voor: Markt is niet groot genoeg, verzadigd, betere versie, niet courant etc.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij zegt wel 'n keer of tien dat ie Oldscool is en Oldscool onderdelen heeft, dus dat zal ook wel anderhalve mille waar zijn. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En die is dan weer retro... kost wat, dat retro, maar dan heb je ook wat. Geen flauw idee wat je dan in vredesnaam hebt, maar die verkoper noemde 't retro, dus dat zegt wel genoeg lijkt me zo. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als iedereen het namelijk opeens gaat doen, gaan alle prijzen omhoog, en dan is het winst maken opeens weer te moeilijk geworden. ![]() Misha, je maakt winst, en verkoopt auto's voor simpelweg te veel geld. Het ene moment zeg je dat je geen winst maakt, misschien net 'n paar euro, en dan vind je weer dat het doodnormaal is dat je bakken winst maakt op die dertien uit een dozijn auto's, omdat je er daar weer eentje mee hebt gered.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zo is het ook als 1 persoon veel vraagt, dan gaat de rest automatisch ook wat meer vragen stel dat je iets al lang hebt liggen wat je ooit gekocht hebt tegen lage prijs, dan zal enkel een achterlijke dat terug goedkoop weg doen voorbeeld: jaren geleden kocht ik rallye front voor in mijn golf 2 (heb 200 euro betaald voor 2 perfecte koplampen + ijzeren voorfront + originele grill) heb het toen na half jaar verkocht voor 300 euro (wat toen eigenlijk nog belachelijk weinig was) stel dat ik het toen niet verkocht had en nu nog had liggen, dan zou ik het nu eerlijk gezegd nietmeer wegdoen voor 200-300 euro. dan zou ik 600 euro of zo vragen gelijk iedereen tegenwoordig doet als ik zelf iets zoek, moet ik tegenwoordig ook onnozele prijzen betalen |
|
||||
|
||||
![]() heerlijk, the story continuous...
Lennart nog een biertje?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Quote:
is z'n stuur retro ??? die heb ik ook nog wel liggen ff mijn onderdeelen topic aanpassen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar gaan jaren overheen, en de prijzen stijgen overal. Over de jaren heen sneuvelen er ook hier en daar wat van die grilletjes, of gaan ze met auto en al de pers in op de sloop. Het is dus niet vreemd dat die dingen in prijs wat omhoog gaan. Als jij echter vandaag die grille koopt voor 200 euro en volgende week te koop zet voor 600 noemt men dat handelen. Heb je het spul jaren liggen, en gaat de prijs geleidelijk aan omhoog, zie (zelfs) ik daar geen probleem in. ![]()
|
||||
|
||||
![]() het hangt der allemaal vanaf hoe je het bekijkt he
stel dat je iets koopt voor 50 euro (wat normaal overal 200 euro kost) en je verkoopt het onmiddellijk nadien aan 150 euro (dus onder de normale prijs nog) dan zal de ene het zien als een gunst omdat er iets verkocht wordt lager dan die 200 euro wat de meeste vragen maar de andere (die gezien heeft dat men het slechts voor 50 euro heeft gekocht) is lastig dat hij te laat was voor dat koopje, die ziet het als handel (uit jaloezie denkt me dan zo he) |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() iemand nog belang bij een 'oldschool' radio?? heb er denk ik nog wel tien liggen op de zaak....waarom in de vrede is een radio/cassette-speler oldschool?? het is gewoon ouwe meuk........
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan me ook nog herinneren dat we hier een tijd geleden, jaartje ofzo, een hele doos van die dingen in het Gratis forum hadden staan. Niemand die de rommel wilde hebben, van origineel VAG tot weet ik wat voor raar merk, allemaal oud en werkend. Enige tijd ervoor heb ik nog twee Gamma of Alpha radio's gekocht (de prijs maakte het niet echt belangrijk op te letten wat ik nou precies kocht ![]() ![]() Maareh, als iemand ze wil overnemen nu, anno 2009, nu ze opeens vreselijk zeldzaam beginnen te worden, geef maar een gil. Prijs komen we wel over uit, maar het is geen koopje en ze hoeven niet weg, het vreet geen brood en vangt geen stof... ze zijn immers retro als poep, en de kenner weet wat ze waard zijn!
|
||||
|
||||
![]() Votex console voor weinig
Om dan ook maar eens een link te plaatsen naar artikels die toch wel een normale prijs hebben ![]() Voor de rest is deze discussie leuk om te volgen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zou hem van opzij of dichterbij moeten zien om het zeker te weten, maar deze ziet er uit naar namaak...
|
||||
|
||||
![]() binnenkort ook weer te koop aan veel te dure prijs
![]() http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58554 |
|
||||
|
||||
![]() grow up..
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jij bent zo een topic begonnen he. al de betrokken mensen (waarvan advertenties gepost zijn) hadden moeten lachen toen nu wordt er iets voor de grap gepost over jezelf en dan kun je er niet tegen ![]() |