![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gisteren de onderplaat van de koker aangepast. Hij stak aan de voorkant te ver uit, dus er moest een nieuw zetrandje aankomen.
Daarna begonnen met het schuren van de koker binnenkant. Ook viel mij op dat de moer voor de gordelbevestiging wel heel erg zwakjes zat gemonteerd. Ik weet niet zeker dat ik dit bevestigingspunt ooit ga gebruiken, maar voor de zekerheid heb ik er toch wat extra stevigheid in gelast. ![]() ![]() Ik heb er even aangedacht om de koker aan de binnenkant te polijsten :mrgreen: , toch maar voor ordinaire menie gekozen. ![]() ![]() Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
![]() ...
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 18-10-2010 at 20:04. |
|
||||
|
||||
![]() Nadat ik de bodem en binnenkant van de koker in de menie had gezet, met tectyl had behandeld en de te lassen delen met inox spray had gespoten, was het tijd om het een en ander eens te passen.
![]() Ik heb de koker meer dan een centimeter verder naar achter op de onderplaat gezet, ik ben er wel tevreden mee. Achterkant sluit nu mooi aan. ![]() ![]() Ook de firewall kan weer op de juiste plaats gemonteerd worden. ![]() Paul
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 18-10-2010 at 11:42. |
|
|||
|
|||
![]() schiet eens op kerel
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Helaas, wel gewerkt maar niets te melden. Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
![]() hoe is het hier?
nog verder gekomen? begint er al goed uit te zien hoor.. mooi project! |
|
||||
|
||||
![]() Thanx Hajee,
Ik heb zeker niet stilgezeten, ben nog steeds bezig met het op maat maken van de kachelkanalen. is alleen niet echt fotowaardig. Paul.
|
||||
|
||||
![]() Het kanaal is eindelijk klaar. Nadat ik hem had dichtgelast en alle lasjes weer netjes had weggeslepen, bleek hij behoorlijk getordeerd te zijn
![]() ![]() Dus heb ik hem goed ingespannen, warmgestookt en door middel van een vastgemaakte hefboom terug gedraaid. Het kachelkanaal licht waterpas, dus moet de (slecht zichtbare :oops: ) waterpas dit ook gaan aangeven. ![]() En dat is gelukt. ![]() Ik ben ooit begonnen met het kapot slijpen van een repro firewall en zo met originele en repro delen weer een nieuwe te maken. Gisteren heb ik er weer eens naar gekeken, maar het leek me toch beter om de delen die ik van Tikimadness heb gekregen te repareren en te gebruiken. ![]() ![]() ![]() Paul.
|
||||
|
||||
![]() Vandaag de firewall schoongemaakt. Dit stukje plaatwerk uit '54 was in het verleden al een keer opnieuw op zijn plaats gelast, helaas niet met puntlasjes maar met kettinglasjes langs de randen.
het is me redelijk gelukt om al het origineel plaatwerk te behouden. ![]() ![]() ![]() Dit deel was uit de koets gezaagd vanwege het gewicht, maar de kokers moesten blijven zitten. Vandaar dat ik wat reparatiewerk had, het was niet rot maar het was rondom de kokers weggezaagd. Dus moesten de onderhoeken die normaal weggerot zijn okk bij dit hard exemplaar gerep.worden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Paul.
|
||||
|
||||
![]() Hee Paulus,
volgens mij is de verhouding gereden meters t.o.v. meters lasdraad een beetje scheef aan het lopen................ ( maar het ziet er wederom goed uit. ) Gr, Rob
|
||||
|
||||
![]() Da's de hobby, meters maken en er lol in hebben.
![]()
|
|||
|
|||
![]() Hobby mag ook geld kosten (ofja heb ik me laten vertellen hahah)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zou best iets minder mogen ![]()
|
||||
|
||||
![]() goed bezig
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ook de linkerkant moest gefixt worden.
![]() ![]() ![]() ![]() Nog FF zowel links als rechts aflassen, en ik heb weer een nieuwe firewall ![]() Paul.
|
||||
|
||||
![]() Ziet er weer TOP uit, begint nu toch echt vorm in de te komen?!
|
|
|||
|
|||
![]() Paul,
Even een vraagje, (niet dat dit soort details belangrijk zijn voor mij, maar aangezien jij de precieze bent.. ![]() Deze "firewall" is die voor jou type (geschikt bouwjaar zullen we maar zeggen) Ik heb het idee alsof ik wat vormen mis in deze wand?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je zegt het al, ik ben precies. In eerste instantie had ik een nieuwe firewall, maar die was niet bouwjaar correct, en hier was ik dus niet tevreden mee. Wat ik nu gebruik is een originele, deze is uit een '54er gesneden. de vormen komen overeen met die van '56 dus wel de juiste. Paul.
|
|||
|
|||
![]() Ah ok,
ik zat inderdaad aan dat knip en plak project van je te denken... Toch mooier dit zo
|
||||
|
||||
![]() En weer een stukje van de (hele grote) puzzel klaar.
![]() ![]() Paul.