![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nou dan zei ik toch niet zo veel doms
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Normaal reageer ik maar zeldenk, maar ik vind dit een belangrijk punt waar de meeste toch wel te makkelijk over denken. Je hebt helemaal gelijk en wilde ik ook bevestigen met wat uitleg ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Daarom waardeer ik positieve kritiek.
Kunnen we allemaal van leren. Ik ga het vulstuk er tussenuit halen. De techniek is iets te kostbaar om door zo iets lulligs aan puin te laten draaien. Gr, Pim |
|
|||
|
|||
![]() Hoe de motor en bak er origineel inhangt lost grotendeels het torque steer probleem op wat je normaal zou hebben in een voorwielaandrijver met ongelijke lengte assen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik probeerde het eenvoudig te houden, maar is zeker waar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben blij dat je het zo opvat, want ik wilde je niet beledigen en is echt bedoeld om je te helpen. Zo zijn er veel dingen die veel mensen niet weten en ook ik heb dit ooit moeten leren ![]() Als de motor met bak er straks wat scheef in zit kan je tenminste vertellen dat het om een hele goede reden is ![]() Last edited by DutchBuild : 26-11-2013 at 12:21. |
|
||||
|
||||
![]() Interessant onderwerp! En mooi project!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zonet het vulstuk weer verwijderd.
Was op de brug zo gepiept. Echt netjes vind ik het nu niet maar dan blijft m'n bak wel heel en dat is me meer waard. Gr, Pim |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Ik kon het idee wel goed begrijpen had dit er ook nooit achter gezocht. Mijn blok hangt ook iets scheef dacht dit ook aan te pakken na dat ik jouw zo bezig zag. Maar beter dus niet mocht het zo horen
|
||||
|
||||
![]() hmmm, dat de aandrijfassen onder verschillende hoeken staan heb ik nooit over nagedacht...maar op zich wel te begrijpen dat het blok er daarom iets scheef in ligt. geleerd
![]() Maar toch ziet een blok er mooier uit als hij er recht in ligt ![]()
|
|||
|
|||
![]() Dat is zo
Het is mooier Maar heel houden van zon mooi stukje techniek is beter toch |
|
|||
|
|||
![]() Van de week twee sets Hella DE doppelscheinwerfers aangeschaft.
Een set wil ik gewoon heel houden. De andere set wil ik aan de bestuurderskant een nieuw frame printen waarbij de binnenste lamp vervalt en waar ik de luchtinlaat voor mijn CDA 80mm filterbox op aan kan sluiten. Daarnaast zal mijn vader een set kappen reproduceren uit koolstof. ![]() Gr, Pim |
|
|||
|
|||
![]() Weer een up-date.
Na alle vloeistoffen te hebben gevuld en al alles weer dicht te hebben gebouwd. ![]() Voorzichtig geprobeerd te starten. Sprong meteen de eerste keer aan. ![]() Alles werkt naar behoren kwa techniek. KMS moest iets bijregelen maar verder niks geks aan de hand. Loopt wel lekker zo'n V6. ![]() Alleen het zou geen project zijn als er toch weer iets vreemds aan de hand is. Het probleem zit als volgt. Wanneer ik mijn sleutel uit contact heb zijn netjes de kilometerstand en klok af te lezen. ![]() Steek ik de sleutel in contact en draai hem op accessoire-stand vallen de kilometerstand en klok weg maar blijft de rest het wel doen. ![]() Draai ik de sleutel weer uit het contact komen de km-stand en klok weer in beeld. Maar alleen als de auto op de handrem staat en er dus een signaal wordt gegeven naar het handrem lampje in de tellerbak. Staat de auto van de handrem af zie ik allemaal gekke tekens in de displays. Handrem eraf ![]() Handrem erop ![]() Na meten in stekker U2 (voor het cluster) het volgende gevonden. ![]() Pin 11 voor de twee digitale displays blijft spanning houden bij contact aan en contact uit. Netjes zoals het hoort dus. Ben ik verder gaan meten en nu blijkt dat pin 1 (start/run power) problemen geeft. Deze geeft ook zoals het hoort 0,0 volt bij contact uit en 12,35 volt bij contact aan. Wanner ik deze pin uit de stekker druk en nog maals test blijven de km-stand en klok wel zichtbaar maar doet de rest niks. Nu gaan mijn gedachten uit naar twee dingen. 1: tellerbak overleden 2: ik mis signalen die de originele ecu normaliter afgeven maar die nu de kms is geplaatst niet binnenkomen in de zekeringkast |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Misschien heeft het te maken met de canbus? Ik heb volgens mij nog zo'n zelfde tellerbak liggen. Staat ca 125.000 km op. Laat maar weten als je er interesse in hebt. |
|
|||
|
|||
![]() Canbus heeft ie niet, dus dat kan het nie zijn. Misschien een gestuurde massa die je mist. Ivm kms ecu nu. Zo lijkt het wel teminste.
|
|||
|
|||
![]() Canbus heeft deze auto niet.
En omdat ik op een KMS ecu ga rijden heb ik niet direct een canbus probleem. Maar het zou kunnen zijn dat de originele ecu bepaalde signalen verzorgd die de KMS niet verzorgd en dat daardoor een schakeling niet gemaakt wordt. Wat wil je voor die klok hebben? Mits het een vr6 teller is. Kan ik iig de tellerbak uitsluiten. |
|
|||
|
|||
![]() meestal is het een massa probleem, zorg er voor dat de massa op de zekeringkast nog goed klemt om de connectie punt.
Ook even weerstand meten op deze kabels. |
|
||||
|
||||
![]() Jij mist een plus denk ik ,heb hetzelfde probleem gehad bij inbouw in een golf 2.
En check ook of de massa`s wel goed of aangesloten zijn.
|
|||
|
|||
![]() Heb Golf 3 klokken al div malen werkend gehad met programmeerbare ecu's. Dus dat moet zeker lukken, je kan ook een 4 cyl klok gebruiken dan alleen tacho pulses/rev aanpassen.
|
|||
|
|||
![]() Dat het gaat werken ben ik van overtuigd.
![]() Alleen is het voor mij als mechanisch/hydraulische man af en toe best een uitdaging al die electra. ![]() Daar komt bij dat de hele kabelboom in de auto aan elkaar hing met kroonsteentjes, amp-stekkers en isolatietape. En dat stelt mijn geduld zonder goede schema's soms aardig op de proef. Maar zoals gezegd, goedkomen gaat het. Ik ga weer aan de slag met mijn trouwe fluke om de zaak aan de gang te krijgen. |