![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik snap er iig niks meer van!?!
|
|
|||
|
|||
![]() En the story continues:
Heb nu iets van schema. Gecontroleerd voedingsspanning ontsteking module en massa =In orde Voedingsspanning en massa hall gever =In orde. Dmv draad bobine gecontroleerd. en voedingen =In orde. Alle relais controleerd =In orde. Ecu massa en voeding in orde =In orde Ik ga nu iig een contactblokje halen, waarom ? Ik zou het niet weten maar dat is de enige optie die ik nog heb ? Last edited by vento tdi : 05-09-2013 at 11:21. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Even voor de zekerheid: heb je ook tijdens het starten gemeten of er +12V op de bobine staat? |
|
||||
|
||||
![]() Heb de hele thread nog eens doorgelezen. nog steeds geen clou... Wat je nog wel even kunt doormeten is de zwarte draad van de startmotor (15a) naar de bobine (15), die moet nl. tijdens het starten volle plus aan de bobine geven.
|
|
|||
|
|||
![]() ik ga weer ff kijken..
Alvast bedankt |
|
|||
|
|||
![]() maar ik snap ook niet als je em op contact zet dat ie dan 1 keer vonkt, het zal wss iets simpels zijn met aansluiten of zo, maar ja wat?
Contactblokje iig niet |
|
||||
|
||||
![]() Als je de auto op contact zet en je draait m handmatig rond, hoor je de injectoren dan wel tikken?
|
|
|||
|
|||
![]() voedingen op de bobine zijn tijdens het starten gewoon aanwezig
|
|
|||
|
|||
![]() Als je een zijde van de bobine aan massa hebt gelegd (die vroeger van de contactpunten af kwam en nu van ontstekingsmodule of ecu moet afkomen), dan is het logisch dat de bobine precies vonkt wanneer jij hem op contact zet. (bobine krijgt dan 12 volt op een zijde en massa op andere en ontlaadt dan dus). Zou je de massa onderbreken en weer massa maken, tada, weer een vonk..
Kortom, je hebt het niet goed aangesloten lijkt me zo... |
|
||||
|
||||
![]() Aha, kan die rood/zwarte draad (die eerst los hing, en later voor toerenteller bleek te zijn) verkeerd zitten, op een punt dat met massa verbonden is? Wat verandert er als je die losmaakt?
|
|
|||
|
|||
![]() nope dat doet hij dus niet, als ik immers het hall signaal massa geef vonkt hij dus wel....
|
|
||||
|
||||
![]() Tja, en daar heb ik helaas geen ervaring mee, en met een ecu al helemaal niet. Dus, kweenie...
|
|
|||
|
|||
![]() toch bedankt voor het meedenken, ben alleen bang dat er een trouwauto gehuurd moet worden voor kennissen......
|
|
|||
|
|||
![]() Net nogmaals met proeflamp de hall gecontroleerd deze kipperd gewoon netjes dus
|
|
|||
|
|||
![]() Opgelost! ik heb weer vonkjes
Waar de kabelboom aangeschaft was, waren ze denk ik vergeten....??? te vertellen dat ze 2 massakabels afknipt hadden en terug in de huls hebben gestoken...... Waardoor dus de ecu op zijn flikker gehad heeft....... Bedankt voor het meedenken etc, morgen gaat ik em eens even laten lopen... Alle credits voor r1 racer voor het leveren van de juiste spullen! |