Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-02-2004, 09:24
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Heleen

Best wel kut... maar de politie is erbij geweest neem ik aan? Je kunt van hen als het goed is een getekende verklaring krijgen waarin ze verklaren dat jij geen schuld hebt gehad aan de aanrijding.. probeer die te krijgen! Want ik ben nu ook eindelijk achter de reden waarom mijn verzekering zo hoog is geworden: Ik heb op 19 september 2003 een aanrijding gehad waarbij mijn voorganger geen richting aangaf, en ik dacht dat hij langs de weg stil ging staan. Ik wilde dus in gaan halen, gooit ie 'plotseling' het stuur om en ikke remmen maar ik zat half in de berm dus gleed door.. Golf had niks, hij had wel een deuk (naar mijn inschatting zeker 1000 euro, hehehe ) maar goed, geen politie bij gehaald en nu is het dus een discussieschuldvraag.. geen van beide verzekeringen wil aansprakelijkheid accepteren. Vrienden van mij hebben exact hetzelfde gehad en hebben destijds 4000 gulden uitgekeerd gekregen van de verzekering van de tegenpartij (zij waren totall loss, ging ietsje harder :? ) en ik ga nu dus maar proberen of ik een dergelijke verklaring los kan krijgen..

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
Old 27-02-2004, 10:49
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

Ik had die politiemannen niet zo hoog... weet niet of ze mijn verhaal wel hebben vastgelegd.. heb ze niet direct zien schrijven. Maar we waren het alle drie(betrokkenen) wel eens over hoe en wat... ik stond stil.. en werd door de achterste doorgeramd op de voorste...

Vanmiddag naar de verzekering met mijn broer. Die zal ons dan verderhelpen.
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Old 27-02-2004, 11:13
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...

suc6 dan vanmiddag...
Old 27-02-2004, 13:07
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru

Ik heb politiemannen nooit hoog Iig heel veel succes met de afhandeling hiervan!

Reply With Quote
Old 27-02-2004, 13:28
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

tank joe
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Old 27-02-2004, 13:42
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

tering ik hoop echt voor je dat je alles vergoed krijgt.. dit is echt kut als ze dadelijk je eigen schade niet uitkeren ben je gewoon een gti armer...
teringverzekerings maatschapijen

succes ermee
Reply With Quote
Old 27-02-2004, 20:32
Elsemieke
Guest

sterkte
Reply With Quote
Old 07-03-2004, 17:43
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru

Die deuk in het echterscherm zag je later pas zeker? Kijk eens naar de daklijn, zit daar ook een kreukel dan is ie zeker total loss mijns inziens.
Reply With Quote
Old 07-03-2004, 20:00
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

hij is niet total loss verklaard iig... verder nog ff afwachten, het was te repareren allemaal, en niet voor teveel op zich... Maar wat er wordt uitgekeerd is nog ff afwachten
Reply With Quote
Old 07-03-2004, 20:27
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict

degene die achter op jou vloog en jou doorschoof die moet betalen
ik heb het zelf ook een keer gehad twee auto,s aangedrukt met de 16v
mijn verzekering moest mooi opdraaien voor beide auto,s
geluk ermee!!!
Reply With Quote
Old 10-03-2004, 16:26
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

de Golf wordt niet toto verklaard, hij krijgt 2900 voor het herstellen van de schade(voor en achterbumper, de dwarsbalk voorin, kapotte koplamp, kapotte gril, kapotte radiateur, ontzette achterkant, een lichte schade aan de achterklep, en natuurlijk spuitwerk voor de bumpers, gril, achterklep en het 'achterscherm'). Persoonlijk vind ik het niet veel voor zoveel schade... maar oke...

De achterkant laat ie deze week rechtzetten en alles opnieuw richten, daarbij wordt hij waarnodig(denk niet nodig, maar oke) geplamuurd en daarna in de grondverf gezet. De bumpers en het front e.d. doen we verder zelf, en hij wil gelijk de deurklinken eruithalen en strak maken. Daarna laat ie hem helemaal spuiten, incl. de lijsten e.d.

Ben benieuwd of het wat uit kan voor dat geld, de andere plannen(klinken, strakke motorkap en voorbumper) stonden al, misschien springt ie er op deze manier zelf nog vrij voordelig uit...

De schade(mocht die er nog zijn, er was niks te zien, maar misschien dat de trekhaak verzet was) van de voorganger wordt voor door de achter-op-rijder vergoed zoals het nu staat, maar er zat nog een hele kleine kans in dat deze schade toch voor mijn broers verz. komt... Ik zou het een naaistreek vinden dan, maar oke.. we zien et wel, de volledige schade wordt zowieso vergoed. Hoop niet dat ze dan aan zijn no-claim gaan zitten... maar daar heb ik ook geen verstand van..
Reply With Quote
Old 10-03-2004, 16:50
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru

2900 euri voor alles wat je daar noemt? Vriendin van mij had d'r auto een tijdje terug geparkeerd, is er één of andere idioot in gereden die haast had (zijscherm achter). Alleen dat zijscherm is uitgedeukt, bijgewerkt en opnieuw gespoten, maar daar zat mooi al voor 1700 euri schade aan, dus ik vind die 2900 eigenlijk best laag

Reply With Quote
Old 10-03-2004, 17:04
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

sja... ik zei ook al, voor dat geld laat je je complete auto bij een echte Focwa spuiter pas net spuiten... maja... voor over de 3000 ofzo zou het een total loss geweest zijn denk ik... ik heb geen idee...

je wordt er toch nooit beter van... dat weten we allemaal wel... helaas.
Reply With Quote
Old 10-03-2004, 17:28
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict

Volgens mij zit het met kop staart botsingen zo:

Jij (als middelste) bent van achter aangereden en rolde door tegen degene die voor je stond. Een verzekeringspartij kan dus zeggen dat jij je voor ganger hebt "aangereden" omdat je niet remde. Om in een keer van al de problemen af te zijn moet je zeggen dat je met de voet op de rem stond, op deze manier kun jij nooit je voorganger hebben aangereden. In dit geval zal alle schade verhaald worden op de degene die jouw aanreed.

Op deze manier kan je no-claim dus ook niet veranderen want jouw maatschappij hoefde niet uit te betalen.
Reply With Quote
Old 10-03-2004, 17:57
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

en de achterste verliest dubbel zijn no-claim... das wel lullig.. maja, moet je maar niet doorrijden...
Reply With Quote
Old 12-03-2004, 12:24
Pedaalemmer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy
en de achterste verliest dubbel zijn no-claim... das wel lullig.. maja, moet je maar niet doorrijden...

Dubbel? staat ie nu in de min met zijn no-claim
Reply With Quote
Old 12-03-2004, 12:37
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Je verliest een percentage ofzo... hoe beter je het doet, hoe meer je verliest...

Ik weet niet precies hoe het werkt, zoiets hoorde ik.
Reply With Quote
Old 12-03-2004, 13:57
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
Dubbel? staat ie nu in de min met zijn no-claim

dat kan ook hoor. ik heb ooit min 10% gestaan, ben toen snel overgestapt zonder m'n nieuwe polis af te wachten, en stond toen weer op 0%
Old 12-03-2004, 15:16
Pedaalemmer's Avatar

aha gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken over no claim...aangezien ik met die van me broer rondrij ...
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 21:12
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Het heeft lang geduurd... maar het gaat de goeie kant op... volgend seizoen issie er weer bij met eigen auto!

Reply With Quote
Reply

Posting Rules